Jump to content

Festivaler '08


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 604
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Och detta står på Sweden Rocks hemsida:

BREAKING NEWS!

On Friday, January 18 at 3 PM local time / 9 AM Eastern US time, we will announce

yet another band confirmed for Sweden Rock Festival 2008.

This will be a very special guest star appearance from a band that will unite at Sweden Rock Festival and play together for the first time in 20 years. Keep your eyes open, you don't want to miss the news that this band is back together again!

Nångra gissningar om vilket band det kan vara?

...och Metaltown har släppt tre nya.

In Flames (S)

Dimmu Borgir (N)

Opeth (S)

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, jag älskar att komma med goda nyheter.

Foo Fighters kommer att spela på endagsfestivalen i Stockholm den 14 juni.

Foo Fighters blir dragplåstret på den nya musikfestival som i sommar tar upp kampen med Hultsfredsfestivalen om publiken. Enligt Aftonbladet är de amerikanska rockarna bokade till endagsfestivalen som ska arrangeras den 14 juni, mitt under Hultsfredsfestivalen i Småland.

På tisdag ska arrangörerna Luger och Ema Telstar presentera upplägget för den nya festivalen, uppger tidningen. Tidigare har uppgifter förekommit om att den nya festivalen ska förläggas i Stockholmsområdet, men företrädare för Luger har avböjt kommentarer.

Arrangörerna för Hultsfredsfestivalen anser att Luger och Ema Telstar medvetet lägger ett stort evenemang samtidigt som det som länge varit Sveriges största musikfestival eftersom de två stora svenska bokningsbolagen brutit samarbetet med Smålands stora årliga musikfest. (TT Spektra)

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om de hade haft något alldeles sjukt bra hade det varit svårt att åka till Hultsfred.

Vad ska dom ha då för att du ska komma? som jag sa tidigare så är det ju som sagt Luger och EMA som har festivalen, vilken betyder om inte Hultsfred pungar upp med massa pengar så är chansen väldigt stor att dom banden som Hultsfred är ute efter och är tillgängliga under den helgen kommer hamna i Stockholm istället, som nu Foo Fighters gjorde, finns en tråd i Rockpartys forum där dom sa att Foo Fighters var ett av banden som dom var ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska dom ha då för att du ska komma? som jag sa tidigare så är det ju som sagt Luger och EMA som har festivalen, vilken betyder om inte Hultsfred pungar upp med massa pengar så är chansen väldigt stor att dom banden som Hultsfred är ute efter och är tillgängliga under den helgen kommer hamna i Stockholm istället, som nu Foo Fighters gjorde, finns en tråd i Rockpartys forum där dom sa att Foo Fighters var ett av banden som dom var ute efter.

Jag vill inte komma. Jag håller med om det KalleR säger, det är inte alls samma festivalkänsla mitt i Stockholms som i Smålands djupa skogar. Men nu är ju lugnt - jag tycker inte om Foo Fighters. De banden jag helst vill se live är Babyshambles, Bloc Party och Arctic Monkeys. The Kooks är nära ocks. Jag hoppas de inte tar något av det. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte komma. Jag håller med om det KalleR säger, det är inte alls samma festivalkänsla mitt i Stockholms som i Smålands djupa skogar. Men nu är ju lugnt - jag tycker inte om Foo Fighters. De banden jag helst vill se live är Babyshambles, Bloc Party och Arctic Monkeys. The Kooks är nära ocks. Jag hoppas de inte tar något av det. :P

Bloc Party och Arctic Monkeys lär ju inte komma till någon, Babyshambles vet man aldrig med, senast dom skulle spela på Hultsfred landade dom på Arlanda 1 timme innan och trodde dom skulle spelar i Sthlm, sen ställde dom in resten av norden-konserterna för att stanna i Sthlm, så du ska inte hoppas på att dom landar rätt den här gången heller ^_^, nej men jag hoppas att dom gör sitt Hultsfredsgig och lägger till en klubbspelning i Sthlm på den turnen dom ska ut på snart, hade biljetter till deras spelning på Bers men den ställde dom in.

The Kooks kan lika gärna dyka upp på debaser som på Hultsfred känns det som.

Och om jag har fattat det hela rätt så ska festivalen vara på universitetsområdet som ligger mer i utkanten av centrala stan, alltså precis som slottskogen i Göteborg där Way out West var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...