Jump to content

Festivaler '08


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 604
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu har Where The Action Is släppt tre nya band:

Queens Of The Stone Age

Dirty Pretty Things

Dinosaur Jr.

JAG SKA DIT. Tror jag. Vem hakar?

JAG JAG JAG JAG JAG

edit* Hultsfred hade släpp idag.

Linkin Park [uS]

Håkan Hellström

Simple Plan [CA]

Anti-Flag [uS]

The Donnas [uS]

Neverstore

Jimmy Eat World [uS]

Masters Of Reality [uS]

Caribou [CA]

Markus Krunegård

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom och tänka på en sak nu när jag kollade på deras bandsläpp igen, Simple Plan...är det någon över 14 som lyssnar på dom? varför bokades dom? dessutom så spelade dom i sverige för någon månad sedan och dom ska spela i Sthlm i april eller nått sånt. Förstår inte den bokningen.

Bara för det så kommer dom dra mest folk säkert.

Och Linkin Park? ok att dom vuxit till sig sedan debuten och deras senaste platta var ok, men senast dom skulle spela så krävde ju rätt många att dom skulle avboka dom för att det var "fjortisrock" och hörde inte hemma på Hultsfred, den publiken åker inte till Hultsfred längre eller? eller accepterar dom den bokningen nu när det är en massa andra bra band dom kan kolla på istället?

Nåja kommer säkert bli röj framför LP och spelar dom den dagen jag ev tänkte åka ner så kollar jag säkert in dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom och tänka på en sak nu när jag kollade på deras bandsläpp igen, Simple Plan...är det någon över 14 som lyssnar på dom? varför bokades dom? dessutom så spelade dom i sverige för någon månad sedan och dom ska spela i Sthlm i april eller nått sånt. Förstår inte den bokningen.

Bara för det så kommer dom dra mest folk säkert.

Och Linkin Park? ok att dom vuxit till sig sedan debuten och deras senaste platta var ok, men senast dom skulle spela så krävde ju rätt många att dom skulle avboka dom för att det var "fjortisrock" och hörde inte hemma på Hultsfred, den publiken åker inte till Hultsfred längre eller? eller accepterar dom den bokningen nu när det är en massa andra bra band dom kan kolla på istället?

Nåja kommer säkert bli röj framför LP och spelar dom den dagen jag ev tänkte åka ner så kollar jag säkert in dom.

Hela Hultsfreds släpp var ju mest sådana där fjortisband. Visst är det tufft att dom har Rage Against The Machine och Babyshambles (om dom kommer), men jag kan inte säga att några andra band gör det värt pengarna. Where The Action Is ger Hultsfred stor konkurrens, och det är ett stort plus att det är i Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr kan jag bara hålla med. Eller inte ditt srenaste Ärrtvå, men vilket jävla piss-släpp till Hultsfred. :naughty: Queens of the Stone Age skiter jag i men Dirty Pretty Things alltså, känns förjäkligt att missa. Dock är jag inte intresserad av en endagsfestival.

Men, vilket jag hoppas nåt enormt på, är inte DPT WTAI-exklusiva är det riktigt stor Hultsfred-chans på dem också. :P

edit:Plus, stort plus: Hultsfred är medvetna om att det är indiepop/rock som saknas och prioriterar det framöver. :) Kan nog bli fina släpp därifrån. Bland annat är det riktigt intresserade av Death Cab.

edit2: DPT är exklusiva. Grattis!

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr kan jag bara hålla med. Eller inte ditt srenaste Ärrtvå, men vilket jävla piss-släpp till Hultsfred. :unsure: Queens of the Stone Age skiter jag i men Dirty Pretty Things alltså, känns förjäkligt att missa. Dock är jag inte intresserad av en endagsfestival.

Men, vilket jag hoppas nåt enormt på, är inte DPT WTAI-exklusiva är det riktigt stor Hultsfred-chans på dem också. ;)

edit:Plus, stort plus: Hultsfred är medvetna om att det är indiepop/rock som saknas och prioriterar det framöver. :) Kan nog bli fina släpp därifrån. Bland annat är det riktigt intresserade av Death Cab.

edit2: DPT är exklusiva. Grattis!

Från Arvikafestivalens hemsida.

AAAAHHHHH!!! Jösses, det här är nog det coolaste vi har varit med om. Death Cab är det bästa som hänt sen skivat bröd, och vi har försökt boka dom så länge vi kan komma ihåg. Nu har det hänt. Dom kommer, vi lovar. Kom och gråt en skvätt med oss framför Vintergatan

Just det, dom kommer inte till någon annan svensk festival i sommar heller

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Roskilde fyller på med The Streets, Shape Of Broad Minds och Isam.

Och endagsfestivalen Accelerator i Stockholm gör sitt första släpp.

Duffy (UK)

Band of Horses (US)

Battles (US)

Black Kids (US)

Stars (CAN)

Deerhunter (US)

Fuck Buttons (UK)

Magik Markers (US)

The Teenagers (UK/FR)

Jaha vad är Accelerator för nått då? jo det är egentligen en rullande festival som bara kör på Indie/Alternative rock, men i år så verkar dom bara köra på Münchenbryggeriet, festivalen är till för lite mindre akter som är på väg att slå igenom, genom åren har bla Interpol, José González, Kate Nash, Bright Eyes, Modest Mouse, Arctic Monkeys, Bloc Party och The Raconteurs spelat där.

Bra festival och jag besökte den själv 2006 (tror jag det var).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortfarande åldersgräns på Accelerator?

I och för sig inte sådär jätteintressant släpp en så länge.

Ja nu är dom ju tillbaka på Münchenbryggeriet efter ett år på Universitet så då lär det vara 20 år igen.

Nej håller med om att det inte är så intressant än, men dom/oss som har bra koll på Indie/Alternativescenen vet att Accelerator alltid släpper bra band som är värda hela entrepengen.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja nu är dom ju tillbaka på Münchenbryggeriet efter ett år på Universitet så då lär det vara 20 år igen.

Det kommer likt förra året att vara 18-årsgräns, trots byte av plats, och biljetten kommer att kosta 600. Jag har sedan förra årets braiga lineup stort förtroende för Accelerators artistbokare, så jag kommer absolut lyssna in banden som släppts.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...