Jump to content

Festivaler '08


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 604
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nytt till Peace and Love, också

The Waterboys[uK]

Jason Mraz[uS]

Sahara Hotnights

Hanoi Rocks[FIN]

Mustasch

Takida

Mikael Wiehe & Ebba Forsberg

Stefan Sundström

Woven Hand[uS]

Kaizers Orchestra [NO]

Amanda Jenssen

Alice in Videoland

Dark Funeral

Lillasyster

Humanzi [iRL]

Kapten Röd & Majorerna

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vilken tid förra året släpptes allt liksom? För det var ju sjukt förra året. I år är det.. nah. :teehee:

Varje vecka kändes blev man alldeles pirrig inombords varje onsdag (eller när det nu var de släppte band); Chili Peppers, Arcade Fire (som jag började lyssna på iochmed släppet, så ioförsig var det ingen stor grej just då), The Killers, Muse, Arctic Monkeys, Beastie Boys, Queens of the Stone Age. Damn, vad bra det var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje vecka kändes blev man alldeles pirrig inombords varje onsdag (eller när det nu var de släppte band); Chili Peppers, Arcade Fire (som jag började lyssna på iochmed släppet, så ioförsig var det ingen stor grej just då), The Killers, Muse, Arctic Monkeys, Beastie Boys, Queens of the Stone Age. Damn, vad bra det var.

Åh.. Fyfan! :teehee: Men du har inte skrivit så mycket om det, för du var där, right? Vilka var bäst? Några besvikelser? Överhuvudtaget, hur var det? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh.. Fyfan! :teehee: Men du har inte skrivit så mycket om det, för du var där, right? Vilka var bäst? Några besvikelser? Överhuvudtaget, hur var det? :P

Aye, jag var där. Muse är alltid skitduktiga live, även om de känns något överspelade. Rös under i stort sett hela Arctic Monkeys spelning, och kom säkert två-tre gånger, under Mardy Bum, Balaclava och A Certain Romance. Arcade Fire tokbra, professionella och lekfulla på samma gång, QotSA släptte lös stoner-rockaren inom mig, och om än något ojämna, var de tok-bra när det verkligen gällde. Typ Go with the flow/No one knows. Enda besvikelsen var nog Chili Peppers, egentligen, som var väldigt sura, introverta, och trötta. Regnet föraktade vi under festivalen, men nu när jag ser tillbaka på det formade det hela festivalen, och gjorde det till en unik händelse.

Detta hittade jag förresten på Accelerators hemsida

080310 - Accelerator blir två dagar

Idén i år från start var att göra en dag av Accelerator i Stockholm. Men vad våra idéer är från start och var vi sedan hamnar, det är en resa med inputs från alla möjliga olika verkligheter. Accelerator 2008 kommer att bli två dagar. Verkligheten denna gång heter Band of Horses turnéschema. Bandet fick strul i schemat och behövde flytta sin konsert den 25e juni till dagen innan. Och det är klart vi hjälper till och möblerar om en aning. Det är dessutom enda sättet att få hit bandet, att slå upp portarna på Münchenbryggeriet redan på tisdagen den 24e.

Så där är vi nu. Accelerator i Stockholm blir 24-25e juni, och Band of Horses spelar den 24e. Inte bara Band of Horses förresten. Nu, med en dag till, får vi ju möjligheten att boka på än fler intressanta akter. Vi kommer att fylla på både tisdagen och onsdagen med fler artister inom en snar framtid. Tisdagen kommer dock att bli lite mindre än onsdagen i antal artister och scener räknat.

Och nu släpper vi de nya tvådagarsbiljetterna. Du som redan hunnit köpa onsdagsbiljetten (den biljett som sålts hittills) kommer att få en tvådagarsbiljetter skickad till dig. Helt utan extra kostnad. Ett klipp för dig som var ute i god tid alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aye, jag var där. Muse är alltid skitduktiga live, även om de känns något överspelade. Rös under i stort sett hela Arctic Monkeys spelning, och kom säkert två-tre gånger, under Mardy Bum, Balaclava och A Certain Romance. Arcade Fire tokbra, professionella och lekfulla på samma gång, QotSA släptte lös stoner-rockaren inom mig, och om än något ojämna, var de tok-bra när det verkligen gällde. Typ Go with the flow/No one knows. Enda besvikelsen var nog Chili Peppers, egentligen, som var väldigt sura, introverta, och trötta. Regnet föraktade vi under festivalen, men nu när jag ser tillbaka på det formade det hela festivalen, och gjorde det till en unik händelse.

Min syster var där och missade både Arctic Monkeys och Muse ( :teehee: ), men Red Hot Chili Peppers var ni överens om i alla fall. :P

För övrigt är jag så sjukt avundsjuk på dig, och alla andra, som sett Arctic Monkeys. Nästa gång de är i Norden är jag där. Finns inget annat band jag skulle se så gärna.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man får försvara Chili Peppers lite (hörde ju dock också att den konserten sög hårt) men dom flög från Los Angeles till New York och spelade, sen till Spanien, sen till Live Earth i London och sist Roskilde, jag hade nog också vart rätt så grinig, sen kan man ju undra vad dom har för turneledare som bokar in allt det där under samma dag.

Ang Roskildes bokningar så kommer väl deras feting släpp snart, där dom typ släpper alla akter som kommer.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min syster var där och missade både Arctic Monkeys och Muse ( :teehee: ), men Red Hot Chili Peppers var ni överens om i alla fall. :P

För övrigt är jag så sjukt avundsjuk på dig, och alla andra, som sett Arctic Monkeys. Nästa gång de är i Norden är jag där. Finns inget annat band jag skulle se så gärna.

Arctic Monkeys var inget speciellt live om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...