Jump to content

Festivaler '08


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 604
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

"Ge oss bara en vecka eller två så ska vi nog kunna kontra lite." - Rockparty

Tvivlar inte en sekund på att dom kommer boka bra band, jag personligen kommer säkert gilla 2/3 av deras line-up men jag tror att dom största banden som är i Europa kommer hamna i Sthlm eller i GBG, (tex Radiohead).

Tex The Killers var för dyra för Hultsfred, då kan man ju undra vilka band som ligger på deras lista om DOM var för dyra (vet ju inte vad dom ska ha för ett gig, men är det verkligen mer än Foo Fighters?).

Kan man ju även ha i minnet att många band som skulle kunna tänkas spela på olika festivaler i Sverige besöker redan landet i sen vinter/våren, som tex Queens of the Stone Age, Smashing Pumpkins, Mars Volta, Korn osv (några kanske återvänder) så där försvinner ju en del bra band.

Hoppas att alla festivaler i Sverige bokar bra band, alltid kul när bra band kommer hit, spelar ingen roll vart, även om man inte hinner se alla.

Nu ska jag snacka icke fesival utan vanlig konsert, hämtade ut mina biljetter till The Mars Volta den 20:e feb på Cirkus och Mando Diao den 6:e mars på Cirkus idag, sedan låååångt tidigare har jag Queens Of The Stone Age biljetter i min ägo, bara plåtar till Smashing Pumpkins som ska införskaffas nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bloc Party och Arctic Monkeys lär ju inte komma till någon

Bloc Party kom ju till Arvika i fjol, så att de kommer till Hultsfred tror jag absolut är troligt. Vi får hoppas att Hultsfred 'förnyar' sig lite, med den nye bandbokaren, och allt. Och som sagt, festivalstämning upplevs bäst på 'riktig' festival, dvs. flerdagars med camping, gärna också att läger är lite 'off'. Inget ont om endagsfestivaler, men det känns som att man allra främst kommer dit för musiken, så festivalkänslan är inte så stor.

Alla band som är klara till Where the Action is, eller tidigare kallad 'Endagsfestivalen i Stockholm som krockar med Hultsfred'

Foo Fighters

Mando Diao

Sahara Hotnights

The Hives

Hellacopters

Väldigt svenskt, än så länge. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra; Hultsfred lockar, som festival, men å andra sidan borde jag söka fotopass till WtAi.

Kan du inte få fotopass till Hultsfred då?

Söka går ju alltid, det är sant. Men jag är typ den enda Stockholmsbaserade fotografen i Livefoto, så om vi får pass till den, blir det nog så att jag tar den.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt svenskt, än så länge. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra; Hultsfred lockar, som festival, men å andra sidan borde jag söka fotopass till WtAi.

Kan du inte få fotopass till Hultsfred då?

För övrigt: Kate Nash-biljetter bokade. :blink: Ska se henne i Köpenhamn.

post-8449-1201032604_thumb.png

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj oj oj, tung line-up.

The Hives som jag missade när dom spelade i sthlm i julas, Sahara Hotnights som jag inte sett på flera år, Mando Diao som jag iof ska se på Cirkus i mars och The Hellacopters, troligen sista gången man får se dom.

Och gästspel av Dave Grohl borde ju inte vara omöjligt på någon av spelningarna, med tanke på att han sagt att tre av hans absoluta favoritband är just The Hives, Hellacopters och Sahara Hotnights.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar om någon nordisk festival kommer vinna slaget om Rage Against The Machine, nu börjar dom nämligen droppa fler och fler europeiska festivaler, sedan tidigare är Rock am Ring på deras agenda, nu ser det ut så här.

# 30 May - ELECTRIC WEEKEND - Getafe (Madrid)

# 1 June - PINKPOP 2008

# 6 June - Rock Am Ring Festival

# 7 June - Rock Im Park Festival

# 10 July - Optimus Alive!08 - Oeiras - Lisbon

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tredje i rad!

Världens bästa (???) festival Coachella har haft sitt bandsläpp och det är ju som vanligt äckligt jävla bra, dock inte så många svenska band som det brukar vara, ett vad jag kan se.

http://www.coachella.com/images/mainPoster.jpg

Coachella är en festival jag ska till någon gång i mitt liv.

Oh, fasen vad mycket bra grejer! :whistling:

Jag hittar iaf två svenska akter. Shout Out Louds och Jens Lekman.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultsfred har släppt nytt. The Hives (ägda, EMA), Billie The Vision And The Dancers, Jaymay och The Only Ones. Bland annat. Mest mindre akter, men ändå. :whistling:

2zr2v9w79fyj.jpg

Är lite osäker, ska bege mig till antingen Peace & Love eller Hultfreds i sommar, men jag har inte bestämt mig för vart än. :naughty:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...