Jump to content

Hur mycket gillar du din familj?


skribb
 Share

Hur mycket gillar du din familj? (1 är sämst, 10 är bäst)  

86 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Självklart älskar man ju alla längst inne, men det kan vara saker som drar ner.

Min far har jag nästan aldrig kontakt med, och han gör aldrig någoting för mig. Jag kan bara inte sätta en 10 där, även om jag vet att jag älskar honom skitmycket. Hatar honom, samtidigt som jag älskar honom. Så ja. För mig tycker jag att det var ganska lätt att kunna rösta här. :naughty:

Som sagt;

8, 6, 4.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen är felfri, ändå tycker jag mycket synd om de som inte kan sätta 10'or hela vägen. Även om man vid vissa tillfällen kanske blir arg på någon av de kan jag inte förstå hur man kan annat än älska sin familj.

Så tänkte jag med. :P

9:or rakt igenom. Självklart älskar jag min familj till maximum, men om vi går efter skribbs post så blir det nior då jag har grälat med alla tre i familjen. Men, pja. Det hör till och det är nyttigt. :cry:

Jag har aldrig grälat med en familjemedlem.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du utelmämnar många detaljer, måste jag säga. Tycker du samma sak om man blivit våldtagen eller på andra sätt blivit behandlad som skit av sin förälder? Jag hoppas inte det.

Jag skrev att jag inte förstår hur man kan annat än älska sin familj, samtidigt förstår jag inte hur sådant kan hända, så det beror väl på hur man ser det.

Sen kan man ju diskutera om en sådan person går att kalla förälder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig grälat med en familjemedlem.. :P

Jo, jag vet det och jag må säga att första gången jag hörde det blev rikligt förvånad.

Men jag har vant mig vid det och på något vis så ser jag er som en sagofamilj som alltid är lyckliga och lever i en fin liten stuga ute i skogen. (Visst påminner det väldigt mycket om er?)

Kort och gott, ni finns inte. :)

Så du har alltså aldrig haft delad mening med en familjemedlem som urartat i ett mindre gräl ens en gång?

Jag grälar hyffsat ofta med alla i min familj. Mest med syrran och hårdast med pappa. Med mamma så blir grälen varken hårda eller speciellt långa då hon inte kan vara arg på någon så länge, medans pappa och jag kan gå runt och vara arga på varandra i ett par dagar innan det vi grälat om går över. :P

Trots det så kan både pappa och jag agera "normalt" vid situationer då det behövs. Säg att vi råkar i gräl precis innan vi ska bort, då är vi skitsura på varandra även när vi är där. Men vi pratar med varandra som vanligt och skämtar med varandra precis som om vi var jätteglada på varandra, men sedan när vi kommer hem igen så plockas teatermasken av och vi beter oss likadant som när vi är sura på varandra.

Det är min familj det! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vene riktigt hur jag ska 'precisera' men jag är väldigt olik min familj skulle jag nog säga. Det enda gemensamt jag har med dem i princip är mitt utseende. and that's the way the cookie crumbles

Ajt. Samma här.

Så tänkte jag med. :cry:

Jag har aldrig grälat med en familjemedlem.. :P

Jag minns att du nämnt det tidigare. Bortskämt värre måste jag säga, du har noll verklighetsreferenser när det kommer till det området. Men, det är ju inte ditt fel. Måste vara otroligt skönt att ha det som du iaf. Själv bråkar jag i princip varje dag med en eller fler av folket som jag bor med.

Mina siffror är:

2 för mor Skrik, 3 för far Knäpp, 5 för syster Blä.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan förklara mitt lite mer:

Mina syskon, dom skulle jag dö för och lite till. Viktigaste i mitt liv nånsin. Dom lyssnar, förstår, och har pinat igenom samma sak som jag. Dom är mitt kött och blod och jag älskar dom över allt annat.

Mamma, hon kan jag bo hos men inte mer än en vecka i streck, då får jag panik och sticker. Hon är överbeskyddande, detaljpillrig och noga, samtidigt som hon inte tar hand om sig själv. Hon förväntar sig att om hon mår dåligt så kommer jag må bra för att hon säger så, medans hon bakom min rygg är deprimerad, utför diverse självmordsförsök (var länge sen nu) och allmänt inte berättar nåt för oss eller undrar hur vi mår. "I haven't been home for a while, I'm sure everythings the same. Mom and dad both in denial, an only child to take the blame. Sorry mom but I dont't miss you, father's no name you deserve."

Pappa, han bor jag helst hos, men samtidigt helst inte. Fördelen är att han har ett stort hus så jag har i princip min egna lägenhet på övervåningen med 5 rum bara åt mig och min lillebror. Men jag gillar inte att umgås med han, jag gillar inte hur han tänker, vad han tycker eller hur han lever sitt liv. När han dör påtok för tidigt av arbetschock blandat med alkoholmissbruk kommer jag såklart bli lite krossad, men samtidigt kommer jag att återhämta mig snabbt och fortsätta leva. "As you're falling down, my heart beats the same."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar och gillar, har man inga konflikter så ska man ju som instruktionerna säger rösta 10. Att man sedan egentligen tycker om personen/personerna ifråga är en helt annat sak för mig. Den jag röstade väldigt lågt på har jag allvarliga konflikter med som dessutom drar ner alla andra i skiten. No details needed, men jag röstade 10 på resten för att de förtjänar det, och... vad var det nu? 3? 4? ...på den jag (och alla andra) inte tål och har blivit tvungen att flytta ifrån. Personen ifråga tror jag tycker 10 på resten av oss, men agerar som om det vore 1. Klart man röstar lågt då, även om man skulle vilja rösta högre?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...