Jump to content

Morgonvanor


kicken
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 92
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Brukar alltid vakna runt 7:15 då morsan ropar, ligger sedan och har det mysigt i ca 5-10 min tills hon börjar gallskrika om att jag kommer försent.

Klätrar ner från våningssängen, drar på mig Jeansen och lite deo, tar på mig t-shirt och tröja och går upp.

Väl uppe sätter jag mig och tömmer blåsan, sen går jag och tvingar i mig lite frukost som oftast brukar bestå av 2-3 Frukostbröd med ost och en halvliter mjölk.

Sen petar jag in linserna, fixar håret och borstar gaddarna, efter det är det bara att vandra iväg till skolan >_<

Såhär har min morgon sett ut ända sen i 7:an :mf_doof:

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknar, slår av väckarklockan, sitter en halvtimme på sängkanten och undrar vart jag är jag var ju på ett så mycket bättre ställe alldeles nyss, gnuggar skiten ur ögonen medans jag stapplar mig bort till badrummet, duschar, linserna, går tillbaka till rummet, drar på mig kläder, gör frukost och äter det samtidigt som jag kollar på simpsons, sen när simpsons är slut borstar jag tänderna, firrar lite frisyr och mopedisterar bort till skolan.

Helger eller annan ledighet

Sover tills mamma gapar nått om att det nästan är kväll igen, muttrar något åt henne som hon inte hör, går upp och äter lunch, klär på mig, borstar tänderna och sätter mig här.

Haha, det där var mitt svar i förra tråden, tänk vad det har ändrats. Nu ser det ut såhär:

Klockan ringer vid 6, 8 eller 9. Beroende på vilken dag det är. Jag snooz:ar alltid ett par gånger innan jag tillslut orkar stiga upp. Väl i badrummet så pissar jag och sätter i linserna. Sedan ut till köket och gör frukost, den tar jag m ed till mitt rum och datorn, för där ska kollas hur mycket jag har hunnit ladda upp under natten. När jag ätit klart så klär jag på mig kalsonger, byxor och strumpor. Sprutar/Rollar deo under armarna, på med T-shirt och tröja, fixa frisyren samt borstar mina tänder. Går tillbaka till rummet, packar väskan om jag har något att packa. Sätter mig återigen vid datorn den här gången för att kolla om någon skrivit något kul på forumet under natten. Sedan väntar jag på att pappa ska bli klar/Att bussen ska komma. Beroende på vilken dag det är.

Fredagar och helger: Sover tills jag vaknar av mig själv, pillar i linser. Käkar frukost vid datorn, men sitter kvar vid datorn ett bra tag efter att jag ätit klart. Sedan väntar jag en timma eller så innan det är dags för lunch. På fredagarna cyklar jag då iväg till affären och köper lunch men på helgerna är den redan färdig. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket intressant läsning här. Kul att alla gör helt olika.

Jag börjar mellan halv 10 och halv 11 alla dagar utan varannan torsdag. Oftast har jag ställt klockan på halv 8. Om det blev sent kvällen innan så brukar jag ställa nytt alarm tjugo i åtta och sen kanske ytterligare en gång, tio i. Sen går jag direkt ner och duschar. Efter det är klockan runt 8 eller strax efter. Alla andra har åkt hemifrån förutom kanske min syster som ibland har lite sovmorgon.

Sen fixar jag en tekanna och tar fram någon frukost (rostat bröd, müsli, något) som jag oftast äter vid datorn. Sen är tet färdigt så då hämtar jag en kopp och sätter mig och läser igenom mina RSS-feeds och tittar på några forum (Gtasajten, Waffles.fm, Flashback om jag har tråkigt). Efter det brukar det alltid finnas något att göra. Hämtar en kopp te till och surfar runt på alla möjliga hemsidor.

När det är ungefär en kvart kvar tills bussen går byter jag om, borstar tänderna, trycker 2 tryck på parfymflaskan och tar lite vax i håret så att det ska ligga still. Sen går jag till bussen samtidigt som jag har någon bra skiva i hörsnäckorna. Vid den här tiden har också koffeinet i tet börjat verka så nu har jag vaknat och allting.

På varannan torsdag går jag upp 10 i 6, duschar, äter, byter om och går till bussen. Brukar inte bli så mycket tid över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknar runt 06.45, drar på mig ett par jeans och går in på toan och sköljer av ansiktet.

Fumlar mig ut ur badrummet till köket och käkar frukost - om jag ens käkar något, brukar ofta bara ta med mig en banan och dricka yoghurt - och går sen och borstar tänderna, tvättar håret, fixar håret och sånt.

Går ut därifrån, sätter mig och läser tidningen och går sen till bussen runt 07.10.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket intressant läsning här. Kul att alla gör helt olika.

Jag börjar mellan halv 10 och halv 11 alla dagar utan varannan torsdag. Oftast har jag ställt klockan på halv 8. Om det blev sent kvällen innan så brukar jag ställa nytt alarm tjugo i åtta och sen kanske ytterligare en gång, tio i. Sen går jag direkt ner och duschar. Efter det är klockan runt 8 eller strax efter. Alla andra har åkt hemifrån förutom kanske min syster som ibland har lite sovmorgon.

Sen fixar jag en tekanna och tar fram någon frukost (rostat bröd, müsli, något) som jag oftast äter vid datorn. Sen är tet färdigt så då hämtar jag en kopp och sätter mig och läser igenom mina RSS-feeds och tittar på några forum (Gtasajten, Waffles.fm, Flashback om jag har tråkigt). Efter det brukar det alltid finnas något att göra. Hämtar en kopp te till och surfar runt på alla möjliga hemsidor.

När det är ungefär en kvart kvar tills bussen går byter jag om, borstar tänderna, trycker 2 tryck på parfymflaskan och tar lite vax i håret så att det ska ligga still. Sen går jag till bussen samtidigt som jag har någon bra skiva i hörsnäckorna. Vid den här tiden har också koffeinet i tet börjat verka så nu har jag vaknat och allting.

På varannan torsdag går jag upp 10 i 6, duschar, äter, byter om och går till bussen. Brukar inte bli så mycket tid över.

Ja, verkligen, massa kul trådar på sistone :mf_doof:

Fasen vad underbart - att vara ensam hemma på morgnarna är det bästa som finns. Det är jag bara på tisdagarna, när jag börjar kvart i 10, men då sover jag till 9 så hinner inte njuta så mycket.

Jag sitter också ner och kissar, för den delen. Hemma och hos kompisar, och på andra ställen står jag.

Förresten, bara ett tryck på parfym ska det vara ju? >_<

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar jag 08.30 ser dagen ut såhär:

Klockan ringer 06.29 (varför jag har just 20 har jag ingen aning om), eftersom klockan står på skrivbordet några meter upp så måste jag kliva upp. Drar på mig kläder, går till köket och fixar frukost (flingor och mjölk plus några mackor och något att dricka). Har jag tur är jag själv uppe då. Äter i lugn och ro tills klockan är ~07.05. Borstar tänderna och hämtar allt jag ska ha, sedan går jag några minuter till busshållsplatsen och väntar. Bussresa en timme, sen skola.

Börjar jag 09.30 eller senare är det samma procedur, men jag kliver upp en timme senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

07.05 ringer klockradion, brukar ligga å dra mig å tänka kan väl lyssna på en låt till..

brukar halv slumra lite går upp runt 07.20..

går upp duschar..

drar på mig kläderna / fixar lite i håret..

borstar tänderna

går till bussen 08.00 (precis efter vädret är slut på tv4)

äter nästan aldrig frukost..

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehe, jag ställer alltid klockan på 05:00, och snoozar fram tills 06:20. Sen stressar jag ner för sängen (Har loftsäng), rotar i min klädlåda och springer in i badrummet. Tar på mig, fixar mig. Sen springer jag ut och tar allt som jag anser mig behöva ha under dagen och slänger i väskan. Efter det drar jag till skolan. Tar ca 40-50 min för mig att ta mig till skolan bara. Måste åka både spårvagn och buss.

Och nej, äter aldrig frukost heller. Frukost suger. Också har jag ingen tid till sånt trams heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*HOST*

06:24 Klockan ringer och jag slumrar

06:30 Jag går upp och dushar

06:45/50 Äter frukost ensam i mörkret :mf_doof: O'boy o mackor while I see the morining grow

07:00 Sover en stund till 07:40

07:40 Går upp (igen). Borstar tänder och förbereder mig det sista

07:55 går till bussen som går 08:03+-

08:03+- Åker till skolan (Gymnasium)

08:30 Bärjar skolan

Att hålla rutin är mycket lättare/skönare/bättre än att ha en random dag varje dag.. >_<

*OBS: DETTA ÄR DÅ PÅ VARDAGAR*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknar, snoozar, drar mig upp, släpar mig lite mot datorn om den är på och kollar torrents etc.

Sen så släpar jag mig ut i köket, trycker i mig en koffeintablett och försöker orka rosta bröd. Går på toa under tiden, kommer tillbaka, brer mackan och sätter mig framför datorn. Femton minuter innan bussen klär jag på mig och går tio minuter innan bussen för då har jag tid att röka. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första väckarklockan ringer vid 06.00, den stänger jag av och sover vidare till 06.30 då min andra klocka ringer. Fumlar upp ur sängen, in på toa och pissar och ställer mig sedan i duschen ca 20 minuter. Kliver ur duschen och torkar mig, klär och gör mig i ordning sedan. Nu kan klockan vara alltifrån 06.50 till 07.10. Går ner och käkar frukost till klockan är 07.20 ungefär. Borstar tänderna och cyklar hemifrån, är vid stationen ungefär 07.30 eller ett par minuter senare. Mitt tåg går 07.35, så ibland händer det att man får springa lite. :mf_doof: Kommer in till Örebro 07.55, där väntar jag i väntsalen på 302:an som går 08.15 (orka frysa arslet av sig i väntan på nån stadsbuss). Sedan kommer jag till skolan ungefär 08.25 och börjar 08.30.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknar kl.07.00 då väckarklockan ringer. Sätter igång TVn och kollar på "God Morgon med The Voice" (vet inte varför riktigt, tycker det är riktigt dåligt). Ligger i en halvtimme i sängen, kämpar mig upp och går på toaletten. Sen sätter jag mig vid datorn. Då klockan är ca 07.55 så klär jag på mig och börjar ge mig iväg till skolan.

Äter aldrig frukost, dålig vana :mf_doof:

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...