Jump to content

Morgonvanor


kicken
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 92
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vaknar 06:00, drar med mig lakanet och kastar det i tvätten medans jag är på väg till toan. Sätter mig och pissar och slumrar till där ett tag. Runt 06:15 hoppar jag in i duschen och är klar runt 06:30. Då går jag ut i köket för att äta fruktost, tar mig en till tupplur i kökssoffan och vaknar runt 06:45. Då är det tid nog att fixa i ordning sig för skolan. Sätter på mig kläderna, fixar frillan, borstar tänderna och andra eventuella nödvändigheter och när jag är klar med det brukar klockan vara runt 07:15 och då är det bara att tralla bort mot bussen för att få sig lite extra tid att sova med musik spelandes i öronen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vaknar vid sju. Duschar, det måste göras på morgonen vafan. Äter frukost. Lägger mig i sängen en stund. Borstar tänder, fixar hår och väljer kläder. Åker till skolan vid 08.05.

Det tyckte jag med, så länge jag gick på högstadiet och inte behövde lämna huset förrens klockan 7.50. Nu för tiden finns det verkligen ingen tid och inte heller ork till att gå upp tidigare. Så det får bli kvällen innan, eller på gymmet dagen innan. >_<

Mycket intressant läsning här. Kul att alla gör helt olika.

Jag börjar mellan halv 10 och halv 11 alla dagar [...]

Aah, så skönt det verkar att kunna sitta och pmpla lite te och mysa framför datorn ett tag varje morgon.. Får hoppas att jag kan få det så sen när jag bor inne i stan. :mf_doof:

Jag sitter också ner och kissar, för den delen. Hemma och hos kompisar, och på andra ställen står jag.

All-Thumbs-Up_915780_0.jpg

Förresten, bara ett tryck på parfym ska det vara ju? :)

Beror väl på lite hur kraftig parfymen är. ^_^

Förresten så tycker jag att Lajnux har den skummaste morgonvanan någonsin. Att byta lakan varje dag känns helt absurt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar alltid olika tider, olika dagar.

Men säg att jag börjar 8.30:

Ställer klockan på 07.10.

Snozar till 07.15.

Snozar till 07.20

Snozar till 07.30

Snozar till 07.40

Snozar till 07.50

Snozar till 08.00

Snozar till 08.10

Bestämmer mig att skippa första lektionen och vaknar igen ca 09.00

Går först på toan och pissar. Sedan ner och klämmer i mig några mackor/flingor/gröt.

Går på toan för att tvätta mig, borsta tänder, dra på deo.

Sätter på mig ytterkläderna, tar bilnycklarna, slänger i en snus och åker till skolan*

*Sätter mig på cykeln och drar iväg som en oljad hamster till skolan

WOORD :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tyckte jag med, så länge jag gick på högstadiet och inte behövde lämna huset förrens klockan 7.50. Nu för tiden finns det verkligen ingen tid och inte heller ork till att gå upp tidigare. Så det får bli kvällen innan, eller på gymmet dagen innan. >_<

Dessutom är det jävligt riskabelt. När man står och gottar sig i varmt, skönt vatten en frusen morgon är det lätt att man börjar tänka på annat, och helt plötsligt har det gått en halvtimma. :mf_doof:

-

Jag har nog inte några speciella morgonvanor.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknar kl.07.00 då väckarklockan ringer. Sätter igång TVn och kollar på "God Morgon med The Voice" (vet inte varför riktigt, tycker det är riktigt dåligt). Ligger i en halvtimme i sängen, kämpar mig upp och går på toaletten. Sen sätter jag mig vid datorn. Då klockan är ca 07.55 så klär jag på mig och börjar ge mig iväg till skolan.

Äter aldrig frukost, dålig vana :mf_doof:

Haha, det brukar jag också kolla på. Dåligt, men vafan, man blir besatt av dåligheten.

Mycket intressant tråd må jag säga. Funderar på att köpa koffeintabletter, apoteket då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar skolan helt olika tider varje dag, men brukar vakna 40-45 minuter innan jag börjar.

Nu bor morsan hemma igen efter två år i Luleå, så jag är väldigt bortskämd. :mf_doof: När mobilen ringer hinner jag vakna upp, eftersom jag har satt den så långt bort. Går ut till köket, sätter mig och dricker kaffet som mor har hällt upp. Hon gör mackor som jag äter till kaffet. Sen lägger jag mig i soffan och kollar på skräp-tv. Halvsover tills det är 5-10 minuter kvar, då cyklar jag till skolan.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Händer väl inte lika ofta nu för tiden, men skulle väl tippa på ca 4 gånger i veckan.

Du kanske ska hålla dig lite, dra morronrunken på toaletten istället? :mf_doof:

Skriver mer detaljerat, typ (=.

Morsan väcker mig 06:50, sover tills 7:00, går in i min fina garderob, hoppar över smutskläderna från gympapåsen som jag inte ides packa upp dagen innan. Väljer mig några schyssta kläder, tar lite deo och alla andra hudvårdsstrunt som är bra att ha.

Går ner och käkar frukost, mackor och mjölk. Ser på nyhetsmorgon tills klockan är 07:43, då går jag ut och väntar på bussen med alla andra, tänder dagens första cigg/sätter in en snus bara för att hålla mig vaken under bussresan, är visserligen bara 7km men den åker lite tokigt för att plocka upp alla som ska med.

Väl i skolan fimpar vi ciggen, drar på ett morgontrött flin, kramar en snöboll (SNÖ IN LULEÅ! BREAKING NEWS), går in i klassrummet och där kör vi klockan med snöbollar/armbrytning/tattarbiljard/bluff/vattenpoker tills skolan börjar runt 8:30

Jag vinner alltid. c:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får hjärtklappning kl.6 då min gammla klocka ringer högt som fan. Går upp ur sängen fort, fikar och hinner inte med så mycket mer. Frukost blir följande; Müsli, en dubbelmacka med skinka, en banan plus kaffe om jag hinner.

På helgerna går jag upp runt elva. Detta på grund av att jag sträckt mig på gymmet och inte tränar, annars går jag upp klockan åtta. Fikar samma frukost som ovanstående text förutom att jag dricker Té. På sommaren dricker jag sommarté till frukosten, på vintern blir det Irish Cream, vid juletid Sencha Currant, vid Midsommar Champagneté, vid nyårsafton champagneté, vid hösten Earl Grey och vid våren Earl Grey Cream. Detta är endast då jag ej går i skola. Hinner tyvärr inte med så dagen blir förstörd för mig jämt. :mf_doof:

EDIT: Då det är frid och fröjd hemma, dvs då mami Unt pappi är borta brukar jag börja morgonen med att lyssna på PSB på stereon i rummet, sen gör jag världens brakfrukost. Sätter på något gott té och läser tidningen. Det är det bästa som finns. Oftast blir det att gå upp en våning och se om det finns något intressant att se på Reality TV eller .Viasat History. DAS IST FREIHEIT MEIN DAMEN!

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väl i skolan fimpar vi ciggen, drar på ett morgontrött flin, kramar en snöboll (SNÖ IN LULEÅ! BREAKING NEWS), går in i klassrummet och där kör vi klockan med snöbollar/armbrytning/tattarbiljard/bluff/vattenpoker tills skolan börjar runt 8:30

Jag vinner alltid. c:

Vad tusan, röker du på bussen? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På helgerna går jag upp runt elva. Detta på grund av att jag sträckt mig på gymmet och inte tränar, annars går jag upp klockan åtta. Fikar samma frukost som ovanstående text förutom att jag dricker Té. På sommaren dricker jag sommarté till frukosten, på vintern blir det Irish Cream, vid juletid Sencha Currant, vid Midsommar Champagneté, vid nyårsafton champagneté, vid hösten Earl Grey och vid våren Earl Grey Cream. Detta är endast då jag ej går i skola. Hinner tyvärr inte med så dagen blir förstörd för mig jämt. :mf_doof:

HAHAHAHAHAHAHAAHAHAH!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag sitter vid "utblåset" av ventilationen, så det gör inte så mycket direkt. Bara inte chauffören ser på. Men han har fullt upp med att inte köra över nån isbjörn iallafall

Nog för att många tuffingar på mitt högstadie rökte, men att röka på bussen var minsann för tufft för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom är det jävligt riskabelt. När man står och gottar sig i varmt, skönt vatten en frusen morgon är det lätt att man börjar tänka på annat, och helt plötsligt har det gått en halvtimma. >_<

Jag kan inte stå för länge, får torr hud då, med kylan på vintern och allt. Händerna är värst, får ta handkräm varje kväll innan jag lägger. Jag är också metrosexuell :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...