Jump to content

Morgonvanor


kicken
 Share

Recommended Posts

Ja, nu kommer vi till detta fantastiska ämne. Morgonvanor. Brukar ni gå på toa, se på tv, steka ägg eller snooza väckarklockan? Berätta vad för morgonvanor just ni har!

Jag brukar alltid vakna på samma klockslag på vardagar (Dessutom lite udda klockslag), men jag brukar byta klockslag varje månad. Nu kanske vissa av er tycker detta är jättekonstigt, men så har jag alltid gjort. Just nu vaknar jag 07:47.

Sedan brukar jag alltid 'dra' upp mig mot sängkanten så jag har några kuddar som ryggstöd, sätta på tv:n och kolla antingen på MTV eller nyheterna på SVT. Det är något som jag den senaste tiden gjort varje morgon.

Jag har dock en dålig morgonvana och det är att jag skippar frukosten 9 gånger av 10. Jag vet inte varför, men jag hinner inte äta och jag vill inte vakna eller stiga ur sängen tidigare. Annars så duschar jag håret men inte kroppen varje vardag (Väldigt konstigt). Duschar aldrig hela kroppen på mornar(?). Sedan så finns det inte så mycket mer.

Så, vad har ni för morgonvanor :D?

Edit: Men lol, nu råkade jag göra ett hjärta som icon >.<

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 92
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag vaknar nästan alltid runt 09:30. Ligger oftast kvar ett tag. Första jag gör när jag har gått upp är att tömma blåsan. Tar sedan kaffe/te, glor på tv ett tag (MTV, Nickelodeon :unsure: sexan eller femman). Efter det så sätter jag igång datorn.

På datorn kollar jag alltid nyheter först, sport också. Sedan går jag in på olika forum och kollar runt. Efter det, kollar jag lite videoklipp och/eller lyssnar på musik, och snackar med folk på msn.

Sedan brukar jag småspela lite på datorn, 360, wii eller PS3. Idag vart det PS3, med EA Skate. :D

Efter lite spelande brukar jag träffa polarna. :(

Edit: Lite småfel.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknar runt 08.30 och då ligger jag kvar och stirrar rakt ut i rummet i ungefär 10 min. Sen går jag upp och tömmer blåsan och kollar hur många grader det är ute. Då har klockan hunnit bli runt 08.50 så då går jag upp på rummet och sätter på datorn och fixar in lite ny musik på mp3n.

Sen bär det av mot bussen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hrm, ja när jag är ledig så går jag aldrig upp på "morgonen" utan oftast runt 13.00/13.30. Då brukar jag tömma blåsan, äta frukost, göra lite "morgon" träning för att komma i form och till sist gå in på GTAsajten eller lira lite PS2.

Det var när jag var ledig ja, men när det är skoldag så ser min morgon lite skitigare ut:

Jag vaknar efter 4:a timmars sömn kl 06.45. Jag kissar och äter frukost, sätter på mig kläderna och hasar iväg mot allas vår tortyrkammare, Blackebergs Gymnasium. Trött och hängig.

Jag kan ju säga som så att jag föredrar att vara ledig :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skoldagar vaknar jag oftast 06:45 och brukar gå upp dirr, inget jävla slackande eller snoozande här inte. Drar först på toan och tömmer blåsan drar sen tillbaka till mitt rum och ta på mig mina tofflor och tar tag i en kalle-tidning och beger mig ner till köket för att käka frukost. Efter det brukar jag ha ungefär 5-10 minuter på mig att läsa lite av den bok jag håller på med för tillfället. Sen drar jag och borstar tänderna, kör på lite deo etc etc innan jag drar iväg till bussen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vaknar nästan alltid runt 09:30. Ligger oftast kvar ett tag. Första jag gör när jag har gått upp är att tömma blåsan. Tar sedan kaffe/te, glor på tv ett tag (MTV, Nickelodeon :( sexan eller femman). Efter det så sätter jag igång datorn.

På datorn kollar jag alltid nyheter först, sport också. Sedan går jag in på olika forum och kollar runt. Efter det, kollar jag lite videoklipp och/eller lyssnar på musik, och snackar med folk på msn.

Sedan brukar jag småspela lite på datorn, 360, wii eller PS3. Idag vart det PS3, med EA Skate. :D

Efter lite spelande brukar jag träffa polarna. :(

Edit: Lite småfel.

Skola?

Vaknar runt 07, Går upp gör frukost , Sätter på dator sitter där till 07:50 sen bär det av mot skolan :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vakar 06:10, duschar till 06:30.. Klär på mig, petar in linserna.. Sätter mig vid datorn en stund ev äter någon liten frukost, fixar ordning mig i håret och går iväg till busstationen vid 07:00. Hoppar på bussen 07:15.. Kommer till skolan vid 08:30.. Och på skolan äter oftast frukost, om jag har pengar eller ork. :D

Så här ser det ut nästan varje morgon.

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom att mitt schema är så huller om buller så börjar jag olika tid nästan varje dag. Men det brukar oftast vara som så att jag ställer klockan på 08:00, och när den väl ringer går jag upp, slår en drill, drar en raggardusch så jag blir fräsch och känner mig pigg. Efter det går jag och äter frukost samt läser Gp i ca 20 minuter. När jag är klar går jag och borstar tänderna och kollar på termometern, så jag vet vilken jacka jag ska ha - den tjocka, eller den mindre tjocka. När det är gjort har håret oftast torkat, så då tar jag på mig en tjocktröja och går in för att fixa håret (alltid tjocktröjan på först, annars kan man sabba frisyren). Sedan sätter jag mig 10-15 minuter framför datorn och snackar med lite folk innan jag går till bussen. Det är en bra morgonrutin för mig, jag gör det jag ska med tätt mellanrum för att sedan få en kort paus innan jag beger mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar alltid olika tider, olika dagar.

Men säg att jag börjar 8.30:

Ställer klockan på 07.10.

Snozar till 07.15.

Snozar till 07.20

Snozar till 07.30

Snozar till 07.40

Snozar till 07.50

Snozar till 08.00

Snozar till 08.10

Bestämmer mig att skippa första lektionen och vaknar igen ca 09.00

Går först på toan och pissar. Sedan ner och klämmer i mig några mackor/flingor/gröt.

Går på toan för att tvätta mig, borsta tänder, dra på deo.

Sätter på mig ytterkläderna, tar bilnycklarna, slänger i en snus och åker till skolan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknar först kl. 07.30 av att morsan slänger upp dörren och sätter på 4:an (där det alltid är något barnprogram på innan nyheterna) på högsta volym så jag måste springa upp och stänga av skiten. >_<

Sedan går jag på muggen, äter en väldigt klen frukost för jag har absolut ingen aptit alls på morgonen, sätter mig vid datorn tills det är ca. 20 minuter kvar tills första lektionen börjar. Då klär jag på mig/fixar håret/bortar tänderna på 5 min och sen cyklar jag iväg till skolan. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sent ni alla behöver gå upp. :(

Runt 5.45 ringer alarmet på min mobiltelefon. Den ligger på skrivbordet i andra änden på rummet. Utan att vakna går jag dit och hämtar den, trycker på någon random knapp, går tillbaka till sängen och somnar om. Tre minuter senare ringer min vanliga väckarklocka.

Sedan ligger jag och snoozar båda klockorna fram till klockan 6.30, då min mamma ropar på mig att gå upp. >_<

Sätter mig på toan och kissar och nästan somnar i några minuter. Alltså, själva kissandet är ju över på några sekunder, men det är så fasligt gött att bara sitta kvar och slappa lite. Sedan blöter jag håret (duschar antingen på gymmet eller på kvällen dagen innan i alla fall) och tvättar mig under armarna och i ansiktet. Tar på mig jeans, deodorant och tofflor.

Går ner och sätter igång mjölken på 1.21 minuter. (Dricker ALLTID varm oboy på morgonen och har gjort det så länge jag kan minnas. Det kvittar om det är mitt i sommaren och 25 grader varmt ute, dricker alltid varm oboy i alla fall). Mjölken har förresten min käre moder redan ställt in i micron åt mig. Går ut till tvättstugan och hämtar en tops, samt packar idrottskläder. Skyndar jag på så hinner jag packa klart lagom till mjölken är klar i micron. Blandar min oboy och sätter mig och läser tidningen samt äter tre mjuka mackor och en knäckemacka. Lyckligtvis så äter jag frukost tillsammans med mor min nu för tiden, så jag behöver varken plocka fram eller plocka bort frukosten själv. :mf_doof:

Nåväl, när jag har ätit klart har klockan hunnit bli 7.05 ungefär. Sticker upp på övervåningen och tar på mig något på överkroppen, samt har i lite vax i håret. Borstar tänderna och sedan plockar jag i saker i fickorna, typ mobilen, mp3-spelaren, korthållare och nycklar. Vid det här laget är klockan 7.15. Sticker ner och tar på mig jackan, hoppar ur tofflorna och i skorna. Går tillsammans med mamma ut till garaget och sätter mig i bilen. Åker 3 kilometer i fel riktning för att kunna hoppa på en expressbuss som är nästan helt tom på folk och som bara gör ett stopp innan jag är framme vid skolan. Är framme vid skolan klockan 8.10, vilket är alldeles lagom för då hinner man med några omgångar biljard innan skolan börjar klockan 8.30. ^_^

Det ska tilläggas att såhär lyxigt med bilskjuts har jag bara haft sedan början på den här terminen. Hela förra året var jag tvungen att åka med en vanlig buss som är smockfull och som stannar hela-fakking-jävla tiden. ( = Chanserna att sova gott reduceras ganska rejält.) Men nu har min mamma ett annat jobb, så det blir alldeles perfekt tajming att åka med henne på morgonen. :)

Fan, det var verkligen inte meningen att göra värsta textväggen här, nu kommer ingen orka läsa. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sent ni alla behöver gå upp. :(

Runt 5.45 ringer alarmet på min mobiltelefon. Den ligger på skrivbordet i andra änden på rummet. Utan att vakna går jag dit och hämtar den, trycker på någon random knapp, går tillbaka till sängen och somnar om. Tre minuter senare ringer min vanliga väckarklocka.

Sedan ligger jag och snoozar båda klockorna fram till klockan 6.30, då min mamma ropar på mig att gå upp. ^_^

Sätter mig på toan och kissar och nästan somnar i några minuter. Alltså, själva kissandet är ju över på några sekunder, men det är så fasligt gött att bara sitta kvar och slappa lite. Sedan blöter jag håret (duschar antingen på gymmet eller på kvällen dagen innan i alla fall) och tvättar mig under armarna och i ansiktet. Tar på mig jeans, deodorant och tofflor.

Går ner och sätter igång mjölken på 1.21 minuter. (Dricker ALLTID varm oboy på morgonen och har gjort det så länge jag kan minnas. Det kvittar om det är mitt i sommaren och 25 grader varmt ute, dricker alltid varm oboy i alla fall). Mjölken har förresten min käre moder redan ställt in i micron åt mig. Går ut till tvättstugan och hämtar en tops, samt packar idrottskläder. Skyndar jag på så hinner jag packa klart lagom till mjölken är klar i micron. Blandar min oboy och sätter mig och läser tidningen samt äter tre mjuka mackor och en knäckemacka. Lyckligtvis så äter jag frukost tillsammans med mor min nu för tiden, så jag behöver varken plocka fram eller plocka bort frukosten själv. >_<

Nåväl, när jag har ätit klart har klockan hunnit bli 7.05 ungefär. Sticker upp på övervåningen och tar på mig något på överkroppen, samt har i lite vax i håret. Borstar tänderna och sedan plockar jag i saker i fickorna, typ mobilen, mp3-spelaren, korthållare och nycklar. Vid det här laget är klockan 7.15. Sticker ner och tar på mig jackan, hoppar ur tofflorna och i skorna. Går tillsammans med mamma ut till garaget och sätter mig i bilen. Åker 3 kilometer i fel riktning för att kunna hoppa på en expressbuss som är nästan helt tom på folk och som bara gör ett stopp innan jag är framme vid skolan. Är framme vid skolan klockan 8.10, vilket är alldeles lagom för då hinner man med några omgångar biljard innan skolan börjar klockan 8.30. :)

Det ska tilläggas att såhär lyxigt med bilskjuts har jag bara haft sedan början på den här terminen. Hela förra året var jag tvungen att åka med en vanlig buss som är smockfull och som stannar hela-fakking-jävla tiden. ( = Chanserna att sova gott reduceras ganska rejält.) Men nu har min mamma ett annat jobb, så det blir alldeles perfekt tajming att åka med henne på morgonen. :(

Fan, det var verkligen inte meningen att göra värsta textväggen här, nu kommer ingen orka läsa. :(

Jag orkade :(. Men en fråga måste man bara ställa. Kissar du sittandes :mf_doof: ?

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vardagar:

Klockan ringer 6:30, jag bryr mig inte, ibland vaknar jag inte ens. Sover vidare/Drar mig tills det är ca 10 minuter kvar tills jag måste springa till skolan då jag hoppar upp ur sängen av att min morsa "skriker" åt mig. Slänger i mig en halv macka utan pålägg, mer hinner jag inte, och springer till skolan. Sen mår jag skit resten av dagen, iallafall fram till lunch.

Helger: Helt olika, men oftast går jag upp runt 14:00 snåret efter att ha liggat kvar och dragit mig i mer än 2 timmar, pissar, äter lunch/frukost, sätter mig vid datorn för att kolla på någon film eller något.

Yes, jag har världens sämsta morgonvanor. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...