Jump to content

Morgonvanor


kicken
 Share

Recommended Posts

När jagä r hemma vaknarj ag oftast runt 12-13 tiden, kliver upp, sitter vid datorn till 15, tar bilen och far iväg och käkar nån stans, sen åker jag hem igen.

när jag jobbade, vaknade jag vid 03:30 och klev upp, satt och var astrött i sängen, klev upp, klevi n i bilen och svor över hur kallt det vari bilen, körde på högsta värme till jobbet och jobbade.

närj ag är hos min tjej, sover jag, vaknar till när hon kliver upp för skolan, tänker konstiga mogontankar, somnar om, vaknar ingen sent som fan, går ut på internet :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • Inlägg 92
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad har ni för morgonvanor på jullovet? Och på självaste julafton?

Well. Min vanliga morgon på ett lov:

Vaknar alltid vid cirka 11-12. Sedan slår jag snabbt på datorn och sätter igång VLC.

Tar fram en random serie jag har och ligger njutandes i min säng och kollar på avsnittet.

Har även fönstret öppte. Så skönt. Sedan så kollar jag på 2-3 avsnitt.

Går upp och vanligtvis tar ett bad. Då är klockan runt 1-2.

Sedan äter jag lunch och hänger lite på nätet. Sedan blir det random saker under dagen.

På julafton är det i stort sett samma sak. Inget speciellt händer och det enda jag gör är att typ öppna paket och göra ngt annat under dagen, men inte på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte jullov (eller är ledig på mellandagaran men kan knappast kalla det jullov) sover väl till 12:00, går upp och käkar, ser på tv eller kollar på någon film/serie på datorn. Som vilken morgon som helst på året alltså.

Julafton vaknar jag alltid runt 10:00 av någon anledning, lär väl göra det i år också, äter en "julfrukost" ser på tv eller någon film/serie på datorn. Paket och annat shit tar vi mot kvällskvisten då släkt och vänner är samlade, men morsan är så fäst vid traditioner så jag lär väl få nått paket på morgonen, om jag får nått överhuvudtaget i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är arbetslös. Brukar ställa klockan på 9:30, snoozar bara för att det är skönt och stiger upp vid 10-tiden. Äter cornflakes med vad som nu finns hemma att ha på (imorse blev det special K med torkade hemmagjorda äppelringar). Filmjölk med rivet äpple och socker&kanel är också en hit. Vi har otaligt många äppelträd i trädgården så så här års blir det en hel del. Eller otaligt är det inte, tror vi räknade till 105 st när vi flyttade hit, fast några är nersågade nu.

Efter frukosten sitter jag och läser tidningen en stund, kokar kaffe om jag är sugen. Går upp och sitter vid datorn till 13-tiden då mor&far oftast kommer hem på lunch. Klär på mig kläder när jag hör dem i hallen och går ner och äter lite, ofta även mer kaffe. Borstar tänderna om jag kommer ihåg och ja, här får man väl säga att morgonen slutar för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På jullovet vaknar jag runt 10-11 och äter frukost med systern som är hemma på julbesök. Sedan går vi kanske på promenad eller något annat som man gör när man umgås.

På julafton vaknar man vid 9-10 någon gång till de sköna tonerna av Bing Crosby - White Christmas, som spelas för fullt på nedervåningen. Då vet man att det är dags att gå ner och äta julfrukost. När man var mindre brukade man vakna tidigare och jag kan säga att det var en riktig pina att ligga kvar i sängen och vänta på att mamma skulle sätta igång den låten. Man ville ju gå ner och se på den klädda granen och alla presenter. :o

Det är nämligen så att mamma inte pyntar granen förrän vi har gått och lagt oss på kvällen den 23:e. Fast nu för tiden är vi uppe så sent, så vi brukar faktiskt hjälpas åt att klä den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En vanlig skoldag nudå.

Jag börjar rätt sent på måndag och tisdag så dom skippar jag då

Annars

Ställer mitt DS på Väckning kl 05.50

Ställer min vanliga klockradio på 06.00

Ställer min mobil på 06.10

Vaknar av Ds'et, stänger av, somnar om

Vaknar av väcklarklockan, snoozar, somnar om

Vaknar av mobilen, stänger av, somnar om

Vaknar sedan av Klockradion igen, tror jag snoozar, somnar om.

Vaknar sedan ungefär 07.00

Skyndar på med kläderna, tar en kopp kaffe och läser tidningen.

Drar upp till bussen 07.20...

En helg/lovdag.

Ställer ingen klocka, vaknar upp nån gång mellan 10.00 och 13.00

Beror på hur nykter/bakis/pigg/trött jag känner mig

Går upp, hör hur mor och far klagar på att jag sover för länge

Sätter mig vid datorn en stund för att kolla på gtasajtens forum om nått nytt och roligt har hänt

Somnar en snabbis innan morsan kommer och smäller upp dörren för mig och väcker mig i panik.

Går ut i köket, gör iordning kaffe och tar en macka, läser tidningen, efteråt är det alltid ett toalett besök för mig.

Det är mina mornar typ =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ställer mitt DS på Väckning kl 05.50

Ställer min vanliga klockradio på 06.00

Ställer min mobil på 06.10

Vaknar av Ds'et, stänger av, somnar om

Vaknar av väcklarklockan, snoozar, somnar om

Vaknar av mobilen, stänger av, somnar om

Vaknar sedan av Klockradion igen, tror jag snoozar, somnar om.

Vaknar sedan ungefär 07.00

Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På skoldagar går jag upp klockan 7, äter frukost, sätter mig i soffan och sover en halvtimme till, går upp och borstar tänderna och går i väg till skolan.

På helger/lov går jag upp mellan 10.00 och 12.00, äter frukost och sätter mig vid min kära dator.

Redigerad av Fireinthehole
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På jullovet sover jag tills jag vaknar vid 15/16-tiden om inte någon ringer och väcker mig. Går upp, äter och tar det lugnt. Ofta gör jag inte ett skit resten av dagen, är väldigt inaktiv på jullovet.

På julafton vaknar jag vid 11-tiden, går upp och äter frukost. Sen blir det duschen, kanske sätter mig vid datorn/kollar lite tv. Gör i princip ingenting tills 14:30, då vi far till mormor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...