Jump to content

Metaltråden!


Mark
 Share

Recommended Posts

Jaså har de lagt av eller har de tagit en paus? :rolleyes: Tråkigt att höra, jag är inte så insatt i deras liv men deras låtar är bra.

Sedan tycker jag att det är en slags Metal :(

Nja, frontsångaren gick ut på solo karriär. du bör lyssna på hans "elect the dead" (han heter ju serj tankian!)

Och dom har lovat att komma tillbaks ifrån deras "pause"

Ptja, Metal visst med de är värkligen speciellt. :D

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Börjar märkas mer och mer att när det skapas diskussionsmaterial så blir det ganska genast 10 mot 1, och det är inte bara den här gången. Småpostare som aldrig annars yttrar sig går med och sparkar på den som ligger ner med förnedringar/gtfo bilder, yey. :rolleyes:

SENSE

THIS POST MAKES NONE

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NY METALLICA SINGEL SLÄPPT IDAG!

Som sagt har Metallica nu släppt sin andra singel från den kommande Death Magnetic.

Låten heter My Apocalypse och har hamnat som sista låt på albumet.

Har endast lyssnat på låten en gång men kan säga att den är fantastiskt bra. Riffen och strukturen på låten låter väldigt likt Battery och Damage Inc. (Vilket betyder THRASH).

Här har ni länken till My Apocalypse

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NY METALLICA SINGEL SLÄPPT IDAG!

Som sagt har Metallica nu släppt sin andra singel från den kommande Death Magnetic.

Låten heter My Apocalypse och har hamnat som sista låt på albumet.

Har endast lyssnat på låten en gång men kan säga att den är fantastiskt bra. Riffen och strukturen på låten låter väldigt likt Battery och Damage Inc. (Vilket betyder THRASH).

Här har ni länken till My Apocalypse

HOT DAMN!!! Fasiken nu längtar jag ännu mer :P Solot är helt otroligt :P METALLICA IS BACK!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer Metallica nyheter.

Var nyss inne på officiella svenska Metallica forumet (www.metallica.nu/forum) och upptäckte något underbart. Det har släppts en video på youtube där 30 sekunder av varje låt från Death Magnetic spelas upp! :P

Videon här. Förväntningarna sjönk ju inte direkt, exhalterande. OBS videon är ej fejkad.

OMG, jag fick gåshud när jag hörde Unforgiven III :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Lyssnar igenom Triviums "Shogun" nu och det låter riktigt bra, favoriterna so far är Kirisute Gomen och The Calamity. Riktigt bra album :innocent:

För övrigt är det bara några dagar kvar till Sonic Syndicates "Love and Other Disasters" finns ute i affärerna, ringa in fredag i kalendern!

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon här som någonsin varit på With Full Force (tyskland), Wacken Open Air (tyskland) eller Graspop (belgien)

Nästa år har jag funderat på att dra på någon av dessa festivaler, men kan inte riktigt bestämma mig för vilken. Eftersom det inte finns några riktiga lineups ute än så undrade jag bara över hur stämningen är på någon av dessa festivaler. Är det förresten någon som ska till några av dessa festivaler?

Har även funderat litegrann över Reading Festival (england) efter att några vänner tipsat mig om att fara dit, dock prioriterar jag inte Reading så högt just nu.

EDIT: Det här skulle kanske egentligen passa i Festivaltråden, men tänkte att eftersom det är främst metal och hårdrocksfestivaler jag pratar om så postar jag här!

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, fy fan vad glad jag blev då jag läste det här!

Satt och diskuterade med Mr.Dumbom (tror jag) om hur jävla underbart det skulle vara om Spineshank kunde återförenas någon gång, så det här kom som glada nyheter för mig då jag varit ett fan av dem hur länge som helst! ^_^

För er som inte är bekanta med Spineshank borde ta och lyssna på Synthetic och New Disease, där har ni två stycken guldkorn! :(

EDIT:

Det har även släppt en demo från nya skivan! http://www.myspace.com/spineshank

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Är det någon som har sett dokumentärfilmen Metal? Där visas det under några sekunder upp en bild av metalens familjeträd. Dock får man bara se den några sekunder, men sen så visade Alexander (Ma_Cipriani som, hade hittat den på google) den för mig och jag fick chans att se hela.

Riktigt intressant tycker jag :D

Metal_Genealogy_1055139_0.jpg

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...