Jump to content

Metaltråden!


Mark
 Share

Recommended Posts

Oja!

Weener: Jag vet vad de går för. Jag har tvingat mig igenom skivor bara för att folk tjatat och allehanda dokumentärer som tar upp bandet på ett eller annat sätt. Det har varit hemskt så don't remind me. Hehu, frågan är om någon som gillar Blink-182 ska få yttra sig om metal överhuvudtaget? För de flesta poppare här verkar ha en helt snedställd bild på vad metal är. Och nej, svaret är inte "gammal gubbrock från 70- och 80-talet". Try harder.

Varför tvingar du dig själv genom album? Det är ju sjukt, har du ingen egen vilja? Folk tycker att Megadeth är ett bra Metal band men jag pressar mig inte igenom deras album PGA att många andra lyssnar på det, Jag gillade inte Megadeth stil och därför lyssnar jag inte på dom... Och jag håller med Marky, Dra någon annanstans med ditt skitsnack, Det du gör är bara att bråka vi är nästan 6 pers som är på samma sida så var snäll och lägg av nu :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oja!

Weener: Jag vet vad de går för. Jag har tvingat mig igenom skivor bara för att folk tjatat och allehanda dokumentärer som tar upp bandet på ett eller annat sätt. Det har varit hemskt så don't remind me. Hehu, frågan är om någon som gillar Blink-182 ska få yttra sig om metal överhuvudtaget? För de flesta poppare här verkar ha en helt snedställd bild på vad metal är. Och nej, svaret är inte "gammal gubbrock från 70- och 80-talet". Try harder.

Som sagt, jag är en allätare, kan lyssna på sjukt mycket olika sorters musik. Och det jag råkar vara mest insnurrad på nu är Blink 182. Du får kalla dom med, för sell-outs, men allt dom gjorde var att skapa musik dom älskade. Något jag inte trodde först, men när jag man snurrat in sig i bandet och grävt djupare så förstår man.

Att sen säga att jag inte ska få yttra mig om metal är ju bara dumt i huvudet. Detta har spårat ur helt och hållet. Godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har uppenbarligen inte varit medlem länge nog för att förstå att det finns en hel del metalfans här. Dock är du den sorten som ingen vill ha här, ingen gillar ditt beteende. Så, snälla..gör oss alla en tjänst och låt oss diskutera metal i denna tråd. Kanske Helgon.net är något för dig? Du passar säkert in i den patetiska gruppen människor.

Och snälla, eftersom att vi har en "sneställd bild på vad metal är", kan du då vara så snäll och berätta för en liten "poppare" som jag vad metal är?

Jag är redan medlem på Helgon tack. Riktigt trevlig community. "Patetiska gruppen människor"? Damn...

Weener: Nej, de är inga sellouts, de var ju ett popband från början, they stick to their thing! :(

Mordos: Crusader, bobbo_viking, någon mer jag är lik? :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktig metal!

Och här har vi en kille som lyssnar på Raven. Åh min gud. Sluta dra alla över en enda jävla kam, heavy metal är inte den enda subgenren som finns, ALLA GILLAR DET INTE. Jag avskyr band som liknar Raven, Fist, Blitzkrieg, Hellhammer, Nuclear Assault, Carpatian Forest, men jag KAN låta andra diskutera det utan att jag ska uttala mig om att den genren är skit och jesus och tre andra killars mammor.

Men, ja. Metal som jag gillar är främst mDM. Kalmah, Children of Bodom, Wintersun, Norther och Mors Principum Est, Amon Amarth och liknande står högst upp på mina listor. Har även på senare tid börjat lyssna på mer techdeath och industrial metal. Oomph!, Mnemic och Beneath The Massacre för att nämna dom jag har kört mest den senaste tiden.

Psychostick är ett roligt tips till er förresten, speciellt låten Two Ton Paperweight

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktig metal!

Och här har vi en kille som lyssnar på Raven. Åh min gud. Sluta dra alla över en enda jävla kam, heavy metal är inte den enda subgenren som finns, ALLA GILLAR DET INTE. Jag avskyr band som liknar Raven, Fist, Blitzkrieg, Hellhammer, Nuclear Assault, Carpatian Forest, men jag KAN låta andra diskutera det utan att jag ska uttala mig om att den genren är skit och jesus och tre andra killars mammor.

Men, ja. Metal som jag gillar är främst mDM. Kalmah, Children of Bodom, Wintersun, Norther och Mors Principum Est, Amon Amarth och liknande står högst upp på mina listor. Har även på senare tid börjat lyssna på mer techdeath och industrial metal. Oomph!, Mnemic och Beneath The Massacre för att nämna dom jag har kört mest den senaste tiden.

Psychostick är ett roligt tips till er förresten, speciellt låten Two Ton Paperweight

Tror knappast hälften av dom där banden funnits om inte Black Sabbath, Raven, Saxon, Dio osv. funnits :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att Metallicas försläppta låt "The Day That Never Comes" är en av de bästa de skrivit på över 17 år, introriffet kändes uttjatat men det blev genast bättre med det distade solot i bakgrunden. James sjunger riktigt bra och Rob's bas är rätt stark och låter jättebra. Överlycklig att Lars snaretrumma är som den brukade vara, lösare åtdragen, och de solon Kirk har hittat på är jävligt sköna. Slutet på låten är jag lite tveksam över, låter lite som ett jammande men det "löser" ändå sig på ett skönt sätt. :rolleyes:

Metallica är på G!

Har även börjat lyssna mer på System of a Down, ett jävligt skönt Metal-band som har ett tajt sound och blandar snabba riff med klassiska aukustiska delar. Gillar sångaren med. Chop Suey och Suite-Pee är två av mina favoriter.

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har även börjat lyssna mer på System of a Down, ett jävligt skönt Metal-band som har ett tajt sound och blandar snabba riff med klassiska aukustiska delar. Gillar sångaren med. Chop Suey och Suite-Pee är två av mina favoriter.

Ja synd att dom inte är aktiva.

och de är väl lite osäkert om man ska klassa det metal

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...