Jump to content

Metaltråden!


Mark
 Share

Recommended Posts

Jag tycker allt detta är fel! Metallica har haft sin egna stil genom alla åren! När metallica släppte Kill 'em all albumet tog dom världen med storm över det "nya" sättet att spela Metal på... Sedan kom Ride the lightning och det blev succé det med! Samma sak med MOP, ...AJFA, The black album... Sedan började dom fixa med ny sorts musik! Dom skapade Load! Vissa tycker att det blev dåligt men några bra och metallica gillade det så dom gjorde ett nytt album, Reload... Det hade samma stuk som Load fast nyare och "snabbare" Låtar. Sedan kom en brake through och dem började med S&M, Det var den absolut den mest brilliantaste idé som jag har hört, dom blandade sin musik, dom lade till Trumpet, Fiol m.m... Efter det släppte dom den koncerten som ett album... Efter det kom St.Anger! Det var grymt bra men man kunde tröttna snabbt på låtarna för att de var för "enformiga"... Det albumet hade Sjukt bra ljud men inga solon, ytterligare ett nytt "experiment". Nu kommer dom med en platta som ska likna de äldre albumen.

Det jag vill säga är att jag tycker aldrig dom har gjort ett enda "sellout" album för att dom gillar bara att experimentera och de har lyckats bra! Under 1998-2004 så var James röst lite "trött" men han har byggt upp sin röst till den grymma metal rösten igen. Dom skall ha lika mycket respekt som då som nu tycker jag... Metallica är en av världens bästa band och jag tycker att dom ska klassas som legender (vilkett dom kanske redan görs men, men) Det nya albumet kommer att vara skit bra och jag ser framemot The Unforgiven III!

@ Weener: Jag håller som sagt helt med dig att det är bra att dom ändrar lite på sin stil och provar sig framåt, allt blir ju endå bra xD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Patetiskt. Som att prata med en femåring.

Sad but true, lulz... Metallica är ett gäng pengakåta musiker som drogs ner i den onda pop-spiralen precis som många andra band som från börjar visat sig vara in for the kill för att sedan förvandlas till ett par mesar. De ger ut vad som helt för att tjäna pengar och få göra crappiga videos till MTV där James står i bakåtslickat hår, kostym och solbrillor och skriker ut värdelösa saker. De har jobbat med en massa producenter som är kända för sina pop-blockbusters, det är uppenbart att det är det dom vill. Deal with it, det är inte metal, gör en Metallica-tråd om det är så många som gillar det. Jag lovar att inte gå in och förstöra i den.

Skulle du kunna något om musik överhuvudtaget och speciellt denna typ av musik så skulle du förstå vad jag menar med sell-outs. Def Leppard och Saxon erkände det i alla fall när de gjorde det och bad till och med om ursäkt. Metallica tror väl fortfarande att de är det tuffaste som existerar på skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Din åsikt, och den börjar på att bli mindre och mindre värd att läsa. Tro inte att du är typ "en RIKTIG metal kille" bara för att du 'vet' vilka som är 'sell outs' och vilka som inte är det. Ha din åsikt - skriv det inte som om det är 100% sant. Du vet inte hur James och gänget har tänkt. Därav, kan du inte yttra dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Din åsikt, och den börjar på att bli mindre och mindre värd att läsa. Tro inte att du är typ "en RIKTIG metal kille" bara för att du 'vet' vilka som är 'sell outs' och vilka som inte är det. Ha din åsikt - skriv det inte som om det är 100% sant. Du vet inte hur James och gänget har tänkt. Därav, kan du inte yttra dig.

*Skapa en egen tråd God dammit* Jag är inte metal ett dugg, jag är bara blood and flesh. Det är dessutom inte din sak att avgöra med tanke på att du gillar de banden jag nämnde innan, en aja-baja-grej... :shifty: När allt kommer omkring så behöver jag knappast bevisa något för dig då en pop-unges åsikt om min musiksmak eller något annat inte står så högt om jag ska vara ärlig. Därmed förstår jag om min åsikt inte betyder något för dig men whatever, tråden är till för diskussion så.

Redigerad av Gasoline Kiss
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sad but true, lulz... Metallica är ett gäng pengakåta musiker som drogs ner i den onda pop-spiralen precis som många andra band som från börjar visat sig vara in for the kill för att sedan förvandlas till ett par mesar. De ger ut vad som helt för att tjäna pengar och få göra crappiga videos till MTV där James står i bakåtslickat hår, kostym och solbrillor och skriker ut värdelösa saker. De har jobbat med en massa producenter som är kända för sina pop-blockbusters, det är uppenbart att det är det dom vill. Deal with it, det är inte metal, gör en Metallica-tråd om det är så många som gillar det. Jag lovar att inte gå in och förstöra i den.

Skulle du kunna något om musik överhuvudtaget och speciellt denna typ av musik så skulle du förstå vad jag menar med sell-outs. Def Leppard och Saxon erkände det i alla fall när de gjorde det och bad till och med om ursäkt. Metallica tror väl fortfarande att de är det tuffaste som existerar på skiva.

Så jävla sant. Sen att Metallica försökte stämma Gnutella visar hur pengakåta dom verkligen är (och det är min åsikt, tro inget annat :shifty: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt prat om Slipknot, System of a Down, Metallica och Korn då? Ser inget metal i det heller. Så... goodbye you too I guess?

du har ju ingen aning om vad jag lyssnar på. D:

Children of Bodom, Slayer, Pantera, Unleashed, Cradle of Filth, Cannibal Corpse, Arch Enemy, Zonaria, Kreator, Carnifex, Firewind, Machine Head, This Ending, Hellyeah är bara ett fåtal av de artister som jag lyssnar på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du har ju ingen aning om vad jag lyssnar på. D:

Children of Bodom, Slayer, Pantera, Unleashed, Cradle of Filth, Cannibal Corpse, Arch Enemy, Zonaria, Kreator, Carnifex, Firewind, Machine Head, This Ending, Hellyeah är bara ett fåtal av de artister som jag lyssnar på.

Jag tänker inte kommentera inlägget för vare sig jag gillar något band alternativt tvärtom så kommer jag att bli stämplad som fascist. So I just say good for you!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gasoline Kiss, Varför stör du dig på att dom kanske (vilket jag tror dom inte är) är penga kåta?? Skulle du säga nej till pengar?? Så du ska alltså aldrig jobba och bli befodrad bara för du får mer pengar då och blir "penga kåt"?? Dom kanske vill ha pengar och dom har ett bra sätt att få in pengar på, Och på den senaste tiden så har dom faktiskt inte brytt sig allt för mycket om lpengar utan brytt sig om sina fans och satsat på det nya albumet, Detta tycker jag är som ett "förlåt" till oss fans för det senaste albumet St.Anger inte blev den succé som dom hade tänkt sig och detta vill dom också säga förlåt för den grymma saken om Napster...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag orkar inte bry mig om band där allt de tänker på är att bli kända, flumma runt, banga på tjejer och tjäna feta pengar, så äckligt fake.

Alltså, vart i helvete får du det där ifrån? Jag tror inte att Metallica har den inställingen till musiken, James och Lars har för fan barn och familj!

Jag tycker bara att du är barnslig och naiv som håller på. Inse att rocken utvecklas och att 70-talet är förbi. If you dont like it, ta en tidsmaskin tillbaka. Eller ditt eget liv. Det sistnämna är att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, vart i helvete får du det där ifrån? Jag tror inte att Metallica har den inställingen till musiken, James och Lars har för fan barn och familj!

Jag tycker bara att du är barnslig och naiv som håller på. Inse att rocken utvecklas och att 70-talet är förbi. If you dont like it, ta en tidsmaskin tillbaka. Eller ditt eget liv. Det sistnämna är att föredra.

Well said brother! All i bandet har familj, Kirk har en fru och dom väntar barn (om det nu inte har fött så att säga) Robert vet jag bara att han har en fru och James har 1 Son och en dotter och Lars har 1 barn som jag vet om... Dom är helt enkelt gudar :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, vart i helvete får du det där ifrån? Jag tror inte att Metallica har den inställingen till musiken, James och Lars har för fan barn och familj!

Jag tycker bara att du är barnslig och naiv som håller på. Inse att rocken utvecklas och att 70-talet är förbi. If you dont like it, ta en tidsmaskin tillbaka. Eller ditt eget liv. Det sistnämna är att föredra.

Hahaha! Håller med till 100%. Alla band som blev stora under 80-talet brydde sig egentligen bara om musiken. Tjejer, droger osv, va bara en sak som dom egentligen inte kunde styra. Drogmissbruk va ofta för att de ibland inte klarade allt press. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Håller med till 100%. Alla band som blev stora under 80-talet brydde sig egentligen bara om musiken. Tjejer, droger osv, va bara en sak som dom egentligen inte kunde styra. Drogmissbruk va ofta för att de ibland inte klarade allt press. :confused:

Haha, precis... Hur många band har man inte hört säga nu 20 år efter? "Jag var mobbad i skolan, fick aldrig tjejer och såg en räddning i gitarren/med mera". Många hakade på trender, när metal blev stort var det många som egentligen inte var det minsta metal som försökte bara för pengarnas och kändisskapets skull, inom alla subgenrér. Metallica var ju med och förstörde det roliga med metal, de gick från det rebelliska, det otäcka, det skojiga, till att slicka radions och hitlistornas rövar.

Weener: Det är inte utveckling vi pratar om för 1456:e gången. Band som går Metallicas bajsiga väg har funnits i alla tider.

Redigerad av Gasoline Kiss
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gasoline Kiss, du är en jävla besserwisser. En dålig sådan. Vet du det?

Oja!

Weener: Jag vet vad de går för. Jag har tvingat mig igenom skivor bara för att folk tjatat och allehanda dokumentärer som tar upp bandet på ett eller annat sätt. Det har varit hemskt så don't remind me. Hehu, frågan är om någon som gillar Blink-182 ska få yttra sig om metal överhuvudtaget? För de flesta poppare här verkar ha en helt snedställd bild på vad metal är. Och nej, svaret är inte "gammal gubbrock från 70- och 80-talet". Try harder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oja!

Weener: Jag vet vad de går för. Jag har tvingat mig igenom skivor bara för att folk tjatat och allehanda dokumentärer som tar upp bandet på ett eller annat sätt. Det har varit hemskt så don't remind me. Hehu, frågan är om någon som gillar Blink-182 ska få yttra sig om metal överhuvudtaget? För de flesta poppare här verkar ha en helt snedställd bild på vad metal är. Och nej, svaret är inte "gammal gubbrock från 70- och 80-talet". Try harder.

Du har uppenbarligen inte varit medlem länge nog för att förstå att det finns en hel del metalfans här. Dock är du den sorten som ingen vill ha här, ingen gillar ditt beteende. Så, snälla..gör oss alla en tjänst och låt oss diskutera metal i denna tråd. Kanske Helgon.net är något för dig? Du passar säkert in i den patetiska gruppen människor.

Och snälla, eftersom att vi har en "sneställd bild på vad metal är", kan du då vara så snäll och berätta för en liten "poppare" som jag vad metal är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...