Jump to content

Metaltråden!


Mark
 Share

Recommended Posts

Vad handlar det om?

Det är lite alltmöjligt. Hur metal kom till, vilka/vilket band som egentligen var först med att vara metal, kvinnor inom metal, hur folk utanför metalen ser på det, hur olika subgenren inom metal ser ut.

Frenzy: Jo, den får man väl ta med en nypa salt, band förändras samt att folk tycker olika om en del band. Som man bland annat får se i dokumentären. Men jag tycker att han gjort ett bra jobb i helhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Börjar undra lite smått var en superkändis som Alice Cooper har att göra i små hålor i sverige, har borde väl lätt kunna sälja ut globen eller nåt :)

Jag undrar samma sak. Övik är ju inte ens utsatt på svergiekartan, vad fan gör han här? Och den där Star Wars utställningen som ska komma hit också. Vad tänker alla på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det, Udo kör solo på gamla Accept låtar.

Det gör han icke. Han sjunger i U.D.O. sedan i slutet av 80-talet och de kör eget material men självklart händer det att de klämmer in någon Accept-låt från Udo-perioden när de spelar live. Kan starkt rekommendera U.D.O.s senaste skiva, Mastercutor.

Accept för övrigt, spelade in sin sista studioskiva -96 och sedan dess har gruppen legat på is med undantag att de gjorde en återföreningsturné för några år sedan.

På tal om ett annat suveränt band, Children of Bodoms kommande skiva är riktigt äckelbra. Kommer lätt köpa den när den kommer ut även om jag redan hört den på annan väg.

Slängde ihop denna innan by the way, det är metal...

Redigerad av Gasoline Kiss
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Testaments nya skiva, The Formation of Damnation, finns nu ute.

Enligt mig är det årets skiva, alla kategorier. Det vågar jag säga redan nu, för jag har svårt att tro att något bättre släpps i år (Metallica? HAH! :) ). Skivan blev rätt hypad för mig p.g.a. låten More Than Meets the Eye som släpptes ett tag innan skivan, och som jag sträcklyssnat på i någon veckas tid. Lyckligtvis levde resten av skivan upp till den låtens standard, och den låten, tillsammans med The Evil Has Landed, Henchmen Ride, The Persecuted Won't Forget och titelspåret Formation of Damnation har varit igång konstant på iPoden sedan de las in. Resten är bra de med, men de jag name-droppade sticker ut från mängden. Jag gillar också att det inte är med några tråkiga filler-låtar som sänker tempot på skivan, utan det är brutalt som gäller hela vägen.

Underbar skiva för alla som gillar metal. Tio horn av tio.

Jag lyssnade igenom Meshuggahs obZen också. Den var meh. Mysig och Meshuggah-aktig, inte min grej bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör han icke. Han sjunger i U.D.O. sedan i slutet av 80-talet och de kör eget material men självklart händer det att de klämmer in någon Accept-låt från Udo-perioden när de spelar live. Kan starkt rekommendera U.D.O.s senaste skiva, Mastercutor.

Accept för övrigt, spelade in sin sista studioskiva -96 och sedan dess har gruppen legat på is med undantag att de gjorde en återföreningsturné för några år sedan.

På tal om ett annat suveränt band, Children of Bodoms kommande skiva är riktigt äckelbra. Kommer lätt köpa den när den kommer ut även om jag redan hört den på annan väg.

Slängde ihop denna innan by the way, det är metal...

%7Boption%7D

Det är enligt mig det bästa dom nånsin gjort, hoppas på en turne till sommaren :D

Edit: btw din bild, det är ÄLDRE metal :)

Redigerad av xXxGemagexXx
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...