Jump to content

Metaltråden!


Mark
 Share

Recommended Posts

Så, nu har jag varit underground och lyssnat på ett rep med min brors polares band. Riktigt bra faktiskt. Screamo-metal-grunge-något, lol. Låter konstigt, men är riktigt bra. Hade förmodligen varit bättre med öronpluggar, men, men. Fingrar fungerar också. De är påväg att spela in sin demo snart, så om jag får tag på demon kan jag lägga upp den här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har Soilworks nya? Jag köpte den i för några dagar sen i London. Har inte lyssnat igenom hela än men lyssnar mycket på Sick Heart River, Breeding Thorns, Exile och Silent Bullet. Riktigt bra låtar.

Exile är riktigt bra. Har inte lyssnat på de andra så mycket, har inte haft tillgång till albumet. Men det är generellt ett bra album, absolut.:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har Soilworks nya? Jag köpte den i för några dagar sen i London. Har inte lyssnat igenom hela än men lyssnar mycket på Sick Heart River, Breeding Thorns, Exile och Silent Bullet. Riktigt bra låtar.

Lyssna på bonuslåten "Martyr". Enligt mig bästa låten på skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssna på bonuslåten "Martyr". Enligt mig bästa låten på skivan.

Håller med.

Exile är riktigt bra. Har inte lyssnat på de andra så mycket, har inte haft tillgång till albumet. Men det är generellt ett bra album, absolut.:rolleyes:

Var och såg Soilwork, Sonic Syndicate, Caliban, Avatar i torsdag. Tyvärr var exile den enda låten soilwork körde från nya plattan, men det är en grym låt helt klart.

Stabbing the drama slog den dock på framförande då hela publiken sjöng med i refrängen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

In Flames är väl melodisk death metal? Precis som Soilwork om jag inte tar fel?

Precis,

Along with Dark Tranquillity and At the Gates, they pioneered what is now known as melodic death metal.

En fråga, ni som inte tycker att In Flames är metal, hur definierar ni deras musikstil?

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som hört Motörheads Born to raise hell? Mer metal rock n roll kan det väl inte bli?

Blä.

--

Lyssna på Killswitch Engages cover av Dio - Holy Diver!

http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...riendid=4246250

Vad tycker ni? Låter jävligt mycket bättre än originalet tycker jag :confused:

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...