Jump to content

Metaltråden!


Mark
 Share

Recommended Posts

För att det här är metaltråden. ^_^ Om Wikipedia nu har rätt (höhö, säkert) och BFMV är metalcore, borde BFMV diskuteras i Hardcore-tråden (om en sådan fanns (gör inte en sådan tråd)). Metalcore är en sub-genre av hardcore, och inte av metal.

Och hardcore är en sub-genre av metal på lång sikt.

Långsökt, men det här är den rätta tråden. Vi behöver inte 12409812490 trådar för att prata om något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är både punk och metal. Det är för tungt för att bara härstamma från punk.

Fortfarande nej, hardcore började som en snabbare och lite tyngre variant av punk, ex. Black Flag, Bad Brains och Minor Threat (wikipedia.org). De enda metalinfluenserna i hardcore skulle vara i post-hardcore, som använder sig av element från hardcore och delar av metal.

Därav, fortfarande rätt tråd.

Det passar imo bättre i rock-tråden, som verkar ha skapats för rock och alla sub-genres som hör till, inklusive hardcore. Metaltråden är, enligt första inlägget, endast gjord för metal och underkategorierna där.

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortfarande nej, hardcore började som en snabbare och lite tyngre variant av punk, ex. Black Flag, Bad Brains och Minor Threat (wikipedia.org). De enda metalinfluenserna i hardcore skulle vara i post-hardcore, som använder sig av element från hardcore och delar av metal.

Gammeldags hardcore är punk, ja. Men det mesta av den nyare hardcoren, den som man faktiskt hör och inte låter som ett dåligt garage band, det är baserat på punk och metal. Personligen anser jag den nyare hardcoren, hardcore. Inte den äldre. Fast det har ju med individuellt val att göra.

Det passar imo bättre i rock-tråden, som verkar ha skapats för rock och alla sub-genres som hör till, inklusive hardcore. Metaltråden är, enligt första inlägget, endast gjord för metal och underkategorierna där.

Eller, så har vi kvar allting här så blir allting bra? Ja, det låter bra det. Ingen moderation för dig. *patpat*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iron Maiden <3 Deras äldre skivor har en egen plats i mitt hjärta.

Inte för att jag hatar ny skivorna heller, men de gammla är de bästa.

Några av mina favoritlåtar:

Fear Of The dark

Flight Of Icarus

The Clairvoyant

Infinite Dreams

Phantom of the Opera

Wasted Years

Och Black Sabbath, var ett jävligt bra band.

Några av mina favoritlåtar:

N.I.B.

Iron Man

I

Paranoid

TV Crimes

War Pigs

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...