Jump to content

Metaltråden!


Mark
 Share

Recommended Posts

Soilwork är ett av de bästa svenska banden någonsin ffs! Gillar deras lite äldre låtar såsom Strangler och Stabbing the drama så klart. Har inte hört deras senaste album än. Men vill gjärna!

Stabbing the drama är och förblir nog den bästa låten de gjort :naughty:

Inte hunnit välja några favoriter på nya skivan än, alla låtar är underbara :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett band som jag helt har glömt bort är Dawn of Solace, som är väl mer som ett sidoprojekt av människan Tuomas Saukkonen som ligger bakom Before the Dawn. Låtarna var först gjorda för Before the Dawns tredje album men de passade inte riktigt in eftersom låtarna hade lägre tempo och var tyngre och mer melodiskare. Så han gjorde ett helt enkelt ett nytt album med de låtarna.

Som enligt mitt tycke är nästan som Before the Dawn fast det känns mer depressivare och innehåller doom metal-inslag. Och gitarrerna i låtarna är så extremt jävla sköna. :)

Här är iaf ett litet smakprov på låten Dead Air.

Detta är annat än det förbannade äckliga Soilwork som jag kräker galla på snart. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev faktiskt rätt besviken på Soilworks nya. Låter inte riktigt som dem, men det kanske är bra tycker en del?

Saknar de klassiska Soilwork introna, nu är det mer som bara rakt på sak och köra igång med låten direkt. Gief more Stabbing the Drama intron :<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...