Jump to content

Metaltråden!


Mark
 Share

Recommended Posts

Några band som jag verkligen har nära hjärtat är

Slayer

In Flames

Marilyn Manson (klassas hans musik som metal eller rock?)

Slipknot

Hypocrisy

Children of bodom

Riktigt bra band allihopa men IF är det bästa Metalbandet som någonsin har vandrat på jorden imo, det blir minst en konsert för mig när dom har drar ut på turne efter att ha släppt sitt nästa album :lol:

Några låtar som jag rekomenderar av banden är

Marilyn Manson - The beautiful pepole

Marilyn Manson - I hate

Slayer - Love to hate

Slipknot - Wait and bleed

Slipknot - Pulse of the maggots

Hypocrist - Let the knife do the talking

Children of bodom - Needle 24\7

Children of bodom - Mask of sanaty

In Flames - Only for the week

In Flames - Versus terminus

In Flames - Trigger

In Flames - The quiet place

In Flames - Vaacum

Det här var bara ett fåtal av alla underbara metal låtar som jag regelbundet lystnar på :sick:

Riktigt bra musik! Lyssnade mycket på Slipknot förut innan jag upptäckte 80-talets stora metal gudar Priest. Slayers Raining blood antar jag att du har hört?

Btw, vad hände med Autograph? Hittar bara Turn up the radio vart jag än söker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som gillar Raised Fist?

http://www.youtube.com/watch?v=pehRx-qy2xk

Har nyligen börjat lyssna på det bandet efter att en IRL polares brorsa satt och lyssnade på dom och jag frågade vad dom hette.

Riktigt bra band! Sångarens röst är något över det vanliga :w000t:

Sångaren låter som min kompis när han är hyperaktiv! Men annars en riktigt bra låt!

EDIT: Såg att de var svenskar också! :( Svensk metal :confused:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw, vad hände med Autograph? Hittar bara Turn up the radio vart jag än söker.

Låten All I'm Gonna Take från samma album (Sign In Please) är väl en av få förutom Turn Up the Radio som går att hitta på de vanliga vägarna så att säga eftersom den är med i Vice City Stories soundtrack. Autograph är för övrigt ett praktexempel på ett one hit wonder men ett bra sådant då Turn Up the Radio är en av de mest spelade metal-videona på MTV bland annat.

Ett mycket bra men tyvärr bortglömt band är funk metal-killarna i Dan Reed Network som hade sin storhetstid i slutet av 80-talet och början av 90-talet. Kolla gärna upp! Egen helgrym stil och med några av de skönaste låtarna från den eran.

Over and out. Stay metal.

Redigerad av I Need
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sångaren låter som min kompis när han är hyperaktiv! Men annars en riktigt bra låt!

EDIT: Såg att de var svenskar också! :naughty: Svensk metal :w000t:

Hell Yeah! Svensk Metal = :)

Sonic Syndicate är en av dem bästa svenska banden imo, såg dem live på Malmöfestivalen, helt jävla underbart. :confused:

Någon som vet när Soilworks album skulle komma?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar verkligen älskar melodeath, inget jag sticker under stolen precis.

Men det är två band jag verkligen inte förstår mig på: det första är Soilwork som jag själv tycker är jävligt usla, gillar inte deras musik på nåt sätt, deras låtarna är väldigt tråkiga bara. Har även lyssnat på de två nya låtarna och nej, usch.

Det andra bandet är Sonic Syndicate, som jag gillade vid de första lyssningarna men sedan tröttnade jag helt på dem. De känns mer som en upp-poppad rip-off på rip-offen av göteborgsmetalen, eller nåt. :naughty:

Annars så är det Amorphis som spelas för fulla muggar. Rekommenderar verkligen att ni lyssnar på Weaving the incantation på deras Myspace, riktigt grym låt och halv-growlen i refrängen är för underbart. Och även får tag på deras senaste skiva Silent Waters, den är jävligt grym!

Helloweens nya platta går också då och då. Riktigt bra skiva där också. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar verkligen älskar melodeath, inget jag sticker under stolen precis.

Men det är två band jag verkligen inte förstår mig på: det första är Soilwork som jag själv tycker är jävligt usla, gillar inte deras musik på nåt sätt, deras låtarna är väldigt tråkiga bara. Har även lyssnat på de två nya låtarna och nej, usch.

Det andra bandet är Sonic Syndicate, som jag gillade vid de första lyssningarna men sedan tröttnade jag helt på dem. De känns mer som en upp-poppad rip-off på rip-offen av göteborgsmetalen, eller nåt. :naughty:

Du visste att de är mina favoritband, eller hur? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla metalfans borde lyssna på Tenacious D - The Metal. En helt awesome metallåt, om, juste, METAL!

Min näst mest lyssnade låt från The D :naughty:

--------------------------------

Jag älskar denna videon när de spelar in trummorna, undrar vilken låt den kan vara. Bara 2 veckor tills albumet släpps :naughty:

http://youtube.com/watch?v=bN9VZV3bRHM

Redigerad av Roxxy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...