Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Jag var på systemet med syster idag och handlade följande öl:

Jacobsen Brown Ale <- usch, inte alls god! Riktigt konstig bismak. Det är Carlsberg så man trodde ju att det skulle vara någon rätt neutralt men det var fel.

Fullers Discovery Ale

Staropramen Granat

Brother Thelonious

Nils Oscar Kalaspåsköl

Samuel Adams Honey Porter

Mariestads Extra Stark

Hell

Zlatopramen Extra Premium

Maredsous 6 Blonde

Müms!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

post-343-1240662974_thumb.jpg

Eftersom The Dude tjatat om Nils Oscar-öl ett tag blev jag nyfiken på denna och köpte mig några flaskor God lager. Har precis invigt den med en minipizza som ett litet datormellanmål, lol. (w00t) Den var ju riktigt trevlig! En smak som inte tränger på allt för mycket, men ändå lite egenartad. Resten av dessa skall avnjutas uppe på Skinnarydsberget inne i city senare idag tillsammans med en bekant. Tummen upp!

Systemet i Solna verkade förövrigt vilja gömma undan dem. De hade ställt nån annan sort ovanpå, så jag flyttade lådan och snappade åt mig ett par, när jag kom på att en till kunde vara bra hade nån lagt dit lådan igen, vad är det för stil, vill de inte sälja öl? :(

Edit: Såhär i efterhand kan jag konstatera att jag tyckte den var godare med mat till än att bara dricka som ren öl, eftersmaken satt i lite för länge.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

post-343-1240662974_thumb.jpg

Eftersom The Dude tjatat om Nils Oscar-öl ett tag blev jag nyfiken på denna och köpte mig några flaskor God lager. Har precis invigt den med en minipizza som ett litet datormellanmål, lol. :D Den var ju riktigt trevlig! En smak som inte tränger på allt för mycket, men ändå lite egenartad. Resten av dessa skall avnjutas uppe på Skinnarydsberget inne i city senare idag tillsammans med en bekant. Tummen upp!

Systemet i Solna verkade förövrigt vilja gömma undan dem. De hade ställt nån annan sort ovanpå, så jag flyttade lådan och snappade åt mig ett par, när jag kom på att en till kunde vara bra hade nån lagt dit lådan igen, vad är det för stil, vill de inte sälja öl? :P

Edit: Såhär i efterhand kan jag konstatera att jag tyckte den var godare med mat till än att bara dricka som ren öl, eftersmaken satt i lite för länge.

Nils Oscar är fina grejer! Den bästa är enligt mig Nils Oscar Kalasöl. Prova den om du tyckte God Lager var okej, men inte riktigt det bästa.

Vill du också ha en riktigt annorlunda smakupplevelse kan jag rekommendera Nils Oscar Rökporter. Den gör verkligen skäl för namnet. Slurp. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Snacka om att Mariestads inte är gött. :D Som tur är är den plattan så gott som slut nu. Det som är synd med det är att jag måste höra runt om smuggelöl till alla studentfester som är framöver.. Hatar sådant. :(

Mariestads är i princip det ända ja kan dricka utan minsta mothugg, yes im a sissie.

Har du inge bröder eller vänner som är 20?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mariestads är i princip det ända ja kan dricka utan minsta mothugg, yes im a sissie.

Har du inge bröder eller vänner som är 20?

Mjo, både systrar och svågrar. Men de är inte så jättesugna på att handla åt mig, så det känns för tidigt att spela ut det kortet ännu. :( Får bli när det krävs lite mer anständig dryck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snacka om att Mariestads inte är gött. :D Som tur är är den plattan så gott som slut nu. Det som är synd med det är att jag måste höra runt om smuggelöl till alla studentfester som är framöver.. Hatar sådant. :(

Jag köper nästan alltid några mariestads! Inte de stora dock, gillar inte när ölen hinner bli ljummen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snacka om att Mariestads inte är gött. :doh: Som tur är är den plattan så gott som slut nu. Det som är synd med det är att jag måste höra runt om smuggelöl till alla studentfester som är framöver.. Hatar sådant. :whistling:

Håller med till 100%! på det. Däremot går det att dricka om det inte finns något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Bishop's finger är det godaste jag druckit på bra länge :wub:

20 spänn flaskan men värt varenda krona, även som folkis faktiskt.

Om kompisens brorsa ska köpa ett flak på systemet, vad ska man be honom om då? Kung är billig men inte särskilt god, vad finns det för goda öl i samma prisklass?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...