Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Karlovačko är ett riktigt gott kroatiskt öl. Väldigt törstsläckande och lättdrucken. Finns på systembolaget i 0,5L flaskor men kostar där 17kr. Smakade det första gången när morsan varit i Tyskland och shoppat, och där går en hel låda med 20 flaskor på ca 55 svenska kronor :confused:

Annars är Stella Artois en stark favorit :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smakade en för mig ny öl förra helgen, nämligen Sailor Beer. Råkade slänga ett getöga på den tidigare och köpte den mest för att flaskan var cool ( :rolleyes: ) och den var faktiskt helt okej för att vara budgetöl (12-13 kr). Smakade nästan lite... vanilj eller något. Lite tråkigt att det var PET-flaska bara, trodde inte det var det när jag såg den på håll. :confused:

sailor2_1199366_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smakade en för mig ny öl förra helgen, nämligen Sailor Beer. Råkade slänga ett getöga på den tidigare och köpte den mest för att flaskan var cool ( :rolleyes: ) och den var faktiskt helt okej för att vara budgetöl (12-13 kr). Smakade nästan lite... vanilj eller något. Lite tråkigt att det var PET-flaska bara, trodde inte det var det när jag såg den på håll. :confused:

sailor2_1199366_0.jpg

Den drack jag i somras, vill minnas att jag verkligen hatade den. Drack två-tre klunkar och gav sen bort den, och han ajg gav den till ville inte ha den heller :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smakade en för mig ny öl förra helgen, nämligen Sailor Beer. Råkade slänga ett getöga på den tidigare och köpte den mest för att flaskan var cool ( :rolleyes: ) och den var faktiskt helt okej för att vara budgetöl (12-13 kr). Smakade nästan lite... vanilj eller något. Lite tråkigt att det var PET-flaska bara, trodde inte det var det när jag såg den på håll. :confused:

http://lovelypackage.com/wp-content/uploads/2010/06/sailor2.jpg

Dels är det tråkigt med en PET-flaska och dels är ölen tråkig, jag köpte även jag ett par Sailor i somras för syns skull, det var ingen hit, direkt.

Två halvnya favoriter är förövrigt "Old Speckled Hen" och S:t Eriks IPA.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smakade en för mig ny öl förra helgen, nämligen Sailor Beer. Råkade slänga ett getöga på den tidigare och köpte den mest för att flaskan var cool ( :rolleyes: ) och den var faktiskt helt okej för att vara budgetöl (12-13 kr). Smakade nästan lite... vanilj eller något. Lite tråkigt att det var PET-flaska bara, trodde inte det var det när jag såg den på håll. :confused:

:ermm:

Själv avskydde jag den från första klunken (även PET-flaskan var en stor turnoff).

--------

Edit: Jag efterlyser en kortfattad ölsortskola. Dvs någon mening om alla (kanske inte ALLA) slags öl som finns (lager, ale, stout, porter, weissbier osv osv).

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haters be hatin'. Visst, det var långt ifrån den godaste öl jag smakat och det är inget jag kommer köpa i större kvantitet i framtiden, men jag tar helt klart hellre en flaska Sailor än en burk Kung för 11 kr.

Där säger jag faktiskt emot. Just Kung tycker jag är en underskattad öl och som man får till ett jäkligt bra pris. Ett liter-pris på 21,90 är inte lätt att slå, så Kung är nästan alltid den öl jag kör på när det vankas fest.

Fast först köper man givetvis ett par riktigt goda öl, t.ex. Budweiser, Staropramen eller Stella Artois. Men sen när smaken börjar försvinna efter 3-4st så är det lika bra att köra på billig lättdrucken öl resten förfesten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat Stella ett par gånger efter att ha sett er skriva om det här och det måste ju vara det absolut ljusaste och mest lättdruckna ölet i världen, på gott och ont då givetvis... :P

Och tack The Dude för tipset om Hell, ett mycket trevligt öl! Hade aldrig någonsin köpt det om jag inte hade fått tips om det, för förpackningen måste vara en av de fulaste i ölhistorian. :P Hade aldrig trott att ett så fint öl kunde ha så ful utsida. :whistling:

Edit: Simpa, är du säker på att det är Rum Casken som finns där, eller har du kanske sett den vanliga sortens Innis & Gunn?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och tack The Dude för tipset om Hell, ett mycket trevligt öl! Hade aldrig någonsin köpt det om jag inte hade fått tips om det, för förpackningen måste vara en av de fulaste i ölhistorian. :P Hade aldrig trott att ett så fint öl kunde ha så ful utsida. :whistling:

Verkligen, flaskan ser ut som något dom enbart skulle kränga på någon raggar-träff i Målilla eller något i den stilen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat Stella ett par gånger efter att ha sett er skriva om det här och det måste ju vara det absolut ljusaste och mest lättdruckna ölet i världen, på gott och ont då givetvis... :P

Och tack The Dude för tipset om Hell, ett mycket trevligt öl! Hade aldrig någonsin köpt det om jag inte hade fått tips om det, för förpackningen måste vara en av de fulaste i ölhistorian. :P Hade aldrig trott att ett så fint öl kunde ha så ful utsida. :whistling:

Edit: Simpa, är du säker på att det är Rum Casken som finns där, eller har du kanske sett den vanliga sortens Innis & Gunn?

Ganska säker, slog upp det på systemets hemsida och då fanns det över 100 stycken ute i Ingelsta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där säger jag faktiskt emot. Just Kung tycker jag är en underskattad öl och som man får till ett jäkligt bra pris. Ett liter-pris på 21,90 är inte lätt att slå, så Kung är nästan alltid den öl jag kör på när det vankas fest.

Fast först köper man givetvis ett par riktigt goda öl, t.ex. Budweiser, Staropramen eller Stella Artois. Men sen när smaken börjar försvinna efter 3-4st så är det lika bra att köra på billig lättdrucken öl resten förfesten.

Hehe, själv avskyr jag Kung, känns lite att den smakar som den kostar, om man säger så... Men smaken är givetvis som baken och har själv flera vänner som gillar Kung. Ska man ned runt 10/11-kronor (för en 500ml) dricker jag själv hellre en Crocodile än Kung.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...