Jump to content

Vilken konsol tänker ni köpa spelet till?


xenon
 Share

...  

197 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

R2, det finns redan emulatorer till Xbox och PS3, satt och lirade dom på skolans datorer. Ja, innan datorerna dog helt, förstås ;)

Ehm, du tror på det själv?

Recommended Specs:

AMD64 X2 or Intel Conroe E6600+

512-1024MB of RAM

Pixel Shader 2.0 supporting card (recommended GeForce 6600-8800 or equivilent ATi card)

Systemkrav för en PS2 emulator för att det ska funka bra och inte lagga sönder. Så din "PS3 emulator" på skolans datorer är bullshit!

-----

Köper spelet till 360. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 237
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja, det tror jag själv på. Var inte vackert, dock :/

Jag väntar på länken. Det verkar nämligen inte finnas någon PS3-emulator ute, låter som att du ljuger.

I vilket fall så behöver du en otroligt snabb dator och BluRay-spelare så det blir bara dyrare och alltså inte värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, har snackat med Axel nu. Kom själv på att skolans datorer (iallafall den i vårat klassrum) dog långt innan PS3 en hade blivit påtänkt. Så jag ringde Axel och det var ingen PS3-emulator. Var PS2. My bad, you guys

BTW, ledsen för dubbel-posten. Glömde att jag hade senaste posten redan och kunde edita :ph34r:

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länk via PM tack. Jag vill nämligen minnas att jag läste en artikel om varför det var omöjligt att emulera PS3 med godtagbar prestanda på dagens datorer.

Du har så rätt. Att emulera en helt annan hårdvara är extremt processorkrävande och med tanke på XBOX 360 och PS3:ans kapacitet är det i princip omöjligt att emulera. Om man inte äger en sån här

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

E3 är snart. Microsoft kommer kontra. Så både konsollerna priser kommer väl sänkas helt enkelt.

Njaa... http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1114276,00.html

Skulle inte förvåna mig om Xbox 360 kommer att stiga i pris efter det här. 7 miljarder är ingen liten summa.

Då skulle Sony kanske få chans att ytterligare sänka priset på PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njaa... http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...1114276,00.html

Skulle inte förvåna mig om Xbox 360 kommer att stiga i pris efter det här. 7 miljarder är ingen liten summa.

Då skulle Sony kanske få chans att ytterligare sänka priset på PS3.

Varför skulle dom höja priset för? Få pengar för dom var snälla innan? Dom skulle ju bara förlora allt på det.

Inklusive dom stålarna använde för betala för skadorna, helt i onödan vore det ju i princip. Är ju mer kunder man vill ha, alltid. Överglänsa varandra är ju precis det dom vill göra. Nästa vecka är E3 så det är ju bara vänta och se...

E3live - Nyheter. Kan kolla den sidan för information.

Sänkt pris på 360, möjligen.

Verkar som det ska bli så. Det är bara logiskt, har funnits ute länge. Så nu har dom sänkt/ska sänka PS3.

Så gör dom detsamma.

Redigerad av Colan K
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med Ronin men samtidigt inte. Jag menar, konsollkrig är fantastiskt roligt. Det har alla sina miljoner fördelar.

Det finns så sköna scenarion när GTA släpps ett halvår innan till PS2 och alla Xbox fanboys sitter där med näsan i vädret och fattar ingenting. Underbart kul. Sen är det ju så att Microsoft köpt in sig i GTA marknaden, man vill att sin konsoll ska ha sina fördelar, och då kan man inte göra något åt saken längre, Xbox måste då ha sina fördelar, tyvärr. Men jag tror fortfarande det är så att i GTA-tillverkarnas huvuden så är det fortfarande Playstation som gäller. Xbox var ju inte med när GTAI och II lanserades, då var det gamla goda tider som gällde, med Playstation och allt det där. Fantastiskt. Tråkiga är ju att Xbox nu köpt in sig, fått lanseringsdatum lika snabbt, och sina fördelar med extrapaket och sånt som JohnnyH87 menar. Tråkigt tycker jag, då stödjer ju folk en produkt utan några som helst känslor, en produkt som inte var där när det gällde, men som existerar nu, med tanke på deras pengar. Bajs.

PC ska man inte räkna med. Inte ens konsol, jag menar, hur kul är det då? Det är ingen tillfällighet att det lanseras senare till PC, det är ingen tillfällighet att R* släppt sina allra första spel gratis på sin egen hemsida. Folk laddar ju hem det i vilket som, och man tjänar ingenting på det. Ronin nämner även att man kan modifiera. Jaha? Vad fan ska man göra ett spel för dåra? Jävla skit alltihopa.

Vinneren i dramat är Playstation såklart. Maken till konsoll. Var där när det gällde, man tjänar pengar på den, och dom betalar sig inte in i marknaden. Ööööhhhöh. Glömde bort, man har helt klart bäst kontroller också. Heja heja.

Alltså gtapimpfoolife, jag tror att jag talar för alla 100%:iga gta fans när jag säger att ALLT du skrev här.. precis varenda bokstav, är så in i helv*** sann så det ryser i mig. fan du e en hero

playstation e bäst vad fan som än händer! xbox 360 e inte bara fult, det låter som en hel parad av dammsugare när det startar. fyyyf..... heja heja!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, självklart inte. Problemet med 360 är följande; Det är fult (inte för att det gör någon större skillnad), gillar inte kontrollerna samt att jag inte kan spela mina PS2 spel. :teehee:

Jag har samma problem. Men att den är ful stör mig inte alls.

Kontrollerna vänjer man sig vid och efter att ha kört en vecka så kännse den lika skön som PS-kontrollen.

PS 2 spelen är det bara och sälja och köpa nya spel till 360.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har samma problem. Men att den är ful stör mig inte alls.

Kontrollerna vänjer man sig vid och efter att ha kört en vecka så kännse den lika skön som PS-kontrollen.

PS 2 spelen är det bara och sälja och köpa nya spel till 360.

Annars kan man ju behålla sin PS2 och fortsätta spela på den också :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen av dessa men valde Ps3 fast en 360 ligger närmast just nu pga priset.

Har ingen koll vad vilken som är den bättre, båda verkar ha samma prestanda.

Ps3 kör BD skivor (större lagringskapacitet) medans 360n har HD-DVD.

Jag föredrar BD eftersom det verkar komma fler filmtitlar då dom flesta bolagen står bakom BD av någon anledning.

Sen vet jag inte hur det är med Live, kostar det fortfarande pengar på 360?

Har för mig att det inte kostar något på Ps3 och VÄGRAR betala för att köra något online när jag redan betalar mitt internet!

Playstation kontrollen är den bästa och enklaste kontrollen någonsin jag använt, så det är väl ännu en fördel.

Brukar även se att folk klagar på ljudet på 360n, låter den högt?

Skulle Ps3an sjunka någon tusenlapp dom närmaste månaderna blir det lätt en sån, annars får jag nöja mig med en 360.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen av dessa men valde Ps3 fast en 360 ligger närmast just nu pga priset.

Har ingen koll vad vilken som är den bättre, båda verkar ha samma prestanda.

Ps3 kör BD skivor (större lagringskapacitet) medans 360n har HD-DVD.

Jag föredrar BD eftersom det verkar komma fler filmtitlar då dom flesta bolagen står bakom BD av någon anledning.

Sen vet jag inte hur det är med Live, kostar det fortfarande pengar på 360?

Har för mig att det inte kostar något på Ps3 och VÄGRAR betala för att köra något online när jag redan betalar mitt internet!

Playstation kontrollen är den bästa och enklaste kontrollen någonsin jag använt, så det är väl ännu en fördel.

Brukar även se att folk klagar på ljudet på 360n, låter den högt?

Skulle Ps3an sjunka någon tusenlapp dom närmaste månaderna blir det lätt en sån, annars får jag nöja mig med en 360.

Samma för mig. Tänker inte jobba sex veckor med ett bajsjobb som jag fick och använda upp alla mina pengar till en jävla PS3.

Aldrig I livet. Inte nog med att jag lagt ut över 10 000 nyligt på en ny dator! Plus att jag skall beställa extra matrial, var och hur fan man nu gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...