Jump to content

Vilken konsol tänker ni köpa spelet till?


xenon
 Share

...  

197 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det har inget med stavning att göra, jag nämnde inte ens stavning. Däremot var det du skrev grymt ologiskt och ogenomtänkt. Du tycker Ps2/360 är dåligt, för det finns så många knappar att hålla reda på, samtidigt som du skriver att tangentbord är bättre, för det finns så många knappar som du kan. WTF? Det är väl inte svårare att lära sig vart knapparna på en gamepad sitter än att lära sig vart tangenterna på ett tangentbord sitter? <_<

Ber om ursäkt då da. Men jag tycker iaf att det är bättre med tangentbord och mus till GTA spelen. Och jag sa aldrig att Ps27360 är dåligt. Och jag har aldrig spelat ett GTA spel på konsol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 237
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bara för att man är van vid en kontroll betyder det inte att den är bäst. Jag var van vid NES kontroll när jag var liten, sen SNES, sen N64, PS2, GC och nu 360, och spelförmågan har inte mycket med kontrollen att göra egentligen. Om man inte är helt oförmögen att memorera mer än en handkontroll (vilket får mig att tvivla på den personens mentala kapacitet, och därmed förmåga att spela spelet utefter det) så skulle det säkert gå lika bra med en 360 kontroll som med en PS3 kontroll. A,B,X och Y istället för cirkel, kvadrat, triangel och kryss. Skillnaden är inte avgörande stor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag citerar mig själv istället... det blir enklare.

Intervjuer har berättat att båda konsolerna kommer ha sina ups och sina downs.

Alltså spelar det ingen roll vad man väljer då. Så varför tjafsa?

Om man är kåt efter DLC så får man då ta Xbox360. DLC tilltalar inte mig som sagt.

Och jag kan säga dig; kontrollen spelar verkligen en roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag citerar mig själv istället... det blir enklare.

Alltså spelar det ingen roll vad man väljer då. Så varför tjafsa?

Om man är kåt efter DLC så får man då ta Xbox360. DLC tilltalar inte mig som sagt.

Och jag kan säga dig; kontrollen spelar verkligen en roll.

Ja, och det argumentet håller ju inte med tanke på att båda kontrollerna är väldigt lika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antigen föredrar man playstation eller xbox. Jag tror inte ni kan ändra på vad en person tycker genom att bråka om vilken som är bäst.

Båda konsolerna har sina bra saker och sina dåliga saker precis som Mr Ronin sa.

Jag hoppas verkligen att båda konsol ägarna får njuta av IV lika mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att man är van vid en kontroll betyder det inte att den är bäst. Jag var van vid NES kontroll när jag var liten, sen SNES, sen N64, PS2, GC och nu 360, och spelförmågan har inte mycket med kontrollen att göra egentligen. Om man inte är helt oförmögen att memorera mer än en handkontroll (vilket får mig att tvivla på den personens mentala kapacitet, och därmed förmåga att spela spelet utefter det) så skulle det säkert gå lika bra med en 360 kontroll som med en PS3 kontroll. A,B,X och Y istället för cirkel, kvadrat, triangel och kryss. Skillnaden är inte avgörande stor.

Nu börjar jag bli förbannad. VARFÖR I HELA FAN BEHÖVER ALLA TYCKA SOM DIG?, (och ja, det behövdes stora bokstäver). Jag har nu läst igenom dom 3 sidorna i tråden och i väldigt många av dina inlägg så säger du åt alla PS-fanboys (som du så fint kallar det) att sluta tycka att det är bättre att spela på PS om jag tycker att kontrollen är skön, har spelat alla Grand Theft Auto spel på PS samt känner att det är en mycket bättre känsla att spela med den. Nej, självklart måste man spela på XBOX 360 för att då får man DLC, och det gör hela världen mycket bättre. Och att du använder PS-fanboys som ett dåligt ord förstår jag inte riktigt när du hela tiden försöker försvara XBOX. Biten du snackar om med kontrollerna, bara för att A,B,X och Y sitter på samma ställe som cirkel, kvadrat, triangel och krysset behöver inte det betyda att kontrollerna är likadana. Vissa kanske inte finner det speciellt skönt att sitta och gasa/bromsa med dom där två knapparna under xbox-kontrollen (som jag antar finns kvar). Att dom trå kontrollerna är utformade på två olika sätt gör nog en hel del det också.

Btw, quotade bara ett random inlägg av dig.

Allt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allvarligt...?

Jag sade i princip samma sak, formulerat på ett annat sätt.

Förlåt Johnny-boy. Läser inte så ingående ibland.

Men det är kul att vi har det gemensamt <_< Ser du, jag visste att du var en god gosse.

Tack till dig också då.

Edit: @ T-Bone Mendez: Han fick också ett tack :)

Tack till alla som tänker så.

Redigerad av Ronin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar jag bli förbannad. VARFÖR I HELA FAN BEHÖVER ALLA TYCKA SOM DIG?, (och ja, det behövdes stora bokstäver). Jag har nu läst igenom dom 3 sidorna i tråden och i väldigt många av dina inlägg så säger du åt alla PS-fanboys (som du så fint kallar det) att sluta tycka att det är bättre att spela på PS om jag tycker att kontrollen är skön, har spelat alla Grand Theft Auto spel på PS samt känner att det är en mycket bättre känsla att spela med den. Nej, självklart måste man spela på XBOX 360 för att då får man DLC, och det gör hela världen mycket bättre. Och att du använder PS-fanboys som ett dåligt ord förstår jag inte riktigt när du hela tiden försöker försvara XBOX. Biten du snackar om med kontrollerna, bara för att A,B,X och Y sitter på samma ställe som cirkel, kvadrat, triangel och krysset behöver inte det betyda att kontrollerna är likadana. Vissa kanske inte finner det speciellt skönt att sitta och gasa/bromsa med dom där två knapparna under xbox-kontrollen (som jag antar finns kvar). Att dom trå kontrollerna är utformade på två olika sätt gör nog en hel del det också.

Btw, quotade bara ett random inlägg av dig.

Allt för mig.

Bitch, please.

Om du brytt dig om att faktiskt läsa vad jag skrivit skulle du också fatta hur dumt det inlägget var.

Att försöka framstå Ps3 kontrollen som unik och överlägsen är befängt.

Jag använder ordet PS-fanboys för det är precis vad de är. En fanboy är någon som håller så hårt på något att han är helt blind för logik. "Jag tänker köpa PS3 versionen för jag har alltid spelat på PlayStation. Åt helvete med Microsoft och 360". Ja, det är ju en väldigt bra inställning.

Jag sade det innan och jag tvingas återigen säga det: Sony är inte bättre. PlayStation versionen kommer inte vara bättre på något sätt bara för att det är PlayStation.

Spelet kommer inte vara underlägset på varken 360 eller PS3.

Tillägg: Jag försöker inte få folk att tycka som mig. Jag försöker få folk att inse att PlayStation inte är bäst bara för att det är PlayStation.

Redigerad av JohnnyH87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill bara be allao m ursäkt för min oseriösitet i den här tråden. Jag försöker ofta uttrycka mig hur mycket bättre det är att ha GTA till ett Playstation, inte bara för att jag spelar det själv på det och har pumpat upp en konsoll för vidirga 6lax endast för GTA, nej nej. I den här tråden gick jag för långt trots att jag fortfarande står för det jag säger till viss del. Till punkt och pricka alltså, ska man köpa ett GTA så ska det vara till Playstation, det spilleringenrill om DLC finns eller om en kontroll är bättre. Nej, sammanlagt så har väl jag brännt kanske 8000 bara för en konsoll och ett spel, då måste det någonstans i universum bara bättre. Jag skulle aldrig acceptera att spela ett GTA på Xbox, det är som att flytta till grannens hus bara för att. Nej, det finns bara inte. Sen ni som inte håller med mig, gå och kör GTAII på Xbox ni, have fun. Ni kommre dock ångra er.

Önskar förövrigt att Azore var här nu, vill höra den mannens kloka ord.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste du tråd titeln?

"Vilken konsol tänker ni köpa spelet till?, Xbox 360 eller PS3..."

Och ni diskuterar vilken konsol spelet är bättre att köpa till, och bättre att spela på. Nog är det ganska nära ämnet.

I övrigt så måste jag säga att jag håller med båda pimpfoolife och Ronin och det som de skrivit i tråden.

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite surt för PC-spelarna att behöva köpa en helt ny konsol för 3200-6000kr.

Men kan förstå R*, håvar ju inte in lika mycket stålar. Förövrigt gillar jag känslan på konsol mycket bättre än på en PC. <_<

Så nån av de två konsolerna får det bli, vet inte riktigt än.

Xbox 360 Elite som kommer i slutet av Augusti verkar fräsh! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite surt för PC-spelarna att behöva köpa en helt ny konsol för 3200-6000kr.

Men kan förstå R*, håvar ju inte in lika mycket stålar. Förövrigt gillar jag känslan på konsol mycket bättre än på en PC. <_<

Så nån av de två konsolerna får det bli, vet inte riktigt än.

Xbox 360 Elite som kommer i slutet av Augusti verkar fräsh! :P

Det är väl lika synd om oss andra som spelat på PS2/X-box? Vi får ju också köpa en ny konsoll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan spelet bli sämre? <_<

Ju mer GTA desto bättre. Om man gillar GTA borde man rimligtvis hålla med.

GTApimpfoolife har alltså köpt en konsol enbart för GTA, precis som jag. Det konstiga är att han har betalat 3000 kr mer än mig, men kommer att få mindre. Anledningen till denna företeelse är att jag står helt objektivt till konsolernas kvalité och väljer konsol efter logik, medans GTApimpfoolife har en religiös inställning till PlayStation och förhöjer varumärket till något helt oslagbart fantastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...