Jump to content

Vilken konsol tänker ni köpa spelet till?


xenon
 Share

...  

197 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 237
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ju mer GTA desto bättre. Om man gillar GTA borde man rimligtvis hålla med.

GTApimpfoolife har alltså köpt en konsol enbart för GTA, precis som jag. Det konstiga är att han har betalat 3000 kr mer än mig, men kommer att få mindre. Anledningen till denna företeelse är att jag står helt objektivt till konsolernas kvalité och väljer konsol efter logik, medans GTApimpfoolife har en religiös inställning till PlayStation och förhöjer varumärket till något helt oslagbart fantastiskt.

... each step will be reflected in a slight controller vibration, at least on the Xbox 360.

The pile grows... (<_<)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni är verkligen sjukt trångsynta.

Varför det inte går att resonera med fanboys:

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

"Varför det? Det är ju lika bra på andra format?" :lol:

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

"Ja, men varför? Kontrollen är i princip likadan på 360 förutom små skillnader, inget kommer vara bättre på PS3." :P

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

"Ja, du sade det..." :lol:

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

"..." <_<

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

Don't get me wrong, Microsoft fanboys är likadana. Vad jag (återigen) försöker få er att fatta är att spelet inte är sämre på något annat format! Det är samma spel!

PlayStation av principskäl håller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni är verkligen sjukt trångsynta.

Varför det inte går att resonera med fanboys:

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

"Varför det? Det är ju lika bra på andra format?" :lol:

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

"Ja, men varför? Kontrollen är i princip likadan på 360 förutom små skillnader, inget kommer vara bättre på PS3." :P

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

"Ja, du sade det..." :lol:

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

"..." <_<

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

Don't get me wrong, Microsoft fanboys är likadana. Vad jag (återigen) försöker få er att fatta är att spelet inte är sämre på något annat format! Det är samma spel!

PlayStation av principskäl håller inte.

Precis som du säger så är det samma spel. Därefter använder man sig av den konsollen man tycker är bäst, har skönast kontroll och andra bekvämligheter. Inte vilken som är billigast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ju mer GTA desto bättre. Om man gillar GTA borde man rimligtvis hålla med.

GTApimpfoolife har alltså köpt en konsol enbart för GTA, precis som jag. Det konstiga är att han har betalat 3000 kr mer än mig, men kommer att få mindre. Anledningen till denna företeelse är att jag står helt objektivt till konsolernas kvalité och väljer konsol efter logik, medans GTApimpfoolife har en religiös inställning till PlayStation och förhöjer varumärket till något helt oslagbart fantastiskt.

Sanningen skrämmer mig... Inte... Som sagt var. Har jag en gång spelat det på PlayStation, då är det alltid PlayStation. Sedan att det kostar 3000 kronor mer bryr jag mig inte så mycket om. Jag litar på PlayStation, och jag vet att det är en bra kontroll som jag alltid kunnat lira GTA på. Ska jag helt plötsligt strunta i det? Nej, det finns bara inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sanningen skrämmer mig... Inte... Som sagt var. Har jag en gång spelat det på PlayStation, då är det alltid PlayStation. Sedan att det kostar 3000 kronor mer bryr jag mig inte så mycket om. Jag litar på PlayStation, och jag vet att det är en bra kontroll som jag alltid kunnat lira GTA på. Ska jag helt plötsligt strunta i det? Nej, det finns bara inte.

360 kostar 3000, PS3 kostar 6000.

Anyway, det är den där inställningen, "Har jag en gång spelat det på PlayStation, då är det alltid PlayStation." som stör mig. Jag har spelat de tidigare på PS2 också, och har haft grymt kul med det. Men jag har också haft lika kul med PC versionerna.

Spelet förbättras inte av att det är på PlayStation, och om det är kontrollen det gäller kan man koppla in sin PlayStation kontroll till PC:n och man kan koppla in datorn till sin TV också.

I slutändan avgör varken kontroll eller format, allt handlar om spelen, och spelen är lika bra till alla format.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sanningen skrämmer mig... Inte... Som sagt var. Har jag en gång spelat det på PlayStation, då är det alltid PlayStation. Sedan att det kostar 3000 kronor mer bryr jag mig inte så mycket om. Jag litar på PlayStation, och jag vet att det är en bra kontroll som jag alltid kunnat lira GTA på. Ska jag helt plötsligt strunta i det? Nej, det finns bara inte.

Tråkig inställning. Och lite barnslig.

Men skitsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni är verkligen sjukt trångsynta.

Varför det inte går att resonera med fanboys:

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

"Varför det? Det är ju lika bra på andra format?" :lol:

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

"Ja, men varför? Kontrollen är i princip likadan på 360 förutom små skillnader, inget kommer vara bättre på PS3." :P

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

"Ja, du sade det..." :lol:

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

"..." <_<

"GTA ska spelas på PS!" tard_901919_0.gif

Don't get me wrong, Microsoft fanboys är likadana. Vad jag (återigen) försöker få er att fatta är att spelet inte är sämre på något annat format! Det är samma spel!

PlayStation av principskäl håller inte.

GTA skall spelas på PS.

För det första så är kontrollen betydligt mycket skönare. För det andra är det PLAYSTATION vi pratar om!!!! :lol: Jag följer min hedliga ''ritual''.

Skulle aldrig vanära mig själv genom att spela GTA på PC heller. Noll känsla.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

360 kostar 3000, PS3 kostar 6000.

Anyway, det är den där inställningen, "Har jag en gång spelat det på PlayStation, då är det alltid PlayStation." som stör mig. Jag har spelat de tidigare på PS2 också, och har haft grymt kul med det. Men jag har också haft lika kul med PC versionerna.

Spelet förbättras inte av att det är på PlayStation, och om det är kontrollen det gäller kan man koppla in sin PlayStation kontroll till PC:n och man kan koppla in datorn till sin TV också.

I slutändan avgör varken kontroll eller format, allt handlar om spelen, och spelen är lika bra till alla format.

Men herregud. Du verkar inte förstå eller hur? Eftersom jag både haft PlayStation 1, 2 och 3 så finns det ju vissa anledningar till att jag inte byter. Jag kan lira mina PlayStation 1 spel på 2:an, mina PlayStation 2-spel på 3:an o.s.v. Jag sitter just nu och spelar Vice City Stories på 3:an och känner mig nöjd att jag kunnat göra det, för det jade jag ju inte kunnat om jag köpt en 360. Nu kan jag spela alla mina GTA på en ännu bättre konsoll, vilket jag tycker är kul, det är därför jag lagt ner pengarna på det. Så "har jag en gång spelat det på PlayStation, så blir det alltid PlayStation". Sen att jag köpt HD-kabel och alla andra extra-tillägg gör ju inte saken sämre. Jag kommer njuta av IV sen, för att det kommer på en ny konsoll, och det kommer bjuda på ännu mer. Men tröttnar jag, kan jag fortfarande lira mina gamla spel. Enkelt. Summa summarum. Jag tycker det är dumt att köpa ett 360, för då kan jag inte njuta av mina gamla spel på en än bättre konsoll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

360 kostar 3000, PS3 kostar 6000.

Anyway, det är den där inställningen, "Har jag en gång spelat det på PlayStation, då är det alltid PlayStation." som stör mig. Jag har spelat de tidigare på PS2 också, och har haft grymt kul med det. Men jag har också haft lika kul med PC versionerna.

Spelet förbättras inte av att det är på PlayStation, och om det är kontrollen det gäller kan man koppla in sin PlayStation kontroll till PC:n och man kan koppla in datorn till sin TV också.

I slutändan avgör varken kontroll eller format, allt handlar om spelen, och spelen är lika bra till alla format.

Alla kanske inte har den där imba-datorn som klarar av Grand Theft Auto IV. Sen verkar det nästan som att du tycker att priset är det viktigaste. En sak till, varför kan man inte få tycka att PlayStation är bättre att lira Grand Theft Auto IV på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...