Jump to content

Vilken konsol tänker ni köpa spelet till?


xenon
 Share

...  

197 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Måste? Kan man inte köra utan HD-spelaren? Den låter ju som en dålig diskmaskin för 1000 SEK, vilket är precis vad man pungar ut.

Jodå. Det jag menade var att 360 inte klarar HD-filmer som standard vilket PS3 gör.

Men på de Xbox 360 som det faktiskt finns en hårddisk (blir ju standard om ett tag), är den extern då? Det måste ju den vara om man nu kan köpa till efteråt... den är alltså inte lika kvick?

Det har jag faktiskt ingen aning om. Den är i alla fall väldigt dyr i jämförelse om jag inte minns helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 237
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jodå. Det jag menade var att 360 inte klarar HD-filmer som standard vilket PS3 gör.

Det har jag faktiskt ingen aning om. Den är i alla fall väldigt dyr i jämförelse om jag inte minns helt fel.

Ett 64 MB går på 359, och i princip alla säger ju att det är absolut nödvändigt att köpa Premium för några hundralappar till (20 G HDD?). However, det går alltså fortfarande inte att säga vilken konsol GTA IV är bäst på, i och med att R* antagligen inte väljer att använda PS3n till fullo.

...och en HD-spelare kostade 1799, inte 1000. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett 64 MB går på 359, och i princip alla säger ju att det är absolut nödvändigt att köpa Premium för några hundralappar till (20 G HDD?). However, det går alltså fortfarande inte att säga vilken konsol GTA IV är bäst på, i och med att R* antagligen inte väljer att använda PS3n till fullo.

Det är ju minneskort.

Hårddisk kostar $89 på Amazon för 20Gb. För samma peng får man 160Gb extern My Book. Känns något överprisat.

Något 360 saknar som PS3 har är också trådlöst internet, kostar också extra.

Jag menar inte att PS3 är bättre men den har fler saker som medföljer. En 360 med funktionalitet liknande PS3 blir ungefär lika dyr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox 360 elite som kommer i höst, med Blue-ray och 120GB hårddisk.

Bluray - nej inte alls.

Elite har inte 65nm-chipset, något som skulle hjälpa till med tillförlitligheten.

Den har också den föråldrade 1.2-versionen av HDMI vilket gör att ljud-codecs som finns på nyare HD-DVD-skivor inte funkar.

Den är väldigt fin i svart, dock. Men vad får man för pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bluray - nej inte alls.

Elite har inte 65nm-chipset, något som skulle hjälpa till med tillförlitligheten.

Den har också den föråldrade 1.2-versionen av HDMI vilket gör att ljud-codecs som finns på nyare HD-DVD-skivor inte funkar.

Den är väldigt fin i svart, dock. Men vad får man för pengarna?

Ärligt talat ser jag ingen anledning till att köpa elite då den inte kommer med några större uppdateringar värt priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Xbox 360 då jag har planer att införskaffa en sådant. Annars väntar jag och hoppas att de släpper det till PC, vilket jag tror. Annars lär dom gå back i mycket pengar :(

Gå back i pengar? Tror de tjänar mer på att nästan alla köper spelen till konsol än att nästan alla laddar ner spelet till dator. ^_^

Fler och fler spel släpps endast till konsol, inom några år tror jag man satsar på konsol till 99%.

Redigerad av xenon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köper det till 360 och får det till PC. Om jag senare skaffar en PS3a så blir det såklart att skaffa det till den också, fast det är inte så troligt att jag skaffar en PS3a då jag får ont i händerna av kontrollerna (hur vet jag det? dom ser exakt likadana ut som PS2 kontrollerna).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köper det till 360 och får det till PC. Om jag senare skaffar en PS3a så blir det såklart att skaffa det till den också, fast det är inte så troligt att jag skaffar en PS3a då jag får ont i händerna av kontrollerna (hur vet jag det? dom ser exakt likadana ut som PS2 kontrollerna).

Varför inte köpa några andra som passar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer det inte till PC får man ta till drastiska åtgärder. Emulatorer :ph34r:

Emulera PS3/360 kräver så mycket processorkraft att din dator inte räcker.

What!? Och jag som inte köpte någon försäkring för att spara 600 kr. :)

Länk.

Verkar vara dålig GPU-kylning. Håll din 360 kall och stapla den inte på andra enheter inne i stängda TV-skåp så ska den nog klara sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Emulera PS3/360 kräver så mycket processorkraft att din dator inte räcker.

Länk.

Verkar vara dålig GPU-kylning. Håll din 360 kall och stapla den inte på andra enheter inne i stängda TV-skåp så ska den nog klara sig.

Sen finns det väl åsikter om den ska stå upp eller ligga ner?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just nu har jag fen inte en anning om hur jag ska göra... Riktigt sugen på ett ps3 men det e pengarna som sätter stopp och jag vet inte riktigt om jag vill jobba något mer nu under sommarn, vill ju ha lite lov också :/. Alltenativet är ju ett xbox då men har aldrig tyckt om det så speciellt mycket. men vem vet det kanke e värt att jobba två veckor extra och sedan ha ett ps3

hmm hmm tål att tänkas på

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

R2, det finns redan emulatorer till Xbox och PS3, satt och lirade dom på skolans datorer. Ja, innan datorerna dog helt, förstås :)

Länk via PM tack. Jag vill nämligen minnas att jag läste en artikel om varför det var omöjligt att emulera PS3 med godtagbar prestanda på dagens datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...