Jump to content

Vilken konsol tänker ni köpa spelet till?


xenon
 Share

...  

197 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Känslan av att vara en trångsynt, fördomsfull fanboy?

Visst, var dum då om du gillar det så mycket.

Nej känslan av att vara så jävla korkad och använda ord som inte ens existerar. Ja, jag snackar om BEFÄGT.

Allvarligt. Den här diskussionen leder ingen vart. Du slutar aldrig inse att bara för att man gillar PS i tidigare versioner så är man ett fanboy för man köpt nästa också. Jag slutar.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 237
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej känslan av att vara så jävla korkad och använda ord som inte ens existerar. Ja, jag snackar om BEFÄGT.

Allvarligt. Den här diskussionen leder ingen vart. Du slutar aldrig inse att bara för att man gillar PS i tidigare versioner så är man ett fanboy för man köpt nästa också. Jag slutar.

Det har ingenting med det att göra. Du är en trångsynt jävla fanboy om du säger att "det ska spelas på PS" bara för att det är PS.

Det ni pratar om har inget med smak att göra, det är ren och skär envishet. Och kom fan inte och säg att jag "hatar PlayStation" för då har ni uppenbarligen inte läst vad jag skrivit.

Jag tänker skriva det en gång till, för ni är uppenbarligen jävligt trögfattade:

PlayStation är inte bättre bara för att det är PlayStation!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker skriva det en gång till, för ni är uppenbarligen jävligt trögfattade:

PlayStation är inte bättre bara för att det är PlayStation!

Motsatsen är lika sann. Playstation är inte sämre bara för att det är Playstation.

Jag förstår ärligt talat inte din kritik mot argumentet att han vill spela PS2-spel. Vad är problemet?

Att några få spel har problem, oftast att introfilmen inte funkar?

Din dumhet vet inga gränser. Läs vad jag skrivit istället för att komma med efterblivna kommentarer.

Du var ett bra exempel, tack för skrattet!

Du verkar inte läsa mina inlägg heller. Du kan svara på det där på förra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att i tre sidor sitta och predika om hur man ska köpa GTA till 360 och sedan avsluta varenda inlägg med att du inte bryr dig om man inhandlar ps3 är rätt starkt.

Själv blir det PS3. Du har övertygat mig.

Jag skrev aldrig att man ska välja 360 versionen över PS3 versionen eller att PlayStation är sämre. Vad jag skrev var att man inte ska säga att PS3 versionen är bättre bara för att det är på PlayStation, vilket du skulle vetat om du läst mina inlägg istället för att bara citera de och bitcha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har ingenting med det att göra. Du är en trångsynt jävla fanboy om du säger att "det ska spelas på PS" bara för att det är PS.

Det ni pratar om har inget med smak att göra, det är ren och skär envishet. Och kom fan inte och säg att jag "hatar PlayStation" för då har ni uppenbarligen inte läst vad jag skrivit.

Jag tänker skriva det en gång till, för ni är uppenbarligen jävligt trögfattade:

PlayStation är inte bättre bara för att det är PlayStation!

Nej. Du slutar aldrig. Vad ska jag behöva göra? Trots att jag förklarar för dig en helt annan sak så slutar du aldrig säga att jag påstår att PS3 är bättre eller att en gång PS alltid PS. Sen att du tycker jag är trångsynt är ju bara skrämmande, vem fan är det som i så fall är trångsynt? Jo du, som hela tiden påstår att jag säger saker jag aldrig sagt och att jag är en fanboy som du kallar det. Jag har heller aldrig sagt att du hatar PlayStation, för det har jag aldrig sätt dig skriva. Men det är ju bra, det bevisar ju att jag inte är lika dum i huvet som dig. Jag påstår inte saker du har skrivit, vilket du gör i varenda jävla svar till mig. Lägg av. Sen undrar jag varför jag är ett fanboy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Du slutar aldrig. Vad ska jag behöva göra? Trots att jag förklarar för dig en helt annan sak så slutar du aldrig säga att jag påstår att PS3 är bättre eller att en gång PS alltid PS. Sen att du tycker jag är trångsynt är ju bara skrämmande, vem fan är det som i så fall är trångsynt? Jo du, som hela tiden påstår att jag säger saker jag aldrig sagt och att jag är en fanboy som du kallar det. Jag har heller aldrig sagt att du hatar PlayStation, för det har jag aldrig sätt dig skriva. Men det är ju bra, det bevisar ju att jag inte är lika dum i huvet som dig. Jag påstår inte saker du har skrivit, vilket du gör i varenda jävla svar till mig. Lägg av. Sen undrar jag varför jag är ett fanboy.

Hur du är trångsynt? Komerm du inte ihåg vad du skriver själv eller?

"GTA ska spelas på PS"? Allt det där om "känsla"?

Grand Theft Auto spelen är underbart bra, en av de bästa spelserierna som finns, och IV kommer äga, på alla format. Är det så svårt att fatta? PlayStation är inte överlägset på något sätt, samma ska med 360 och PC.

Fokusera på det som är viktigt, SPELEN och sluta tjata om att ett format skulle vara bättre än något annat, för det är bara dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur du är trångsynt? Komerm du inte ihåg vad du skriver själv eller?

"GTA ska spelas på PS"? Allt det där om "känsla"?

Grand Theft Auto spelen är underbart bra, en av de bästa spelserierna som finns, och IV kommer äga, på alla format. Är det så svårt att fatta? PlayStation är inte överlägset på något sätt, samma ska med 360 och PC.

Fokusera på det som är viktigt, SPELEN och sluta tjata om att ett format skulle vara bättre än något annat, för det är bara dumt.

Enligt mig skall det spelas på Playstation. Grunderna till detta har jag skrivit.

Man får tycka exakt som man vill. För att inte du tycker lika betyder det inte att det är fel.

Tron är fri och du är trångsynt.

Känslan är enligt mig ( ^_^ ) bättre på Playstation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur du är trångsynt? Komerm du inte ihåg vad du skriver själv eller?

"GTA ska spelas på PS"? Allt det där om "känsla"?

Grand Theft Auto spelen är underbart bra, en av de bästa spelserierna som finns, och IV kommer äga, på alla format. Är det så svårt att fatta? PlayStation är inte överlägset på något sätt, samma ska med 360 och PC.

Fokusera på det som är viktigt, SPELEN och sluta tjata om att ett format skulle vara bättre än något annat, för det är bara dumt.

Men herregud, tycker man det är skönare att spela det på PS3 så tycker man väl det, har ju ingenting med fanboy eller vad som helst att göra. Jag har själv sagt att jag tycker det är skönare med tanke på att jag känner mig hemma i PS3:an, detta har jag även försökt säga hela tiden (förutom i första sidorna där jag även nämnde senare att jag var oseriös i det jag skrev). Men det betyder ju inte att jag är ett PS3 fanboy, då har du fått det rejält om bakfoten. Det jag menade med en gång PS alltid PS är för att jag har tidigare spel på PS och vill gärna spela dom på PS3 också, men det bteyder ju inte heller att jag är fanboy. Det är mest att jag vill ha användning av mina GTA fullt ut. Detta har jag också försökt säga.

Sen tycker jag det är bra att du är tillräckligt objektiv för att förstå att GTA kommer vara bra i alla konsoller. Men du kan aldrig fatta att man kan ha sina favoritkonsoller ändå. Det är tråkigt för dig, extra tråkitg är att du kallar folk för fanboys, trångsynt, bitch, och annat bara för att man tycker det är skönare med en konsoll än en annan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox 360 är i det här fallet "bättre" att spela GTA IV på eftersom det kommer att finnas extramaterial (och vibrerande kontroll vid varje fotsteg? ^_^) som man kommer att kunna ladda ner via Xbox Live, desto mer man får för pengarna, elller hur (om det nu är gratis, hrr)? Folk som väljer att köra GTA IV på PS3 kommer antagligen inte kunna få denna featuren då det inte finns något Xbox Live till PS3:n och Sony valt att inte betala R*.

Köper du en konsoll för att enbart spela GTA IV gör du den bästa affären när du väljer 360. Detta ska dock tas med en nypa salt då PS3 är ett mycket mera stabilt val när det gäller konsollen i sig själv. Även om du behandlar din 360 som en drottning kommer fläkten att ge upp och 360:n dö. PS3:n har ju dessutom en Blue-Ray spelare som i alla lägen är bättre än 360:ns DVD-läsare + liiite bättre "over all" prestanda vilket vi alla sett från gämförelser. Vi kommer aldrig att kunna avgöra vad som är det bästa valet förens vi har en PS3 som kör GTA IV och en Xbox 360 som kör GTA IV brevid varandra, eller möjligtvis fler utlåtande från R*. Ni babblar om något som är helt obefintligt i detta läge... välj det som passar dig bäst, spela och njut. GTA IV kommer att bli en succé, det kvittar på vilken konsol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer att spela det på PS3, varför? För att jag har spelat alla mina tidigare GTA-spel på PS2 och jag trivs med det. Kontrollen är skön. Jag vet inte hur det är på X-box 360 men på PS3 kan man spela sina spel från tidigare konsoller. Det är ett viktigt + för mig.

Jag skrev aldrig att man ska välja 360 versionen över PS3 versionen eller att PlayStation är sämre. Vad jag skrev var att man inte ska säga att PS3 versionen är bättre bara för att det är på PlayStation, vilket du skulle vetat om du läst mina inlägg istället för att bara citera de och bitcha.

Jag tror att PS3 versionen kommer vara bättre för mig eftersom att jag alltid tyckt bäst om att spela GTA på PS2.

Att använda ord som bitch känns ganska löjligt IMO.

Känslan är enligt mig ( ^_^ ) bättre på Playstation.

Precis min åsikt.

Redigerad av Sindacco
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fokusera på det som är viktigt, SPELEN och sluta tjata om att ett format skulle vara bättre än något annat, för det är bara dumt.

Det är bara dumt att hävda att vissa format inte är bättre än andra. Självklart är dom det även om det är högst personligt.

Alla olika formaten har sina fördelar och nackdelar. Några snabba:

PC

+ Man har förmodligen dator redan

+ Man kan modda

+ Man kan göra annat samtidigt

- Man får vänta, om spelet ens kommer

- Man kanske måste köpa ny dator

360:

+ Billigast

+ Bättre live-ställe (XBOX-live)

- Måste köpa tillägg för att den ska klara HD-film (HD-DVD) [var lite otydlig]

- Väldigt mycket problem med tillförlitligheten

PS3:

+ Spelar PS2-spel

+ Kan även användas som dator med Linux

+ Bluray-spelare

- Kostar mycket

Det är dom objektiva för- och nackdelarna. Sen tycker man olika. Jag hatar till exempel 360:s kontroll.

Jag har också gamla PS2-spel. Då kanske det bästa valet för mig är PS3 om jag har pengarna.

Kort sagt: Det finns för- och nackdelar med dom olika formaten vilket gör att ett visst format är bättre än ett annat för vissa.

Xbox 360 är i det här fallet "bättre" att spela GTA IV på eftersom det kommer att finnas extramaterial (och vibrerande kontroll vid varje fotsteg? ^_^ ) som man kommer att kunna ladda ner via Xbox Live, desto mer man får för pengarna, elller hur (om det nu är gratis, hrr)? Folk som väljer att köra GTA IV på PS3 kommer antagligen inte kunna få denna featuren då det inte finns något Xbox Live till PS3:n och Sony valt att inte betala R*.

Det finns live-grej till PS3 som visserligen är mycket sämre än xbox:s dito men den finns. Det kan visserligen tillkomma samma sak även för PS3 men just nu ser det ut som att det blir 360-exklusivt.

Hur stor roll det spelar varierar ju dock.

PS3:n har ju dessutom en Blue-Ray spelare som i alla lägen är bättre än 360:ns DVD-läsare + liiite bättre "over all" prestanda vilket vi alla sett från gämförelser.

DVD-läsare är vad jag har hört snabbare. PS3 har dock inbyggd hårddisk i samtliga konsoller vilket gör att det inte ska bli ett problem när alla filer väl är laddade till hårddisken (som är snababre än DVD-läsare) om nu rockstar väljer att utnyttja den.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara dumt att hävda att vissa format inte är bättre än andra. Självklart är dom det även om det är högst personligt.

Alla olika formaten har sina fördelar och nackdelar. Några snabba:

PC

+ Man har förmodligen dator redan

+ Man kan modda

+ Man kan göra annat samtidigt

- Man får vänta, om spelet ens kommer

- Man kanske måste köpa ny dator

360:

+ Billigast

+ Bättre live-ställe (XBOX-live)

- Måste köpa tillägg för HD-DVD

- Väldigt mycket problem med tillförlitligheten

PS3:

+ Spelar PS2-spel

+ Kan även användas som dator med Linux

+ Bluray-spelare

- Kostar mycket

Det är dom objektiva för- och nackdelarna. Sen tycker man olika. Jag hatar till exempel 360:s kontroll.

Jag har också gamla PS2-spel. Då kanske det bästa valet för mig är PS3 om jag har pengarna.

Kort sagt: Det finns för- och nackdelar med dom olika formaten vilket gör att ett visst format är bättre än ett annat för vissa.

Det finns live-grej till PS3 som visserligen är mycket sämre än xbox:s dito men den finns. Det kan visserligen tillkomma samma sak även för PS3 men just nu ser det ut som att det blir 360-exklusivt.

Hur stor roll det spelar varierar ju dock.

DVD-läsare är vad jag har hört snabbare. PS3 har dock inbyggd hårddisk i samtliga konsoller vilket gör att det inte ska bli ett problem när alla filer väl är laddade till hårddisken (som är snababre än DVD-läsare) om nu rockstar väljer att utnyttja den.

Måste? Kan man inte köra utan HD-spelaren? Den låter ju som en dålig diskmaskin för 1000 SEK, vilket är precis vad man pungar ut.

Men på de Xbox 360 som det faktiskt finns en hårddisk (blir ju standard om ett tag), är den extern då? Det måste ju den vara om man nu kan köpa till efteråt... den är alltså inte lika kvick?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...