Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Söker en icke-rasist-aktig bombarjacka.

Har letat runt på nätet och hittat ett ställe som säljer bombarjackor med amerikanska stridsflygs-motiv, men de lär kosta skjortan i och med att de handmålas på beställning i USA:

carolina-moon_902201_0.jpg

Nån som vet vart man kan skaffa? Nån som känner till några svenska "Jackmålare"?

Älskar den här sidan, men det finns inga jackmålare här.

https://www.noshame.se/index.php?option=com...05&Itemid=1

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vet det, posta inte.

Men då postar du själv ett inlägg som verkligen tillför tråden något? whoco5_718772_0.gif

Apropå FOX, någon som vet en affär i Stockholm som säljer FOX? sett en snygg långärmad tröja därifrån som jag är sugen på.

På Gamla Brogatan, tvärgata till Drottninggatan mitt i stan finns det en typ crossbutik där de har massor av Fox-kläder!

Vet dock inte namnet på butiken, men väldigt mycket Fox har de i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi ska till Stockholm på tisdag, förmodligen kommer det bli mycket att gå i affärer. Jag funderar på att köpa en sådan jacka som de har på sig ibland i Green Street Hooligans. Vet någon någon bra affär där såna jackor finns? Det är ju en lite tunnare jacka som inte är så lång.

På den här bilden har Pete en sån jacka. (Han som blir dragen i armen)

green_street_hooligans_4688_902417_0.jpg

Gärna med lite krage som det är på bilden, så man kan gömma hakan innanför inför fighterna. :D

Någon som vet en affär som har sådana jackor inne nu? För jag vill handla så smidigt som möjligt när jag väl handlar, in - ut ska det vara. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men då postar du själv ett inlägg som verkligen tillför tråden något? whoco5_718772_0.gif

På Gamla Brogatan, tvärgata till Drottninggatan mitt i stan finns det en typ crossbutik där de har massor av Fox-kläder!

Vet dock inte namnet på butiken, men väldigt mycket Fox har de i alla fall.

Tack, ska kolla upp det nästa gång jag är i närheten.

Vi ska till Stockholm på tisdag, förmodligen kommer det bli mycket att gå i affärer. Jag funderar på att köpa en sådan jacka som de har på sig ibland i Green Street Hooligans. Vet någon någon bra affär där såna jackor finns? Det är ju en lite tunnare jacka som inte är så lång.

På den här bilden har Pete en sån jacka. (Han som blir dragen i armen)

Gärna med lite krage som det är på bilden, så man kan gömma hakan innanför inför fighterna. :D

Någon som vet en affär som har sådana jackor inne nu? För jag vill handla så smidigt som möjligt när jag väl handlar, in - ut ska det vara. :P

Ser inte vad det är för märke dock. Men Nitty Gritty på krukmakargatan har dom flesta casualmärkena, Stone Island, Fred Perry, Pringle, Henry Lloyd, Burberry osv.

Brunogallerian på götgatsbacken säljer Adidas classic.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inte vad det är för märke dock. Men Nitty Gritty på krukmakargatan har dom flesta casualmärkena, Stone Island, Fred Perry, Pringle, Henry Lloyd, Burberry osv.

Brunogallerian på götgatsbacken säljer Adidas classic.

Är väl en Adidas, och istället för att dra till Söder (Adidas Classic är i och för sig en mycket bra affär för sådana tröjor) finns ju alltid Adidas Concept Store i korsningen Sveavägen/Kungsgatan, mitt i city.

Och eXotic, det är nog bara en helt vanligt munktröja och sådana är väldigt vanliga. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inte vad det är för märke dock. Men Nitty Gritty på krukmakargatan har dom flesta casualmärkena, Stone Island, Fred Perry, Pringle, Henry Lloyd, Burberry osv.

Brunogallerian på götgatsbacken säljer Adidas classic.

Jag letar inte efter något speciellt märke, utan bara en sådan stil på jackan.

Är väl en Adidas, och istället för att dra till Söder (Adidas Classic är i och för sig en mycket bra affär för sådana tröjor) finns ju alltid Adidas Concept Store i korsningen Sveavägen/Kungsgatan, mitt i city.

Och eXotic, det är nog bara en helt vanligt munktröja och sådana är väldigt vanliga. :D

Ja, det är mycket möjligt.

Ehm, jag kan inga gatunamn på gatorna i Stockholm, men vi handlar i affärer som ligger i gångavstånd runt NK vad jag kommer ihåg. Vet inte riktigt hur man ska förklara det eller något, men jag vet att det fanns en del större affärer runtomkring. SOm sagt, gångavstånd från NK och runt i kring där.

Ska kolla lite på hitta.se och se om jag hittar affärerna ni har listat.

Tack så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Adidas Concept Store säljer mest Adidas sport nu och överlåtit den mesta av försäljningen av classic till Brunogallerian, det är en affär i bruno som bara säljer adidas classic nu.

*edit* runt NK, har du förutom NK då (som har en del adidas och ett fåtal plagg av dom märkena jag nämnde) Gallerian, där har du Puma store, mitt emot ligger Sveriges största Stadium, där har dom olika delar och jag har sett liknande jackor du är ute efter.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Adidas Concept Store säljer mest Adidas sport nu och överlåtit den mesta av försäljningen av classic till Brunogallerian, det är en affär i bruno som bara säljer adidas classic nu.

*edit* runt NK, har du förutom NK då (som har en del adidas och ett fåtal plagg av dom märkena jag nämnde) Gallerian, där har du Puma store, mitt emot ligger Sveriges största Stadium, där har dom olika delar och jag har sett liknande jackor du är ute efter.

Okej, just det gallerian kommer jag ihåg nu när du nämner det. Nu när jag tänker efter så kommer jag ihåg kungsgatan också, om jag inte minns fel så bodde vi någonstans där.

Jag kollade upp krukmakargatan också, och så långt skulle jag nog kunna tänka mig att gå för att handla, det var ju inte farligt långt.

Men götgatsbacken hittar jag inte, inte när jag söker heller. Du kan inte markera på en karta? Om det nu är där som den bästa affären ligger, Adidas Classic.

Edit: Jag har fått reda på att vi ska bo på ett hotell som ligger vid sergels torg. Då passar det ypperligt att besöka Adidas Concept Store som ligger precis bredvid, tror ni den affären har en liknande jacka? :D

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde en jävligt läcker karta (ansträngande dessutom) istället för att söka på Hitta.se (mest för att skryta?).

Sergels Torg är det riktiga namnet för något som annars kallas för Plattan, som är utmarkerat på kartan. Vet du var Hötorget ligger? Ca. 500-800m ifrån Plattan, står du där ser du GARANTERAT Adidas-affären.

Som det står i bilden är kartan ej skalenlig, gatorna är egentligen inte så långa m.m. Well, here it comes!

EDIT: Jajaja, nu visste du visst var det ungefär låg.. Suck.. Men i alla fall, de har nog defenetivt en sådan jacka.

EDIT2: Här ser du var Götgatan ligger, alltså där Brunogallerian och Adidas Classic är (den blåa pricken). Ca. 7cm uppåt (zooma ut till 6) på kartan ser du Hötorget, ungefär där ni skall bo. Det är en liten bit, men tar du tunnelbanan till Slussen är det ganska nära. Kan vara svårt dock för en icke-stockholmare.

http://hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?Sear...15#contactlinks

post-10601-1183309386_thumb.jpg

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde en jävligt läcker karta (ansträngande dessutom) istället för att söka på Hitta.se (mest för att skryta?).

Sergels Torg är det riktiga namnet för något som annars kallas för Plattan, som är utmarkerat på kartan. Vet du var Hötorget ligger? Ca. 500-800m ifrån Plattan, står du där ser du GARANTERAT Adidas-affären.

Som det står i bilden är kartan ej skalenlig, gatorna är egentligen inte så långa m.m. Well, here it comes!

EDIT: Jajaja, nu visste du visst var det ungefär låg.. Suck.. Men i alla fall, de har nog defenetivt en sådan jacka.

Haha, nice karta, men det var götgatan jag skulle ha reda på, affären vid kungsgatan/Sveavägen hittade jag på hitta.se. :D

Götgatan

Gångavstånd från krukmakargatan, eller tar du tunnelbanan till Slussen och går upp mot Mosebacke/södra teatern

Jaha, så den gatan är där nere. Men du nämnde den först som götgatsbacken, då villade du bort mig. :P

Då besöker jag Adidas Concept Store först och främst. Sedan försvinner jag neråt mot krukmakargatan och götgatan om den inte finns vid första stället.

Tack för all hjälp.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet sidor där man kan fixa egna tryck på bägge sidor av svarta tröjor? På Spreadshirt kan man inte ha egna tryck på svarta tröjor och på Polyshop kan man bara ha tryck på framsidan. :D

Har hittat någon det gick på, men den verkade inte särskilt pålitlig.

Edit:

Testar Vices tokigheter: :P

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...