Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

O ja den tröjan var ju snyggare än casual-stilen. :D

Jag gillar casual eftersom det är välklätt samtidigt som det är hyfsat ledigt. Klär mig dock inte själv casual.

Folk som klär sig casual här i stockholm går och är oftast ute efter bråk.

Gick av tunnelbanan förut och blev på hoppad av ett sånt gäng.

Slutade med att det blev bråk och jag gick där ifrån med en stor fläskläpp.

Innan den filmen kom så var det inte lika populärt. Idag vill folk se ut så och gå runt och slåss.

Det är dom jag kallar töntar. Dom vill ju verkligen va lika coola som dom i filmen.

Idioter!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som klär sig casual här i stockholm går och är oftast ute efter bråk.

Gick av tunnelbanan förut och blev på hoppad av ett sånt gäng.

Slutade med att det blev bråk och jag gick där ifrån med en stor fläskläpp.

Innan den filmen kom så var det inte lika populärt. Idag vill folk se ut så och gå runt och slåss.

Det är dom jag kallar töntar. Dom vill ju verkligen va lika coola som dom i filmen.

Idioter!

Du kan ju inte fördöma hela klädseln, eller casual-kulturen för att det finns folk som bråkar oprovocerat.

Har kompisar som klär sig så för att det är snyggt, och kompisar som klär sig så för att de leker "firma" och åker runt och bråkar i och med matcher. Men inte går de på oprovocerat för det.

Alla som bär palestinasjal kastar inte gatsten.

FÖRBJUD VÅLDSAMMA FILMER OCH DATORSPEL!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som klär sig casual här i stockholm går och är oftast ute efter bråk.

Gick av tunnelbanan förut och blev på hoppad av ett sånt gäng.

Slutade med att det blev bråk och jag gick där ifrån med en stor fläskläpp.

Innan den filmen kom så var det inte lika populärt. Idag vill folk se ut så och gå runt och slåss.

Det är dom jag kallar töntar. Dom vill ju verkligen va lika coola som dom i filmen.

Idioter!

Jag går runt med casualkläder då och då, jag är aldrig ute efter bråk, som Kalle sa, det är snyggt och det känns ledigt.

Och kläderna var mycket populära innan filmen/erna kom, fast dom var populära bland folk som rör sig i vissa kretsar.

Men håller med om att kläderna och stilen växte bland ungar som nyss hade sett filmen, men den riktiga casualstilen är för dyr för att vara trendig (låter luddigt) men tex en Stone Island jacka går loss på 5-6000, hur många ungar köper en sån? dom tar billigare alternativ och kallar det casual.

Caual är förknippat med dyra kläder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju inte fördöma hela klädseln, eller casual-kulturen för att det finns folk som bråkar oprovocerat.

Har kompisar som klär sig så för att det är snyggt, och kompisar som klär sig så för att de leker "firma" och åker runt och bråkar i och med matcher. Men inte går de på oprovocerat för det.

FÖRBJUD VÅLDSAMMA FILMER OCH DATORSPEL!!!!!!!!!!

Visst det finns sånna som bara klär sig så för att det är snyggt.

Men om jag ser en som klär sig så och har rakat huvud så tänker jag direkt, shit en sån där wannabe casual tönt. Det kryllar av dom, man ser dom överallt.

Kiedis: Köper man en Stone Island jacka åker man på spö direkt.

Iaf här i stockholm. Skulle en sån där fjortis wannabe se mig gå med en sån jacka så skulle han gå fram och börja bråka direkt.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som klär sig casual här i stockholm går och är oftast ute efter bråk.

Gick av tunnelbanan förut och blev på hoppad av ett sånt gäng.

Slutade med att det blev bråk och jag gick där ifrån med en stor fläskläpp.

Innan den filmen kom så var det inte lika populärt. Idag vill folk se ut så och gå runt och slåss.

Det är dom jag kallar töntar. Dom vill ju verkligen va lika coola som dom i filmen.

Idioter!

Kan dementera det där i och med att jag själv är från Stockholm. Kan säga att jag varit i tunnelbanan både, dag, kvälls och nattetid. Bråk står oftast ungdomsgäng för, tyvärr, invandrare.

Varför du blev påhoppad är antagligen för att vi Stockholmare inte gillar Emos märkvärt. Ni sitter på golvet i tunnelbanan, är fula och är generellt allmänt muppiga. Där har du svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför du blev påhoppad är antagligen för att vi Stockholmare inte gillar Emos märkvärt. Ni sitter på golvet i tunnelbanan, är fula och är generellt allmänt muppiga. Där har du svaret.

Hahaha okej, hur vet du allt jag sitter på golvet och är muppig?

Jag gick ju förbi som en vanlig männsika. Bara för jag har en anorlunda klädstil, ska jag bli slagen för det?

Och som KalleR sa, att jag nite skulle fördöma hela stilen. Det gör ju du nu?

Jag fördömer inte hela stilen, säger bara att det finns många såna där töntar som bara hoppar på folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha okej, hur vet du allt jag sitter på golvet och är muppig?

Jag gick ju förbi som en vanlig männsika. Bara för jag har en anorlunda klädstil, ska jag bli slagen för det?

Och som KalleR sa, att jag nite skulle fördöma hela stilen. Det gör ju du nu?

Jag fördömer inte hela stilen, säger bara att det finns många såna där töntar som bara hoppar på folk.

Casual så ser man normal ut, med en viss klädstil. Ni ser inte normala ut, varken i håret eller i ansiktet. Finns det inte "många såna där töntar som bara hoppar på folk" inom emokulturen då?

Desstutom uppför man sig, emos har en tendens att vara på konstiga ställen hela tiden, av vad jag sett!

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Casual så ser man normal ut, med en viss klädstil. Ni ser inte normala ut, varken i håret eller i ansiktet. Finns det inte "många såna där töntar som bara hoppar på folk" inom emokulturen då?

Desstutom uppför man sig, emos har en tendens att vara på konstiga ställen hela tiden, av vad jag sett!

Jag är inte med inom "emokulturen" så snacka inte som att jag är en av dom.

Jag uppför mig verklige inte som dom så kallade "emosarna" gör.

Jag är helt vanlig gör inget för att få uppmärksamhet, eller sånt.

Gjorde det lite förut men den biten av mitt liv är helt borta.

Det ända jag har som du kan kalla mig "emo" för är mitt hår.

Har inget annat på mig som du kan säga "emo" om.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kiedis: Köper man en Stone Island jacka åker man på spö direkt.

Iaf här i stockholm. Skulle en sån där fjortis wannabe se mig gå med en sån jacka så skulle han gå fram och börja bråka direkt.

Jag bor i Stockholm, har aldrig blivit nedslagen/hotat/rånad, har haft Stone Island jacka på mig på krogen, på fotboll, när jag gått hem mitt i natten och det har aldrig hänt någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte med inom "emokulturen" så snacka inte som att jag är en av dom.

Jag uppför mig verklige inte som dom så kallade "emosarna" gör.

Jag är helt vanlig gör inget för att få uppmärksamhet, eller sånt.

Gjorde det lite förut men den biten av mitt liv är helt borta.

Det ända jag har som du kan kalla mig "emo" för är mitt hår.

Har inget annat på mig som du kan säga "emo" om.

Bra.

Verkligen inget att vara stolt över att sitta på golvet i tunnelbanan osv. Men du måste förstår att man vid första anblicken tar dig som en emo. Du har en sådan frisyr. Kollar man på kläderna så ser man kanske att du inte är en "sån", som jag kallar dessa.

Av egen erfarenhet så vet jag att "alla bara går förbi" när dem blir nerslagna. Man vet ju att sanningar brukar förvrängas till sin fördel.

Sluta gör radbyten när du skriver din text, jobbigt att läsa.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bor i Stockholm, har aldrig blivit nedslagen/hotat/rånad, har haft Stone Island jacka på mig på krogen, på fotboll, när jag gått hem mitt i natten och det har aldrig hänt någonting.

Det beror nog på din ålder.

Dom som är så där bråkiga är oftast i 15 - 17 års åldern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fashioncore och emo är olika saker. Emo är musik.

:]

Mordos din inavel. Hur mycket vi än diskuterar det där så vet du att folk inte kommer sluta kalla emos för emos. Ni kallar er för fashioncore för att emo är något dåligt.

Pissar på vad wikipedia skriver. Precis som många skriver så är det okej att skriva "DOM", eftersom att språket förändras. Likväl som att ni kallas för Emos.

End of story. Den här tråden är till för vilka kläder man vill ha, samt eventuell debatt kring hurvida kläder är är snygga eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som klär sig casual här i stockholm går och är oftast ute efter bråk.

Gick av tunnelbanan förut och blev på hoppad av ett sånt gäng.

Slutade med att det blev bråk och jag gick där ifrån med en stor fläskläpp.

Innan den filmen kom så var det inte lika populärt. Idag vill folk se ut så och gå runt och slåss.

Det är dom jag kallar töntar. Dom vill ju verkligen va lika coola som dom i filmen.

Idioter!

A'right mate! Jag sa ju att jag ska ha den för att sticka ner hakan i innan fighterna. Dock är jag inte från Stockholm.

Seriöst, nej jag slåss inte, nej jag köper inte vissa kläder för att vara cool, nej jag funderar inte på att köpa jackan och sedan ge mig ut och slåss tills jag inte har några hjärnceller kvar, ja jag gillar fotboll.

Jag köper kläder jag tycker är snygga, jag förändrar inte min personlighet efter vad jag bär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mordos din inavel. Hur mycket vi än diskuterar det där så vet du att folk inte kommer sluta kalla emos för emos. Ni kallar er för fashioncore för att emo är något dåligt.

Pissar på vad wikipedia skriver. Precis som många skriver så är det okej att skriva "DOM", eftersom att språket förändras. Likväl som att ni kallas för Emos.

End of story. Den här tråden är till för vilka kläder man vill ha, samt eventuell debatt kring hurvida kläder är är snygga eller inte.

Nämen! Det heter "ditt inavel" btw. Jag har inte varit aktiv i någon annan diskussion om emos än den här. Och det var inte ens ett argument, bara en påpekelse. Jag är inte emo, jag klär mig inte som en emo, jag lyssnar inte på emo musiken. Jag ogillar emos i allmänhet. Jag tar mig till vid varje tillfälle att göra narr av dem.Men jag påpekade bara det där. Javisst är den här tråden för kläder. Du nämnde hår. Hår är inte kläder. Pang, du är en hycklare.

Dåså, kan vi fortsätta med kläder istället för att ni två ska kasta sand på varandra? Bratackhej.

Kepsen är starkt frestande att köpa. Måste bara stå ut en vecka till med sjukdomar och skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...