Jump to content

5 st underliga/egendomliga saker om dig själv!


P-C
 Share

Recommended Posts

  • Jag är helt otroligt lättretad när det gäller sport. Går det dåligt för landslaget eller liknande på hockey kan jag förstöra grejor utan att det egentligen är meningen, och spottar och svär som en finne.
  • Jag har nästan alltid med mig 20 kr till skolan... varken mer eller mindre, oftast. :ermm:
  • Besatt av att, tillsammans med några kompisar, alltid köpa en liten delicatoboll när jag är i skolan.
  • Har svårt att vara seriös i vissa situationer, brukar oftast dra något... ja, mindre bra skämt. :unsure:
  • Har en ovana att kalla "Sikorka" Jesus.
  • Ofta får jag för mig någonting. T.e.x att jag måste lägga min mobil i vänster ficka istället för höger, annars kommer jag få otur under dagen.
    Eller att jag måste knäppa på och av lyset 3 gånger, annars händer något hemskt.

[*] Plockar med batteriluckorna på fjärrkontrollerna när jag kollar på tv. Detta är något jag gjort sen jag var liten - och far min blir bara med och mer irriterad på det.

Haha, det brukar jag också göra. :lol:

På vår förra fjärrkontroll lyckades jag fippla bort den, så att vi fick ta tejp över så att batterierna inte skulle flyga ur hela tiden... :ermm:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 317
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • Varenda gång jag sitter vid datorn så börjar jag jämt tugga på ett plektrum som ligger framför skärmen
  • Jag kan knappt klara mig utan musik
  • Jag är den personen som älskas av allt och alla
  • Sport kan jag inte med då jag sen länge tillbaka har en skada i mitt knä som gör att det känns som att knät har hoppat ur led eller liknande när jag anstränger det
  • Jag är väldigt snabblärd när det gäller datorer/musik

Typ det roligaste om mig =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen är de flestas "konstiga egenskaper" faktiskt ganska vanliga - men det vet man ju inte eftersom man aldrig talar om sådant med andra människor (som några visserligen redan har nämnt i denna tråd).

  • Är selektiv å det grövsta. Oavsett om det handlar om tjejer, musik, porr, färger, vad fan som helst. Om minsta detalj är fel kan jag inte använda/lyssna på/blabla det.
  • Pratar med mig själv, på engelska. Delvis för att träna på språket i och för sig.
  • Hatar de flesta / det mesta. Svårt att utveckla det påståendet =P
  • Sjukt dåligt korttidsminne. Datorskärmen är späckad med post it-lappar men då glömmer jag att kolla på lapparna istället.
  • Tvångstankar. Ofta handlar det om en dörr är stängd eller inte, och bland annat måste jag "skjuta på" varje hörn av dörren och göra konstiga ljud samtidigt för att försäkra mig om att den är stängd. Detta måste upprepas flera gånger med olika intervaller.
  • Äcklas av kroppsbehåring.
  • Hatar när folk i min närvaro sjunger, specielt om det är tjejer. Blir illa till mods på något sätt, samt tycker de är extremt jobbiga(?).

Det finns mycket annat att berätta för den som vill veta, men tankarna är många och svåra att få ihopp till en förståelig, flytande text. Troligtvis skulle förklaringarna mest likna någon sorts semantisk soppa - så jag skippar det gärna.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Väl förberedd/Välplanerad. Befinner mig i framtiden långt innan en händelse jag skall medverka i. Planerar för en ny sak innan jag gör en annan. Detta planerande gör dock att jag inte klarar av oförutsedda händelse så bra, det stör ju min långsiktiga planering! Stör mig otroligt mycket på folk som inte är förberedda på saker och ting. Har t.ex. en polare som aldrig har tillräckligt med pengar med sig, och alltid måste låna några kronor till bussbiljett eller andra inköp. Otroligt störande! Tänk så smidigt det vore om folk kunde vara lite förutseende.

*Politisk åt vänster, men en personlighet som kan uppfattas som ganska konservativ. Samt konservativ mot nymodigheter.

*Väldigt snål och ekonomisk mot mig själv, men ganska generös mot andra om jag tycker dem förtjänar det. Kan gå i samma utslitna jacka i flera år t.ex. trots att jag gott och väl har råd med en ny.

*Självkritisk som fan. Kan sitta och störa mig på någon sak jag gjorde fel för jättelänge sedan, t.ex. att man missade någon trafikregel när man var ute och körde eller något, trots att skadan inte blev så stor eller ingen alls.

*Gammal teknik. Har nästan bara gammal teknik hemma hos mig. Freestyle från 1980-talet, Mobil från början av 1990-talet, Dator från slutet av 1990-talet, Gammal video, kamera från 1960-talet, Grammofon från 1950-talet etc.

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Jag svär fruktansvärt mycket!
  • Jag bokstaverar i huvudet, det sista ordet i en replik när jag ser på tv!
  • Jag är fruktansvärt envis!
  • Jag kan vara fruktansvärt långsint! Väntar fortfarande på att få ge igen på en kille som gav sig på mig för 14 år sedan.
  • Jag är lätt att utnyttja då jag inte har något begrepp om värde. Frågar någon för mig, näst in till okänd person om de kan låna 2000:- så hade jag lätt lånat ut det.
  • Bryr mig inte om matriella saker. Jag kan köpa en tv för 10.000 och dagen efter så tappar jag den i govet. "Synd" tänker jag sen glömmer jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Har en ovana att kalla "Sikorka" Jesus.

Noes, bshit.

--

Fors.

*Är besatt av siffran tre eller fyra. Måste alltid göra mina tvångsrörelser ett visst antal gånger(3/eller/4). Saker som jag bara måste göra är tex att kolla om dörren är låst, knacka på olika dörrar, knöppa av och på lampor, stampa med foten i golvet under datorbordet eller olika brunnar, andas med mera..

*Måste knäcka mina fingerna med jämna mellanrum i den där klassiska "ramsan" "di, du, du, du, du, di di."

*Jag kan känna något som några kallar "energysense" och andra kallar "skitsnack". Det finns överallt, där jag kan känna någon sorts ojämn balans just på ett speciellt ställe. Känslan kan jämnföras med att det skulle klia någonstanns på din kropp, fast att det inte kliar på dig, utan på något annat. Otroligt störande, speciellt när man gör något arbete och tex börjar känna att det "kliar" på ett ställe på gräsmattan eller vid något träd. Man bara måååste gå fram och bokstavligt talat "scratcha" lite.. Förmodligen bullshit eller inbillning, men ganska kewl att man kan tex känna den där punken som irreterar, om det tex är en liten del av gräsmattan, gå 10 meter bort, snurra runt och sedan hitta tillbaka med stängda ögon.>

gfdgfdgfdgfgfdgfdg.

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morgontrött - Jag är väldigt duktig på att försova mig. Jag tror jag har lyckats komma i tid till 3-5st svenska lektioner denna terminen, men samtidigt är jag bra på att komma på ursäkter. Fel på klockan eller cyckeln brukar funka.

Kasta/sparka på saker - Ser jag en liten sten som är ''snygg'' enligt mig, måste jag ta upp den och kasta den. Ser jag en cola burk på marken så är jag bara tvungen att trampa på den om den är hel sedan sparka på den.

Dålig temperament - detta gäller endast när jag spelar spel. Jag skriker, svär, slår och i värsta fall tar sönder saker.

Jag har tagit sönder 5st DS2 kontroller (2st av de knäckte jag på mitten), tog sönder 2st helt nya mus till datorn under 1 vecka, har gjort små hål i väggen med hjälp av DS2 kontrollerna, tagit i sönder en fjärrkontroll pga NFS:U, knäckt flera spel (CD). Jag spottar också på på (tv)skärmen när jag får 'damp' på ett spel.

...kommer fler senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Führerns bekännelse:

  • HATAR åter HATAR alla tyska bilar speciellt BMW och MERCEDES!!! blir skitarg om någon polare säger "jag har köpt en BMW" då svär jag och säger att han ska skrota eller bränna upp fanskapet
  • Svårt att låta bli att hjälpa folk. även om jag ogillar denne person
  • Om jag t.ex. TÄNKER på att dra nyckelringen runt långfingret, då får jag någon konstig kittlande känsla där jag tänkte ringen satt, så då måste jag dra dit den för att det ska sluta. är så med mycket stuff jag tänker på.
  • Får världens ångest när bilen gått sönder och jag tänker allt jag kunnat gjort med JUST DEN bilen under den tiden den är trasig.
  • Jag dricker aldrig mjölk som det är, måste vara typ oboy eller något. aldrig rent

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar när folk i min närvaro sjunger, specielt om det är tjejer. Blir illa till mods på något sätt, samt tycker de är extremt jobbiga(?).

Haha, kan inget annat än att hålla med dig där. Finns inget som är så förbannat irriterande. Ta livet av er själva förfan, innan jag gör det. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Führerns bekännelse:

[*]HATAR åter HATAR alla tyska bilar speciellt BMW och MERCEDES!!! blir skitarg om någon polare säger "jag har köpt en BMW" då svär jag och säger att han ska skrota eller bränna upp fanskapet

Du kan ju inte hata Mercedes om du är führer... Skämt osido. Varför det, har du dåliga erfarenheter av tyska bilar eller? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Führerns bekännelse:
  • HATAR åter HATAR alla tyska bilar speciellt BMW och MERCEDES!!! blir skitarg om någon polare säger "jag har köpt en BMW" då svär jag och säger att han ska skrota eller bränna upp fanskapet

Varför? Jag var iofs också ganska Volvokåt när jag var liten, men har insett att det finns andra lika bra märken.

Polaren köpte en e36a(rinkeby-porsche) nyligen. Långt mycket skönare än hans 745a av samma årsmodell.

edit* Dumma whoopee

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Jag är lätt att utnyttja då jag inte har något begrepp om värde. Frågar någon för mig, näst in till okänd person om de kan låna 2000:- så hade jag lätt lånat ut det.
  • Bryr mig inte om matriella saker. Jag kan köpa en tv för 10.000 och dagen efter så tappar jag den i govet. "Synd" tänker jag sen glömmer jag det.

Du tror inte att du kan hjälpa mig finansiera mitt kommande datorköp? :unsure:

Edit. Kommer inte på så mycket om mig själv, men jag saltar alltid salladen till maten innan jag ens smakat på den. Trodde det var världens mest naturliga sak att salta salladen men det verkar inte vara det. :ermm:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt ingen aning om varför jag ogillar tyska bilar. det är nog mest för att alla tror dom är så coola i sina penisförlängande bilar och sen är dom inga skönheter i mitt tycke

Och hur coola tycker inte nyblivna körkortstagare de är i sina 240s och 740s när de sladdar runt utanför Mcdonald's evilgrin39_745831_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...