Jump to content

Serie: Tux P.I.


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 140
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)

Tack!

--

By popular demand:

Del 2 - trivia, goofs, detaljer, referenser 'n shit:

(spoilers)

PÄRM

-Citat från Max Payne

SIDA 1

-Rabarben Gardens är uppkallat efter bannade medlemmen rabarben. Duh.

-"Sorken" är bannade medlemmen PottZork.

-Råttan är bara en kul grej

-Gizmo-graffiti på väggen.

-69!

SIDA 2

-Fotografi av Angry Axel.

-Pacman-klotter på väggen.

-Dildo+handbojor ^^

SIDA 3

-P-C är inspirerad av Rosenberg från GTA och Gognitti från Max Payne.

-N0f-graffiti på väggen. N0f (eller n0llans forum) var ett forum jag och några andra gtasajtare; bl.a. skribb (root), Topp3, Pico, Crice, Curly m.fl.; hängde på under ca 2003-2004.

-Oscarstatyetten!

SIDA 4

-På väggen står det klottrat "Ragna Rock" och "Valkyr", detta är naturligtvis en referens till Max Payne.

-Siana säger "Ta pistolen - lämna broccolin", i filmen Gudfadern säger Clemenza "Leave the gun. Take the cannoli."

-Bergsklättrarvikingen är bara en kul grej.

-R2D2! :unsure:

-Namnskylten visar vem som bor i huset. Raveneholm är en referens till Half-Life (Ravenholm), Reinfeldt är nån sorts politiker (kommer inte ihåg så noga),

Beck är en viss poliskommisarie, Hilton är en alldeles fantastisk skådespelerska och artist, Calavera är en referens till Grim Fandango (Manny Calavera) och Scofield är naturligtvis hämtat från Prison Break. De övriga behöver inte förklaras...

-Bill Clinton!

-På golvet pågår ett krig

-P-C har bara en sko

SIDA 5

-"Yoda" med KRULLIGT hår är en referens till en medlem här på forumet..

-Goof: På sida 1 ser man att dörren öppnar sig utåt men på sida 5 verkar den gå inåt...

SIDA 6

-No comments

SIDA 7

-Wanted poster på Michael Scofield, Prison Break. http://www.magneticmediafed.com/wp-content...risonbreak1.jpg

SIDA 8

-No comments

SIDA 9

-No comments

SIDA 10

-Lådan med ESC-vinnaren

SIDA 11

-Max Payne-hopp!

-Gasen formar ordet SEX. Eller gör den? Detta är en referens till Lejonkungen. Läs mer här

-Man kan undra varför Tux och P-C springer iväg när polisen kommer. Detta beror på att Forum Citys poliskår är genomkorrupt och skjuter först och snackar sedan, allt för att slippa extra pappersarbete.

SIDA 12

-"Borgmästare Hultenius" är berättaren i min andra serie Forum Force. Borgmästare Hultenius är INTE Hull-Tan.

-Hell Steel! :ph34r:

SIDA 13

-Nån har kastat sitt World Of Warcraft dit det hör hemma.

-Skribbendomen är naturligtvis en referens till en av forumets mest hängivna ateister. All in the spirit of fun, of course.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, fyfan vad bra!! :unsure: Såg också en massa detaljer, men jag begriper inte lådan med SERBIEN på, och snubben som kommer upp. Är det ett långsökt GTA IV-skämt med "smuggled people, sold people..."?

69 såg jag också!

...om du nån gång skulle behöva en (Hmm, stereotyp av mig nu då...) PSP-galen GTA-idiot med fascination för långa texter så ställer jag upp! :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, fyfan vad bra!! :unsure: Såg också en massa detaljer, men jag begriper inte lådan med SERBIEN på, och snubben som kommer upp. Är det ett långsökt GTA IV-skämt med "smuggled people, sold people..."?

210_890235_0.png

Någon likhet? :ph34r:

Serbiens bidrag i Schalgerfestivalen.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, fyfan vad bra!! >_< Såg också en massa detaljer, men jag begriper inte lådan med SERBIEN på, och snubben som kommer upp. Är det ett långsökt GTA IV-skämt med "smuggled people, sold people..."?

69 såg jag också!

...om du nån gång skulle behöva en (Hmm, stereotyp av mig nu då...) PSP-galen GTA-idiot med fascination för långa texter så ställer jag upp! :D

Tack, jag ska tänka på saken.. (w00t)

Det som främst avgör vilka medlemmar som "kommer med" är det nick man använder sig av på sajten. Jag tänker alltid ut karaktären först och sedan tar jag nåns nick från sajten (ibland gör jag små ändringar) som passar ihop med den karaktären. Det skulle t.ex. inte låta "rätt" om serien hette t.ex. "R2D2 P.I." (no offence) men "Tux P.I." fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som främst avgör vilka medlemmar som "kommer med" är det nick man använder sig av på sajten. Jag tänker alltid ut karaktären först och sedan tar jag nåns nick från sajten (ibland gör jag små ändringar) som passar ihop med den karaktären. Det skulle t.ex. inte låta "rätt" om serien hette t.ex. "R2D2 P.I." (no offence) men "Tux P.I." fungerar bra.

Mycket sant.

Längtar fortfarande. Och avundas dem som fått stora roller men självklart så förstår jag det du skrev. Rabarber Gardens? TheDude Gardens? Första låter självklart bättre.

Men jag fick vara till inspiration för ett namn på listan! Wohooo! :P

Längtar till del 3 såhär mycket: |-------------------------------------------------------------------------| :):P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, jag ska tänka på saken.. :rolleyes:

Det som främst avgör vilka medlemmar som "kommer med" är det nick man använder sig av på sajten. Jag tänker alltid ut karaktären först och sedan tar jag nåns nick från sajten (ibland gör jag små ändringar) som passar ihop med den karaktären. Det skulle t.ex. inte låta "rätt" om serien hette t.ex. "R2D2 P.I." (no offence) men "Tux P.I." fungerar bra.

Du kan ju förkorta/ändra namn också, så länge alla känner igen det. Jag tror att 90% skulle förstå vem Henki är, eller Stell eller ja, nån annan med halvlångt namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju förkorta/ändra namn också, så länge alla känner igen det. Jag tror att 90% skulle förstå vem Henki är, eller Stell eller ja, nån annan med halvlångt namn.

Fick mig att tänka på ett väldigt, väldigt uselt smeknamn jag fått att många här på sajten - Lajjan, kan det blir mycket värre ? :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket sant.

Längtar fortfarande. Och avundas dem som fått stora roller men självklart så förstår jag det du skrev. Rabarber Gardens? TheDude Gardens? Första låter självklart bättre.

Grejen med Rabarber Gardens är ju att Ban Alley ligger där. :rolleyes:

Fick mig att tänka på ett väldigt, väldigt uselt smeknamn jag fått att många här på sajten - Lajjan, kan det blir mycket värre ? :'(

Haha, tacka mig! :lol:

Gillar du det inte? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju förkorta/ändra namn också, så länge alla känner igen det. Jag tror att 90% skulle förstå vem Henki är, eller Stell eller ja, nån annan med halvlångt namn.

Mmm och det har jag gjort (t.ex. "De Go"-The Go) men namnet måste som sagt passa ihop med karaktären. :lol:

Tyckte det kändes lite random... varför skulle Serbiens människa gömma sig i en låda? :rolleyes:

Jag vet, it makes no sense och det är det som är meningen. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...