Jump to content

~~ Grand Theft Auto IV: Våra intryck~~


skribb
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 269
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Klistrar in ett inlägg jag gjorde i den här tråden på GTAsajten för över ett år sedan.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...mp;#entry634286

Jag tror ännu på det till stor del, men såklart har jag ändrat min uppfattning till en stor del, men postar det bara för att få fart på en diskussion.

"Ja, det jag menar är vad man ser på den här kartan över LC och i spelet.

map_634286_0.jpg

Kolla in Shoreside där uppe i Cedar Grove, där ser man att det finns en väg som är avstängd där högst upp, alltså den där vägen som slutar som är som en avfart där inne i tunneln.

Ovanför den så står på en vägskylt "Upstate", det måste ju betyda att det är där R* ska koppla ihop LC med dom andra städerna?

Tänk er at man kan åka genom hela det fiktiva USA (GTA-världen) till olika städer m.m. genom den vägen. Så som jag tror har R* gjort den där vägen nu så att det inte blir helt konstigt när dom utökar spelvärlden till nästa GTA så att man kan åka från t.ex. LC till Vice City eller San Andreas, kommer säkert tilläggas fler städer med.

Så som jag tror det kommer vi få se en mycket större spelvärld nästa gång vi får se en helt ny del i serien till PS3 och X360 där man kan åka igen hela "USA" till alla städerna. Lär ju inte ta alltför lång tid heller för R* att göra på det här sättet iom att dom har alla städer färdiga och att dom endast behöver skapa några nya städer, lite landskap, byar m.m. i mellan dom (likt det vi sett i San Andreas redan men i mycket större perspektiv med fler stater som SA sammankopplade).

Och eftersom det ska komma ett till GTA spel under året till PSP så får vi säkert fler ledtrådar där med.

Jaja, det är min teori, nu får ni diskutera. "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De raderade WTC snabbt innan releasen. Likadant som de raderade scener från filmer (Som t ex Spiderman) och husen från andra spel.

Intressant. Har jag aldrig hört förut. Så man hade alltså tänkt ha med WTC i GTA III, men tog bort det när tornen rasade?

I så fall, var hade man de placerade då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA IV ser riktigt intressant ut! (w00t) Ser fram emot det!

Vissa tycker att GTA-känslan är borta, men det är den inte!

Om ni kollar riktigt, riktigt noga på trailern som jag, så ser ni att det fortfarande är GTA-grafik. Detsamma med bilarna som åker, likt som i de förra GTA-spelen. Eller pedestrians, de är typiskt GTA också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är visst gta känsla. Kommer att vara det också. Skillnaden är väl att den är bättre än de andra spelen. Hoppas mest på bra bilfysik och att man får möjlighet till fler vapen. Vafan, inne på vapen butikerna är det finfina revolvrar som gått I arv sedan Charles Bronsons tid, vem fan vill inte hålla I dem? Störande att se sånt man inte kan komma åt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte huvudkaraktären särskilt av det jag sett. Han ser ju inte precis ut som en snubbe som skriker roliga kommentarer när han slår ner folk etc.

Hallå, kanske därför han ser seriös ut ?

Han vill antagligen starta ett nytt liv i LC, varför skulle han då börja skrika roliga kommentarer när han slår ner människor :wub:

Seriöst Gta 4 FTW !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De raderade WTC snabbt innan releasen. Likadant som de raderade scener från filmer (Som t ex Spiderman) och husen från andra spel.

Det kan nog mycket väl stämma då polisbilarna i BETA-versionen till "GTA III" var de typiskt blå-vita äldre New York-radiobilarna och det ändrade de snabbt efter 11 september till de svart-vita bilarna som finns i det färdiga spelet.

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå, kanske därför han ser seriös ut ?

Han vill antagligen starta ett nytt liv i LC, varför skulle han då börja skrika roliga kommentarer när han slår ner människor :wub:

Seriöst Gta 4 FTW !

Jo det kan ju bli kul med seriöst folk också men han ser ju ut som en sån där som inte ens skrattar åt Johan Glans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det kan ju bli kul med seriöst folk också men han ser ju ut som en sån där som inte ens skrattar åt Johan Glans.

Haha, jo, men jag tror ju längre storyn går, desto mäktigare blir han och desto roligare blir han då han känner sig som "kung" om man kan säga så, men man vet ju inte, han kanske aldrig blir de :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...