Jump to content

~~ Grand Theft Auto IV: Våra intryck~~


skribb
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 269
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men varför är då samma person på framsidan till den där tidningen som kommer ut om en månad? Varför skule de ge en NPC så mycket uppmärksamhet?

För att det är den enda karaktär som visats, pucko. :o

It's a long shot, men visst liknar han ryska maffiabossen Jerkov från GTA2:

11-3-2006_12-51-23_866444_0.jpg

Gtaivtrailer_866444_1.png

Näsan, ögonbrynen, mustaschen, öronen... yes_645834_0.gif

Man kan ju anta att han är några år äldre i GTA2 dessutom.

Det är en mycket möjlig teori, och jag önskar innerligt att hela GTAIV är taget ifrån GTA2. (Det kom ju trots allt tvåa på min lista :lol: ) Alla karaktärer är klockrena och det har en helt separat story från alla andra GTA-spel. Jag skulle bli jätteglad om GTAIV baserades helt och hållet på GTA2 eftersom det vore att börja om från början, med nya berättelser. :lol:

Jerkov liknar fan CJ ju :lol:

Kan namnet Jerkov "härstamma" från "Jerk of"(Runka)?

Självklart. Tänk bara på "Camel's Toe", "Vank Hoff Hotel", "Van Khoff on the Beach", mm. Det är absolut med avsikt :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=PirH8PADDgQ (inte GTA IV trailern)

kolla från 1 min, ca 30 sekunder fram, ser ni några likheter?

Jo, men vad handlar själva filmen om? Kan det ha någon som helst koppling till storyn på samma sätt som GTA:VC var starkt Scarface-relaterat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Where i am getting to is, this guy:

http://nl.wikigta.org/index.php/Jerkov

Translated it says that he is the gangleader of the Russian Mafia, he is 41 (as of 2013). Born and raised in Siberia, fought in the army but got discharged in 1989.

This might be the link that leads to GTA 2 (2013), the main person is Russian and he really reminds me of Jerkov.

In GTA 2 he is 41, if GTA IV takes place in 2007 then he would be 35. The character isn't gray and doesn't look 20 and he said that he killed people, sold people etc. so this might be the guy.

:lol::o :'( :lol:

"Född i Sibirien, 35 år". :lol: LOL! Då stämmer min teori hittils.

Citerad ifrån:

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=271385

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror du kan vara nåt på spåret där. Rockstar har ju börjat med att ha med tidigare mindre karaktärer som huvudkaraktärer i deras senaste spel. Och inget säger ju att de bara tänker göra det på Stories serien. Inte helt otänkbart att GTAIVs huvudkaraktär är en tidigare karaktär från ett GTA.

Mmm, och El Burro från originalspelet gjorde ju en liten comeback i GTA3 så helt omöjligt är det alltså inte. :lol:

Självklart. Tänk bara på "Camel's Toe", "Vank Hoff Hotel", "Van Khoff on the Beach", mm. Det är absolut med avsikt :lol:

Hahaha! :o:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att det är den enda karaktär som visats, pucko. :lol:

Det står ju klart och tydligt på hemsidan att det är den enda information som Rockstar låtit dem visa än så länge. Och om Rockstar givit dem info om hur tidningsomslaget ska se ut så visar de väl en bild på den person som spelet kommer kretsa kring. Lite onödigt att kalla mig pucko. Du kanske inte är så smart själv. Man vet aldrig :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev extremt förvånad, tro det eller ej, när ett av dessa gäng i San Fierro i SA stod och drack och rökte! Jag skojar INTE.

Tar det här eftersom någon skrev "Woho! Ser ut som en ped går och röker!1 :unsure:".

Hade aldrig upptäckt det förrut, men plötsligt såg jag rök och joda, han stod och rökte. Sedan såg jag den andra, som stod och drack ur en butelj fylld med någon slags vätska med alkohol i, liknande champagne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev extremt förvånad, tro det eller ej, när ett av dessa gäng i San Fierro i SA stod och drack och rökte! Jag skojar INTE.

Tar det här eftersom någon skrev "Woho! Ser ut som en ped går och röker!1 :)".

Hade aldrig upptäckt det förrut, men plötsligt såg jag rök och joda, han stod och rökte. Sedan såg jag den andra, som stod och drack ur en butelj fylld med någon slags vätska med alkohol i, liknande champagne.

Naaae? Fan så coolt :unsure:^_^

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÅÅÅÅ J*VLAR! Jag skulle fan älska idén med GTA IV - GTA 2.

Tänk er att spela han som kommer skjuta Claude. Alltså Jerkov.

Man vet aldrig hur R* tänker :lol:

Tänk om Claude är med i GTA IV B).

Av någon anledning så har jag en känsla av att han kommer det. Vill dock inte skjuta honom! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev extremt förvånad, tro det eller ej, när ett av dessa gäng i San Fierro i SA stod och drack och rökte! Jag skojar INTE.

Tar det här eftersom någon skrev "Woho! Ser ut som en ped går och röker!1 :D".

Hade aldrig upptäckt det förrut, men plötsligt såg jag rök och joda, han stod och rökte. Sedan såg jag den andra, som stod och drack ur en butelj fylld med någon slags vätska med alkohol i, liknande champagne.

Vad pratar du om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det står ju klart och tydligt på hemsidan att det är den enda information som Rockstar låtit dem visa än så länge. Och om Rockstar givit dem info om hur tidningsomslaget ska se ut så visar de väl en bild på den person som spelet kommer kretsa kring. Lite onödigt att kalla mig pucko. Du kanske inte är så smart själv. Man vet aldrig :D

Jo, jag visste redan när jag skrev det att "pucko" var dumt ordval - sorry. Men, det jag menade var att tidningen såklart visar ryssen på framsidan, eftersom det är den enda karaktär man sett.

Jag har stor anledning att tro att det inte är Jerkov som skjuter Claude i GTa2.

Det är en Zaibatsu-lönnmördare som dödar Claude, men han råkar se ut som en ryss. Det förvirrar en uns, men i filmen är det tydligt att han anställs av Zaibatsu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag visste redan när jag skrev det att "pucko" var dumt ordval - sorry. Men, det jag menade var att tidningen såklart visar ryssen på framsidan, eftersom det är den enda karaktär man sett.

Det är en Zaibatsu-lönnmördare som dödar Claude, men han råkar se ut som en ryss. Det förvirrar en uns, men i filmen är det tydligt att han anställs av Zaibatsu.

Jaha de var så de var, inte konstigt att jag blev förvirrad...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag visste redan när jag skrev det att "pucko" var dumt ordval - sorry. Men, det jag menade var att tidningen såklart visar ryssen på framsidan, eftersom det är den enda karaktär man sett.

Det är lungt kompis :lol:, Klart man kallar varrandra pucko då och då. Om du bara visste vad jag kallar mina kompisar när jag blir lack på dem :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...