Jump to content

~~ Grand Theft Auto IV: Våra intryck~~


skribb
 Share

Recommended Posts

Jag tänkte att jag skulle skapa en tråd med lite större fokus än de som redan skapats. Anlendningen är att jag här vill se renodlad diskussion/spekulation i en samlad tråd i stället för att man ska behöva skriva likartade inlägg i olika trådar för att upplysa människor, svara på deras inlägg osv.

Jag börjar med en rad screens från trailerns olika scener:

Huvudkaraktären. Eller?

LlF0IwHnnVEp.jpg

Fotgängare på Time Square (vilket antagligen inte är spelets namn för torget). Notera även att det står LCPD på polisbilen (Liberty City Police Department), vilket bekräftar att GTA4 kommer att innehålla en nyversion av Liberty och inte det riktiga New York som många tidigare trott (inklusive mig själv).

En bergochdalbana. Kommer man att kunna åka den?

oNaLzVQw3fkm.jpg

Ett förortsliknande område. Träden ser ut att denna gång vara i form av modeller istället för fula sprites. Och är det barn som sitter på trappan?

FuiuSeZp1T09.jpg

Time Square igen. Många GTA-referenser här. I vänstra hörnet ungefär finns en skylt som säger "Welcome to Liberty City".

Oi5JYLyqBCpd.jpg

Jag tror vi har en vinnare att se fram emot. Vad tror ni? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 269
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker att staden ser helt sjukt underbart detaljerad ut men det har inte gjort att GTA-känslan har försvunnit. Det verkar också finnas fler delar av Liberty City än vad som fanns i GTA3, blir spelet större än San Andreas? Kommer det finnas förorter och liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reklam för Sprunk ser jag :P

Jag ser även en haj, fick regisören i VC till slut sin haj? :mellow:

-----

Spelet kommer nog bli jävligt grymt, vad jag ser av bilderna så lär det finnas kvar ganska mycket av den älskade humorn men ändå lite mer seriöst. Detta tror jag dock kommer att bara vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag tänkte på var att det var lite tomt på gatorna men jag misstänker att det beror på att man ska fokusera på själva trailern och byggnaderna i sig än att distraheras av tusentals fotgängare och fordon.

Som någon tidigare sa i en annan tråd så kanske Rockstar söker göra om eller snarare fräscha upp GTA-världen genom att släppa nya spel - alltså en ny "trea" (GTA 4), ett nytt VC och ett nytt SA, där städerna och storyn och så vidare är nytt och/eller omgjort. Lite billigt kanske, men det är också en form av fan service, så det är lugnt för min del om det skulle vara så :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag tänkte på var att det var lite tomt på gatorna men jag misstänker att det beror på att man ska fokusera på själva trailern och byggnaderna i sig än att distraheras av tusentals fotgängare och fordon.

Som någon tidigare sa i en annan tråd så kanske Rockstar söker göra om eller snarare fräscha upp GTA-världen genom att släppa nya spel - alltså en ny "trea" (GTA 4), ett nytt VC och ett nytt SA, där städerna och storyn och så vidare är nytt och/eller omgjort. Lite billigt kanske, men det är också en form av fan service, så det är lugnt för min del om det skulle vara så :P

Denna stad är hur detaljrik och snygg som helst, tänk vad dom skulle göra med Vice City :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

New York.

Det kanske känns som en kreativ kollaps att återigen använda The Greatest City In The World som sandlåda.

Det är fel.

När jag önskade att Tony Sopranos numera klassiska Alabama 3-cruise från Lincoln-tunneln via New Jersey turnpike in i Newark skulle stå modell för nästa ”GTA” var det ju knappast för att ingen spelutvecklare inte ritat upp New York tidigare.

Det var för att ingen gjort det bra.

”True crime” lyckades inte.

”Parallel lines” lyckades inte.

Och hur många genrehomeruns Rockstar än gjorde med ”GTA III” är 2001 års Liberty City numera en vacker död stad, något som inte minst märktes i PSP-uppdateringen häromåret.

Jag ville ha New York på riktigt. Jag ville se Rockstar ta steget mot en mer autentisk tolkning (om de sen fortsätter att kalla NY för Liberty City skiter jag i). Och 64 retsamma sekunder senare, från något som kan vara Brooklyn eller Queens förbi berg-och-dalbanor över broarna via landmärken som Chrysler och Empire state känns det som om saker kommer att vara annorlunda.

(http://blogg.aftonbladet.se/4914)

Jag måste hålla med han, det ser otroligt autentiskt ut och gta-känslan finns fortfarande kvar.

Grafiken är underbar.

Staden, LC (NY) ser ut att vara enormt stor.

Det fanns inget jag störde mig på.

Och jag som tycker om getaway-stilen, alltså när det är seriöst, var det oerhört fantastiskt att höra hans ord som han stillsamt men känslofullt sa ut.

Som så många gånger förr ser man ytorna i spelet, GTA har alltid i stort sett förolämpat andra spel när det gäller genren "free roaming". *Drömmer om att åka en blå sportbil på en av broarna och ha FBI efter mig :mellow:

Rockstars har lärt sig av sina misstag och detta spel kommer absolut bli en storsäljare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här spelet blir en succé, helt klart. Staden ser ut att vara enorm, grafiken är underbar. Och att staden heter Liberty City är inget jag stör mig på, tvärtom, det känns helt rätt.

Det är New York, en äkta GTA-stad. Man ser ju bl.a frihetsgudinnan och Empire State Building, och några till som jag inte kommer på namnet. Är staden månne en så exakt kopia av New York City som möjligt? Hoppas.

Spelet kommer hur som helst att blir det bästa GTA-spelet någonsin, garanterat. Jag gillade aldrig SA p.g.a storleken blandat med den flimriga grafiken. Men det här spelet kommer att bli nåt alldeles extra. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är han Borat, eller alltså han som man får se i slutet av filmsnutten, som är huvudpersonen tycker jag att det är skitbra av Rockstar att göra en sådan grej. Det är ganska häftigt, annars brukar ju ryssar och östeeuropéer i allmänhet vara typ fnask, hallickar, maffia, sådana som man brukar döda i hundratal i de andra GTA-spelen och även True Crime och Getaway-spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det första jag tänkte var "wow" för det var verkligen snyggt, tänker då främst på bojjarna som guppade i vattnet och miljön där. Men sen slog det mig, att det kändes inte riktigt som ett gta, men det lär ju ändras när man spelar.

Huvudkaraktären, om det är han, känns inte heller som en huvudkaraktär för GTA, det gjorde inte CJ heller, men det gick ju minst sagt bra.

Det blir nog bra det här ska vi se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste en ganska lovande tanke i en resention av trailen. Recensören menar att et i trailen finns tecken som tyder på att man kan resa till Florida (VC) och Californien (SA) i det nya spelet.

Vet inte om detta är möjligt men tänk vilken upplevelse det hade varit, inte bara Liberty City i ny skepnad utan även Vice City och San Andreas.

Men jag tror det inte innan jag får det bekräftat.

Resentionen jag pratade om:http://planetgrandtheftauto.gamespy.com/Vi...etail&id=90

Annars kan jag bara instämma i lovorden över trailen. Lite för kort kanske men det bygger bara på spänningen inför nästa trailer. Bojarna som guppar och den underbara grafiken är kanske inte riktigt gta känsla men varför inte, det kommer säkerligen bli ett skitbra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser fram emot att kasta ner folk från Empire State Building. :wub:

Mest imponerande i klippet var ljussättningen, dynamiska skuggorna och detaljrikedomen på alla byggnader gator och folk. :mellow: Och siluetten i slutet :P:unsure::lol:

VILL HA!!!

Hoppas sommarn tar slut fort :wub:

Redigerad av Ice Cube
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det värkar vara olikt tidigare GTA-spel. Tydligen som handlar GTA om en Ryss som kommer från (va, var ifrån?) för att starta ett nytt liv I Liberty City och lämna det förflutna bakom sig. Trailern är på något sätt seriöst upplagt, mer som The Getaway-stilen än GTA stilen. De kanske börjar lära sig. Hoppas på ett seriöst och moget spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...