Jump to content

~~ Grand Theft Auto IV: Våra intryck~~


skribb
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 269
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag fick känslan av att det är mycket mörkare, djupare och seriösare än tidigare.

Men - det här är den första av flera trailers. Varken stillbilder (förutom caps från trailern) eller information har släppts om spelet. Så tänk på att vår bild av spelet kan komma att förändras...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker väl att ryssen är ok, men skulle hellre vilja se något liknande till huvudkaraktären i filmen 'Crank'..

Trailer : http://www.youtube.com/watch?v=54tOTG94pJc

Bara så klockrent med den bärsärken, engelsk dialekt, tung attityd osv..

Men nu är det som det är, och ryssar är ändå inte fel, *R gör ju oss inte besvikna iallafall..

Jag har sett filmen via "vv4r3z", bara om ni undrar..

EDIT:

Om någon ville veta så handlar det om en yrkesmördare vid namn 'Chev Chelios' som har sagts döda en högt uppsatt man i den Kinesiska/japanska, whatever maffian, och han blir då en dag förgiftad i sitt eget hem med något "Hitech-sciencefiction-chinese-syntethic-bullshit" <-HAHA..

Som då påverkar hjärtat och rusar upp det rejält, det enda som kan hålla honom till liv är adrenalin, som han då försöker införskaffa genom att göra i princip allt han kan, är han stilla, så slocknar han..

Filmen spårar ur totalt hela tiden, men är ändå - för mig, väldigt underhållande.

Ok, enough of that bullshit, let's go ontopic istället.

Redigerad av SHAOLiN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och mina tankar om det här: ..jag kommer behöva ny dator. Jävlar. :lol:

:P, tror knappast att det kommer att funka på min dator...men jag trodde samma sak om Far cry och Half life 2 med, så vi får väl se :mellow:

Annars så tycker jag att det ser helt otroligt ut, har redan bokat det på CDON :unsure:

Det har inte sagts nåt om att spelet kommer till PC, så varför ens komma och prata om det innan? Speciellt Kebab låter så j*vla säker på att det kommer till PC så jag vet inte vad...

antepante: Bokat till PS3 eller fläskbox?

Synd att inte World Trade Center verkar vara med.

Om nu spelet är i nutid, så varför skulle då WTC finnas med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IMHO tror jag inte att ryssen blir huvudpersonen. Tidigare har man kört med "riktig" amerikanska, och den gången det var ghettoamerikanska var det just en rappare (väl?) som gjorde rösten. Här är personen ryss, men röstskådespelaren är amerikan. Lyssna noga så hör ni att det knappast är genuint rysk brytning. Varför skulle då hela spelet vara gjort med en amerikan som imiterar rysk brytning? Tror ni inte de gör det mer seriöst än så?

MeTV-skyltarna "All About Me" vid 0:30 gäckar mig. MeTV är enligt officiell info (VCS-sidan -> news -> långt ner) en "kortlivad tv-kanal", och den omnämns aldrig utom i VCS, 1984. Det senaste spelet i årtal är GTAIII, och här säger man inget om kanalen. Den finns alltså troligen inte 2001, och eftersom den inte ens omnämns i VC 1986 så borde kanalen dött redan 1985. Nu när vi ser en MeTV-Theatre-skylt, ska vi tro att:

1. Det utspelar sig 1985 eller tidigare,

2. Det utspelar sig 2001 eller senare (kanalen har startat igen), eller

3. MeTV Theatre är en helt annan sak än MeTV-kanalen? Troligen inte eftersom ett bolag inte direkt skaffar teater om deras TV-kanal gått i konkurs. Kanske...

4. ...R* har missat logiken i kronologin hos kanalen? Not an option, säger jag.

Staden har fler stadsdelar, det syns. Något som också gäckat mig är vägsnutten i Liberty Citys tunnel, Shoreside Vale.

o5egvAZTAJoF.png

UPSTATE, står det. Vilket NYC-område skulle kunna vara Upstate? Är detta länken till de nya statsdelarna?

Denna är inte färdigbyggd 1998 (LCS) och ej heller 2001 (GTAIII). Ytterligare ett tecken på framtiden, eller åtminstone senare än 2001? Kanske 2002-2007?

Musiken är inte temat till spelet, det vore underligt. Ville bara påpeka :P

That's my analysis! :mellow:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IMHO tror jag inte att ryssen blir huvudpersonen. Tidigare har man kört med "riktig" amerikanska, och den gången det var ghettoamerikanska var det just en rappare (väl?) som gjorde rösten. Här är personen ryss, men röstskådespelaren är amerikan. Lyssna noga så hör ni att det knappast är genuint rysk brytning. Varför skulle då hela spelet vara gjort med en amerikan som imiterar rysk brytning? Tror ni inte de gör det mer seriöst än så?

MeTV-skyltarna "All About Me" vid 0:30 gäckar mig. MeTV är enligt officiell info (VCS-sidan -> news -> långt ner) en "kortlivad tv-kanal", och den omnämns aldrig utom i VCS, 1984. Det senaste spelet i årtal är GTAIII, och här säger man inget om kanalen. Den finns alltså troligen inte 2001, och eftersom den inte ens omnämns i VC 1986 så borde kanalen dött redan 1985. Nu när vi ser en MeTV-Theatre-skylt, ska vi tro att:

1. Det utspelar sig 1985 eller tidigare,

2. Det utspelar sig 2001 eller senare (kanalen har startat igen), eller

3. MeTV Theatre är en helt annan sak än MeTV-kanalen? Troligen inte eftersom ett bolag inte direkt skaffar teater om deras TV-kanal gått i konkurs. Kanske...

4. ...R* har missat logiken i kronologin hos kanalen? Not an option, säger jag.

Staden har fler stadsdelar, det syns. Något som också gäckat mig är vägsnutten i Liberty Citys tunnel, Shoreside Vale.

o5egvAZTAJoF.png

UPSTATE, står det. Vilket NYC-område skulle kunna vara Upstate? Är detta länken till de nya statsdelarna?

Denna är inte färdigbyggd 1998 (LCS) och ej heller 2001 (GTAIII). Ytterligare ett tecken på framtiden, eller åtminstone senare än 2001? Kanske 2002-2007?

Musiken är inte temat till spelet, det vore underligt. Ville bara påpeka :P

That's my analysis! :mellow:

2007. Titta på polisbilen I trailern. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att det vore fett! Och det var ju inte precis på 1800-talet som byggnaderna rasade.

Nä, var det inte redan på 1500-talet? :P

Okej, seriöst. Nu är det 2007, byggnaderna rasade 2001, så i mina tankar är det omöjligt att de finns med. Men nåt liknande är det ju inte helt omöjligt att det finns. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har inte sagts nåt om att spelet kommer till PC, så varför ens komma och prata om det innan? Speciellt Kebab låter så j*vla säker på att det kommer till PC så jag vet inte vad...

antepante: Bokat till PS3 eller fläskbox?

Om nu spelet är i nutid, så varför skulle då WTC finnas med?

Klart att de kommer till pc !!

Annars skulle väl de inte gå att förhandsboka de till PC på cdon?

Kolla fakta innan du skriver

Redigerad av Optical
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart att de kommer till pc !!

Annars skulle väl de inte gå att förhandsboka de till PC på cdon?

Kolla fakta innan du skriver

Dom baserar de på rykten därför alla andra gta-spel har blivit släppta på PC (förutom stories)

Rockstar har INTE bekräftat att de kommer till PC.

DU borde läsa fakta.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan tänka mig att det handlar om den här ryska (kan vara armenier eller något också, dom har växt sig rätt starka i new york) invandraren som flyttar till USA för "the american dream", att få ett bättre liv (som så många andra). Men att han inte lyckas så bra, och blir tvingad till att gå tillbaka till sin gamla livstil, fast i USA.

Ifall det handlar om denna gubbe that is. Nästa trailer lär väl berätta mer..

Verkar riktigt skoj eftersom jag älskar new york, även fast jag var grymt sugen på Europa då vi redan spelar i new york tidigare..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom baserar de på rykten därför alla andra gta-spel har blivit släppta på PC (förutom stories)

Rockstar har INTE bekräftat att de kommer till PC.

DU borde läsa fakta.

Ah men klart som fan att de kommer till PC , kanske lite senare som vanligt bara , var precis likadant när SA skulle släppas.

Många som trodde de inte skulle komma till PC men de bekräftades senare

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...