Jump to content

~~ Grand Theft Auto IV: Våra intryck~~


skribb
 Share

Recommended Posts

Det ploppade nyss upp I min skalle att karaktären (vem det nu är) I GTA IV trailern påminner om lite om Léon I filmen Léon The Proffesional, som utspelas I N.Y. De bryter även på ungefär likadant sätt om jag inte minns fel. ^_^ Aja, det är bara ett påstående med tanke på hur Rockstar arbetade (speciellt med Vice City som var scarface liknande) på det sättet.

Tycker inte han var så lik. Bara frisyren som var lik.

Kolla på näsan till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 269
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det ploppade nyss upp I min skalle att karaktären (vem det nu är) I GTA IV trailern påminner om lite om Léon I filmen Léon The Proffesional, som utspelas I N.Y. De bryter även på ungefär likadant sätt om jag inte minns fel. :P Aja, det är bara ett påstående med tanke på hur Rockstar arbetade (speciellt med Vice City som var scarface liknande) på det sättet.

Haha, en polare sa det några minuter efter realesen. Då sa jag att han hade fel, men när du säger det så...jaa det finns lite likheter. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ploppade nyss upp I min skalle att karaktären (vem det nu är) I GTA IV trailern påminner om lite om Léon I filmen Léon The Proffesional, som utspelas I N.Y. De bryter även på ungefär likadant sätt om jag inte minns fel. :P Aja, det är bara ett påstående med tanke på hur Rockstar arbetade (speciellt med Vice City som var scarface liknande) på det sättet.

Mhmm. Det har du rätt i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tror jag också. Jag tror verkligen inte att det första de gör är att visa huvudpersonen. Ryssen kommer troligen ha personlig anknytning (ev. familjemedlem) till den man spelar som. Men huvudpersonen - det är han inte.

Men varför är då samma person på framsidan till den där tidningen som kommer ut om en månad? Varför skule de ge en NPC så mycket uppmärksamhet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det inte är "GTA" stil så är väl inte GTA3, Vice City och San Andreas helelr, med tanke på hur olika de är originalen.

Thing will be different, det här är den nya GTA stilen. Sen när nr 5 komemr så komemr folk klaga på att det inte är GTA stil baserat på stilen i IV. ^_^

Mjoo... det är just det jag menar. :P

-----

Varför skulle inte "ryssen" vara huvudkaraktären? CJ avslöjades i första GTA San Andreas trailern om jag inte minns fel...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

It's a long shot, men visst liknar han ryska maffiabossen Jerkov från GTA2:

http://www.gta.cz/gta2/data/hlavnipostavy/...06_12-51-23.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e...taivtrailer.png

Näsan, ögonbrynen, mustaschen, öronen... yes_645834_0.gif

Man kan ju anta att han är några år äldre i GTA2 dessutom.

Jora, tycker att han var jävligt lik. :o

Jag vet inte om det har postats förut.

http://www.imdb.com/title/tt0802999/

Japp, det har det. :lol: Men vad är det för något egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

It's a long shot, men visst liknar han ryska maffiabossen Jerkov från GTA2:

11-3-2006_12-51-23_866444_0.jpg

Gtaivtrailer_866444_1.png

Näsan, ögonbrynen, mustaschen, öronen... yes_645834_0.gif

Man kan ju anta att han är några år äldre i GTA2 dessutom.

Jag tror du kan vara nåt på spåret där. Rockstar har ju börjat med att ha med tidigare mindre karaktärer som huvudkaraktärer i deras senaste spel. Och inget säger ju att de bara tänker göra det på Stories serien. Inte helt otänkbart att GTAIVs huvudkaraktär är en tidigare karaktär från ett GTA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...