Jump to content

24


Merkky
 Share

Recommended Posts

Officiell hemsida: http://www.fox.com/24/

Wikipedia och 24: http://sv.wikipedia.org/wiki/24_(TV-serie)

24 är en amerikansk TV-serie som utspelar sig under 24 timmar i realtid. Varje avsnitt beskriver händelserna under 1 timme. Serien är nu inne på sin femte säsong och över 100 avsnitt har spelats in. Den första säsongen sändes i USA mellan 2001 och 2002 och den andra under 2002 och 2003. Den tredje säsongen sändes 2003 och 2004 och den fjärde 2005. Alla säsongerna har sänts av TV4 i Sverige. Säsong fem hade säsongspremiär den 15 januari 2006 i USA och i Sverige några veckor senare 2006. Säsong sex kommer att sändas i januari 2007 i USA och i februari i Sverige.

Tycker att det är lite konstigt att det inte fanns nån topic nu när 6 säsonger har gått...

Bara jag som älskar den hära serien? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 102
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Började kolla på det förra året tror jag. Har nu sett alla avsnitt förutom S06E04, men det kommer jag antagligen se idag eller i helgen någon gång. Tycker väldigt mycket om serien, annars hade jag ju inte kollat på 5 säsonger. :rolleyes:

Finns väl saker att störa sig på, men det finns det i alla serier. Finns nog inte något avsnitt jag tyckte var tråkigt, vissa är mindre bra än andra, men inget jag vet har varit dåligt hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju en bra serie. Men jag förstår inte riktigt när dem byter hela tiden. Och så känns det overkligt till 100% att allt i ett avsnitt tar plats mellan en timme. Även om dem visar saker som är samtidigt.

Nåja. Häftigt är det väll men ingenting jag följer. Kanske sätt 3-4 avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började kolla på det förra året tror jag. Har nu sett alla avsnitt förutom S06E04, men det kommer jag antagligen se idag eller i helgen någon gång. Tycker väldigt mycket om serien, annars hade jag ju inte kollat på 5 säsonger. :)

Finns väl saker att störa sig på, men det finns det i alla serier. Finns nog inte något avsnitt jag tyckte var tråkigt, vissa är mindre bra än andra, men inget jag vet har varit dåligt hittills.

Hur kan dom finnas ute som?? :rolleyes: Jag är iaf lycklig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag har sett alla avsnitt i säsong 2-5 men missade dock första säsongen. Jag tycker att det är en grymm serie, dock en aning orealistiskt att allt utspelar sig på ett dygn e t c....

Men eftersom jag har missat ettan undrar jag vilken säsong som är bäst?

Själv tycker jag nog att den första säsongen jag såg alltså säsong två var bäst och sedan har det försämrats för varje säsong för att nu på slutet göra ett uppsving igen. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag har sett alla avsnitt i säsong 2-5 men missade dock första säsongen. Jag tycker att det är en grymm serie, dock en aning orealistiskt att allt utspelar sig på ett dygn e t c....

Men eftersom jag har missat ettan undrar jag vilken säsong som är bäst?

Själv tycker jag nog att den första säsongen jag såg alltså säsong två var bäst och sedan har det försämrats för varje säsong för att nu på slutet göra ett uppsving igen. :rolleyes:

Ettan är kanske inte bäst men bra är den. Där börjar ju allt också, lite av det som händer i dom andra säsongerna har sin början där. Se den om du kan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säsong 5 är klart bäst. Det är också säsongen med bäst tittarsiffror och mäst kritikerrosad.

Säsong 2 är sämst men inte "dålig". Säsong 3 var rätt bra utom att man måste spela 24: The Game för att få veta hur det slutar.

Säsong 4 tycker jag var jättebra även om den blev lite sämmre mot slutet men klart en av de bästa säsongerna liksom säsong 1 som faktiskt började det hela och hade ett bättre tempo där de inte behövde gå på action helatiden.

Jag ser fram mot säsong 6 men jag saknar Tony. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg varenda avsnitt när det gick på tv4, säsong 1-3.

Säsong 1: Gudomligt bra. Längtade som fan mellan varje avsnitt. Skulle vilja se den igen.

Säsong 2: Helt okej, men inte lika bra som ettan.

Säsong 3: Dålig. Jag tröttnade totalt på allt som hade med 24 att göra, men såg klart den ändå.

När säsong fyra började tänkte jag först ge den en chans, men sen visade det sig att det gick klockan halv elva, så då insåg jag att det inte var värt det. Skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första och andra säsongen var ganska bra...

Sen kom den tredje, vilken jag älskade med nervviruset och när dom satt fast i gallerian.

Fjärde så älskar jag slutet, man känner hur ensam man är.

Femte så var det skönt att få se Jack igen, synd att så många bra personer dog.

Den hära säsongen kmr nog att äga. Hoppas jag. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sett dom fyra första i säsong 6 nu. Det verkar bli en till bra säsong. Älskar hur jack är halvt knäckt sen kina.

Slutet på fjärde! :mellow: Spoiler: När atombomben smällde nu, gud va spännande det var. Det är som, det var ju avslutningen på en säsong, när dom lyckades avvärja en atombomb, men nu smäller det i fjärde avsnittet. Synd att Curtis skulle dö, men ändå spännande och bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...