Jump to content

24


Merkky
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 102
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 4 months later...

Wow! Jag slutade titta någonstans vid E11 och jag vet inte varför. Hur som helst har jag på två dagar sett klart resten av säsongen och jag är helt mållös. Det här måste vara en utmanare till näst bästa säsongen. Att de har kunnat återuppliva en till viss del död serie är fantastiskt. Att vissa avsnitt mellan E11-E24 var något av det bästa jag sett sen ja...säsong tre är helt sjukt. Att bara ta grejjen med Tony.

Jag läste två sidor bak här och några - inklusive jag - klagade på att Tony var "ond" alldeles för kort tid. Eh, ja, det reddes ju ut, men på vilket sätt!

Jag kommer inte ihåg det specifika avsnittet

där Tony dödar Larry, men satan vad mållös och chockad jag var

. Jag har nog aldrig varit så mållös någonsin när jag sett en tv-serie. Att man inte kunde sluta titta vidare säger ju det mesta, men S07 är helt klart en av de bättre säsongerna. Allt från sidohandlingarna med dotterns president (hon är ju grymt snygg!) till Bauer som inte har någonting att förlora är så klockrent. Alla karaktärer är intressanta och Tony är med där i spetsen. I E22 (tror jag det var) när

Bauer vill skjuta Tony efter att de arresterat honom fick mig att se flashbacks och i slutändan var det egentligen en enormt tragisk scen.

Sedan kan ju vissa saker diskuteras, som att handlingen sett över hela säsongen var rätt så knäpp och att en hel del saker var både ologiska och konstiga. Ett stort minus var dock att det hela var rätt förutsägbart mot slutet. Om det hela skulle slutat någonstans vid E22 så skulle det varit perfekt, men handlingen drogs ut och slutet var allt ifrån tillfredsställande. Dock minns jag väldigt klart att jag läste att de filmat om slutet på grund av att de tyckte slutet var alldeles för dåligt. Jag skulle gärna vilja veta hur slutet utspelade sig från första början.

Men redan ett par avsnitt före sista så visste jag (kände starkt på mig) att Tony inte var "100 % helt ond" och i sista avsnittet var det rätt obvious innan han ens sa det. Och Bauer dör aldrig, så att han skulle dö kunde man även det stryka.

Men i slutändan så fanns det så enormt bra avsnitt och många minnesvärda scener. Slutet var inte helt tillfredsställande, men helt okej. Scenen där

Renee går in i förhörsrummet och stänger dörren bakom sig ger mig nästan gåshud!

Men ja, vad ska man säga. Det kommer bli svårt att toppa det här just nu. Det finns en säsong som ingen kan slå (S01) och det finns säsonger som är näst intill lika bra. S07 placerar sig någonstans precis bredvid de säsongerna, men som jag sade, det här kommer bli svårt att toppa i S08. Det enda jag skulle vilja se är ett tragiskt slut, åtminstone något helt oförutsägbart. Något som i S01 där

Teri dör.

Varför inte att Bauer inte hinner rädda befolkningen från att dö? Well, någonting liknande åtminstone. Men, vi får se. S07 var dock bra, riktigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...