Jump to content

24


Merkky
 Share

Recommended Posts

Sett e03 och e04 nu också.

Hade nog inte haft något emot att Tony varit 'the bad guy' ett tag till, men det är jävligt intressant på flera andra sätt nu. Tony som fortfarande är i en balansgång mellan vad han ser som rätt och fel, och Jack och hela 'new CTU' som måste låta dåliga saker hända för att komma närmare orsaken.

Sedan är det lite intressant att man redan från början vet att det finns läckor lite här och där, brukar alltid komma någon fjant i slutet som läckt info hela tiden annars som man inte vetat om.

Gillar även Renee Walker som fan, dels är hon jävligt het med sitt röda hår, men henes karaktär är sjukt skön också. Balansakten mellan att göra rätt enligt lagen och att göra det som behövs för att få rätt info i tid är väldigt välgjord.

EDIT: En vecka till nästa episod, och då är det bara en. Hur ska man överleva? :)

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 102
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sett e03 och e04 nu också.

Hade nog inte haft något emot att Tony varit 'the bad guy' ett tag till, men det är jävligt intressant på flera andra sätt nu. Tony som fortfarande är i en balansgång mellan vad han ser som rätt och fel, och Jack och hela 'new CTU' som måste låta dåliga saker hända för att komma närmare orsaken.

Sedan är det lite intressant att man redan från början vet att det finns läckor lite här och där, brukar alltid komma någon fjant i slutet som läckt info hela tiden annars som man inte vetat om.

Gillar även Renee Walker som fan, dels är hon jävligt het med sitt röda hår, men henes karaktär är sjukt skön också. Balansakten mellan att göra rätt enligt lagen och att göra det som behövs för att få rätt info i tid är väldigt välgjord.

EDIT: En vecka till nästa episod, och då är det bara en. Hur ska man överleva? :D

Håller med dig där, Tony borde varit badguy ett tag till. Hela uppladdningen för säsongen så har man tänkt sig Tony som badguy heltid.

Och Renee är kuung.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sett e03 och e04 nu också.

Hade nog inte haft något emot att Tony varit 'the bad guy' ett tag till, men det är jävligt intressant på flera andra sätt nu. Tony som fortfarande är i en balansgång mellan vad han ser som rätt och fel, och Jack och hela 'new CTU' som måste låta dåliga saker hända för att komma närmare orsaken.

Sedan är det lite intressant att man redan från början vet att det finns läckor lite här och där, brukar alltid komma någon fjant i slutet som läckt info hela tiden annars som man inte vetat om.

Gillar även Renee Walker som fan, dels är hon jävligt het med sitt röda hår, men henes karaktär är sjukt skön också. Balansakten mellan att göra rätt enligt lagen och att göra det som behövs för att få rätt info i tid är väldigt välgjord.

EDIT: En vecka till nästa episod, och då är det bara en. Hur ska man överleva? :rolleyes:

Håller med dig där, Tony borde varit badguy ett tag till. Hela uppladdningen för säsongen så har man tänkt sig Tony som badguy heltid.

Och Renee är kuung.

För det första vill jag bara skriva generellt om 24. Jag trodde 24 var dött, jag trodde att man verkligen hade gjort allting, men nu när jag sett redemption + fyra första avsnitten så är jag ta mig fan helt chockad. Dessa fyra avsnitt är antagligen de näst bästa sedan säsong ett/fem (tror det var fem som jag gillade extremt mycket). Men wow, jag har inga ord. Vilken jävla öppning, så jävla bra.

Spoiler E01-04

Sedan håller jag med er. Jag hade gärna velat se att Tony varit 'bad guy' ett bra tag till, men jag är inte bister för det. Visst är det lite synd, men wow, vilken öppning. Tony och Jack är unstoppable tillsammans och att de nu, precis som i Splinter Cell: Double Agent finner sig själva vara terrorister och hjälpa terroristerna istället för att jobba emot dem (well, dem gör ju det, men inte på samma sätt) är genialt. Denna gången gillar jag även sidostoryn med Henry(?) och hela tvisten med hans son som blev mördad. Är livvakten denna 'senior member' eller var bara den mystiska scenen gjord för att vi ska tro att han har ett finger med i spelet?

Sedan är Renee het som fanken. Usch vad snygg klädsel hon har och hennes karaktär är guld.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste säga att 24 är väldigt bra just nu. Mycket som händer hela tiden, och hela

dubbelagent-situationen

är grymt spännande. Och det är inte bara med

Jack det händer grejer, konspirationen mot Taylor's staff

är väldigt intressant, trodde inte det skulle

gå så snabbt att röja Harry ur vägen

. För första gången på länge längtar jag efter nästa avsnitt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

s07e05

Starkt att hålla uppe kvaliteten så pass bra efter den intensiva fyra episodsstarten. Tycker det var ett riktigt bra avsnitt, och gillar även de flesta sidospår även om presidenten blivit lite väl reducerad till "ska jag dra tillbaka trupperna eller inte", vilket är lite synd, men när det är så späckfullt med annat godis kan man inte klaga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

s07e10

Så.. jävla.. bra. Återstår dock att se om jag tycker att Juma-twisten på slutet är bra eller inte, lutar nog åt bra. Förresten, någon annan än jag som lade märke till att Dr. Beardface från Scrubs var en av doktorerna som övervakar Dubako?

:D :D

Fan vad najs med dubbelavsnitt nästa vecka, woho! :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

s07e10

Så.. jävla.. bra. Återstår dock att se om jag tycker att Juma-twisten på slutet är bra eller inte, lutar nog åt bra. Förresten, någon annan än jag som lade märke till att Dr. Beardface från Scrubs var en av doktorerna som övervakar Dubako?

:D :D

Fan vad najs med dubbelavsnitt nästa vecka, woho! :w000t:

Det såg inte jag, fan, nu måste jag titta på avsnittet igen! Jag älskade delen när Dubako voltade med bilen, och hela jakten innan. Spännande som fan..

Och det känns som att om serien ska blir sämre så är det nu när dom försöker byta badguy, återstår bara att se!

Är det dubbelt nästa vecka? :o Sweet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ännu inte hunnit se e09&10, men jag håller just nu på att se igenom alla (exakt alla) säsonger av 24. Det tar sin tid, men sportlovet fixade det mesta. Just nu är jag i mitten på säsong fyra. Jag kan säga att jag själv har glömt en hel jäkla del, inte minst från de två första säsongerna. Sedan tror jag inte ens jag sett säsong tre, tills förra veckan det vill säga. Huvudsaken är att 24 är sjukt bra, till och med när det är tråkigt så är det bra. Det är inte många serier som lyckas med det. Sedan måste man verkligen älska alla cliffhangers S01 och 02 hade, helt sjukt. Bästa avsnittet hittills enligt mig? S01E24, utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ännu inte hunnit se e09&10, men jag håller just nu på att se igenom alla (exakt alla) säsonger av 24. Det tar sin tid, men sportlovet fixade det mesta. Just nu är jag i mitten på säsong fyra. Jag kan säga att jag själv har glömt en hel jäkla del, inte minst från de två första säsongerna. Sedan tror jag inte ens jag sett säsong tre, tills förra veckan det vill säga. Huvudsaken är att 24 är sjukt bra, till och med när det är tråkigt så är det bra. Det är inte många serier som lyckas med det. Sedan måste man verkligen älska alla cliffhangers S01 och 02 hade, helt sjukt. Bästa avsnittet hittills enligt mig? S01E24, utan tvekan.

124 har helt klart otroliga vändningar, och säsong 1 är bäst utan tvekan. Jag tycker dock att sluten i dom senare säsongerna (fejka sin död(åååh, scenen när han går på tågspåret bort)/kidnappad av kineser) lämnade en helt överhypad och galen, och bara var tvungen att ha mer. Däremot är dom lite mer överdrivna och som att dom var tvungen att hitta på så extrema saker för att hålla det intressant. Nåt avsnitt i säsong 2, när dom ska flyga atombomben ut i planet och allt det där. Fan vad jag grinade till det avsnittet, när Jack blir konfronterad på planet och blir tillsagd att hoppa av killen som blivit sjuk av strålningen tidigare i säsongen. Magiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

124 har helt klart otroliga vändningar, och säsong 1 är bäst utan tvekan. Jag tycker dock att sluten i dom senare säsongerna (fejka sin död(åååh, scenen när han går på tågspåret bort)/kidnappad av kineser) lämnade en helt överhypad och galen, och bara var tvungen att ha mer. Däremot är dom lite mer överdrivna och som att dom var tvungen att hitta på så extrema saker för att hålla det intressant. Nåt avsnitt i säsong 2, när dom ska flyga atombomben ut i planet och allt det där. Fan vad jag grinade till det avsnittet, när Jack blir konfronterad på planet och blir tillsagd att hoppa av killen som blivit sjuk av strålningen tidigare i säsongen. Magiskt!

Håller med dig. Det är den enda gången jag faktiskt varit nära på att få en tår i ögat, när han satt på planet och ringde sin dotter och sade att han skulle dö. Usch, man kände verkligen med i de scenerna. Och ja, det kändes så mycket mer naturligt i S01&02 med allt från hur avsnitten slutade och hur Jack hanterade allting. Jag menar, det har gått lite överstyr nu, han har blivit något av en superman, men i de tidiga säsongerna så kunde man faktiskt se att han inte var någon man med superkrafter, utan han var en helt vanlig agent. Från säsong tre och framåt har det blivit lite väl mycket dödande och överdrifter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig. Det är den enda gången jag faktiskt varit nära på att få en tår i ögat, när han satt på planet och ringde sin dotter och sade att han skulle dö. Usch, man kände verkligen med i de scenerna. Och ja, det kändes så mycket mer naturligt i S01&02 med allt från hur avsnitten slutade och hur Jack hanterade allting. Jag menar, det har gått lite överstyr nu, han har blivit något av en superman, men i de tidiga säsongerna så kunde man faktiskt se att han inte var någon man med superkrafter, utan han var en helt vanlig agent. Från säsong tre och framåt har det blivit lite väl mycket dödande och överdrifter.

Inledningen på säsong 2 var verkligen magisk, när han är deprimerad och helt förstörd för vad som hände i säsong 1. Däremot gillar jag lite hur han är en legend nu. Scenen i s07e10

när Jack och Renee bråkade, när hon ville att han skulle visa känslor. Det kändes så, bra! She wants to hit that!

Och förresten, spoilervarning som fan på det här, men här är en promo för nästa dubbelavsnitt! http://www.youtube.com/watch?v=9QMtHkcnVzw

Verkar SJUKT!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

E10 spoiler:

Bra avsnitt! Skönt att de inte drog ut på det hela som de alltid gjort tidigare. Nu är det här över, finish, done! Så det blir väl två storys i en säsong. Jag vet inte om jag tycker det är bra eller inte, men det som är skönt är att den här konspirationsgrejen är över (tror jag). Och sedan som er två, jag älskade vissa scener ur det här avsnittet. Hela bilkrasch-scenen var underbar och när Walker försökta liva upp hon tjejen och man såg hur bypassers i bakgrunden kom närmare och närmare för att se vad som stod till. Och sedan som Merkky sade, scenen där Walker gav flera käftsmällar, oh, tung! Men min absoluta favorit var i slutet när Jack satt ner i trappen framför Lincoln Memorial(?) och böjde sig bakåt. Och sedan när Tony gjorde entré igen, ooh, fantastiskt

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Halvvägs in i S07E12 och kan säga att det är ett av de bästa avsnitten sen S04-tiden.

Då ska du se slutet.

Stör mig som fan på att jag kände igen den där special agent Hovis, men jag kunde inte placera honom. Kunde inte heller klura ut vem han var bland credits, någon som vet vem han är/vad han varit med i?

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...