Jump to content

Egna filmer


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

Det här med film är ju kul att experimentera med så jag och några kompisar tänkte börja spåna om en miniserie med igenkänningsfaktorer som tema. Musik som främsta hjälpmedel. Om en vanlig helg kanske. Inget seriöst men det är kul att ha något "projekt".

Fråga: Vilket redigeringsprogram går att lära sig snabbt, men samtidigt har något vassare och användbara funktioner att arbeta med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga: Vilket redigeringsprogram går att lära sig snabbt, men samtidigt har något vassare och användbara funktioner att arbeta med?

Jag tänkte först säga Pinnacle Studio, det är väldigt simpelt att lära sig med ganska advancerade funktioner så man kan få till rätt mycket käckt.

Dock tycker jag att man borde lära sig Adobe Premiere, det är liksom the one and only om man håller på med film. (Alternativ Final Cut om du kör Mac) Där kan du göra i stort sätt vad som helst, så det är mitt tips. Dock lite krångligt att lära sig, men tar inte lång tid.

Kanske du ska börja med Pinnacle så du fattar hur man gör, sen gå över till Premiere när du känner dig säkrare, och prova dig fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Hehe, liten bump men..

Hittade en kul liten film som jag och en kompis hade gjort i januari-08 som ett slags fysikprojekt som jag lade upp igår, ser inte särskilt genomtänkt ut..och det var det inte heller :) Vi lattjade lite och jag jävlades lite med honom med hans flin efter sitt skott, något som inte uppskattades av honom :(

(Projektet tog runt tre månader för oss, hade lite text till också)

Slagskott 1½

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, liten bump men..

Hittade en kul liten film som jag och en kompis hade gjort i januari-08 som ett slags fysikprojekt som jag lade upp igår, ser inte särskilt genomtänkt ut..och det var det inte heller :) Vi lattjade lite och jag jävlades lite med honom med hans flin efter sitt skott, något som inte uppskattades av honom :(

(Projektet tog runt tre månader för oss, hade lite text till också)

Slagskott 1½

Gief länk D:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Yes, känns som den borde youtubas nu fast den har varit klar ett tag. Kort sagt: jag filmade några sekunder varje dag i ungefär ett år och klippte ihop det som en avskedspresent till mina vänner innan jag åkte till Tyskland. <3

Awesome! :) Den här sortens filmer brukar bara uppskattas av de som är med i den, men jag måste säga att den tog mig med storm i alla fall. Riktigt mysig.

Var inte det där Jacker förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Awesome! :D Den här sortens filmer brukar bara uppskattas av de som är med i den, men jag måste säga att den tog mig med storm i alla fall. Riktigt mysig.

Var inte det där Jacker förresten?

Åh, creds värmer till tusen! :cry:

Haha, jo jag glömde nämna det. 2girls1cup + Jacker = :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, känns som den borde youtubas nu fast den har varit klar ett tag. Kort sagt: jag filmade några sekunder varje dag i ungefär ett år och klippte ihop det som en avskedspresent till mina vänner innan jag åkte till Tyskland. <3

Jag har absolut noll koppling till både dig och resten av folket i filmen. Men fan vad den fick mig att sakna sommaren! och vilken lyckokänsla den gav mig.

Riktigt snyggt där när han hoppar in i busskuren (?) med ljudet och allt :)

Mig gilla!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes, känns som den borde youtubas nu fast den har varit klar ett tag. Kort sagt: jag filmade några sekunder varje dag i ungefär ett år och klippte ihop det som en avskedspresent till mina vänner innan jag åkte till Tyskland. <3

Har heller ingen som helst koppling till mig att göra what so ever, men jag måste säga att den var väldigt bra, tycker den skriker glädje och som nämnts sommar, bra jobbat P-C :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...