Jump to content

Egna filmer


antepanteboy
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Den här tog några timmar inatt att fixa, när jag vaknade upp imorse så kändes den ändå ganska dålig. En timmes fixande med rök och liknande. Ända filmen som jag försökt få riktigt bra hittils, lyckades inte jättebra. :lol:

Det är en stillbild som jag lagt dit effekter på. :doh:

Fan, sjukt bra gjord! Hur är explosionen gjord?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, sjukt bra gjord! Hur är explosionen gjord?

Oj, tack så mycket! Citerar mig själv från videoredigeringstråden.

Ingredienser

Bild

After Effects

Action Essentials 2 < vill ju inte länka till tpb. Men det finns där också. :lol:

1001 sound effects, tpb

Warner Bros sound effects library, tpb

De två explosionerna är från Action Essentials 2, pre keyed, bara att dra in i kompositionen alltså. Sen är resten mixande med 3D lager och ljudeffekter. :doh:

Om det nu inte var så att jag nyss formaterade datorn hade jag säkert kunnat visa en print på själva tidslinjen också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Passion of the Christ

II

The Revenge of Jesus

Såg Mel Gibson's Passion of the Christ igårkväll och tyckte det var lite kul hur Gibson målade upp bilden av att judarna dödade Jesus så jag kom att tänka på hur Jesus måste ha känt efteråt, antagligen jävligt förbannad. Så här gick det alltså till efter att Jesus återvände till liv :) (Ni får ursäkta slutet, orkade inte fixa till det haha!

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Bra gjort Axel och Co.!

Enda missen var att ljudet var i mono och pannat till vänster, lite tråkig miss men utöver det så varejuawesome.

Tyckte ljudupptagningarna var ganska brusiga och lite skrapiga, men filmen i övrigt var bra! Väl redigerat.

Tack dudes! Det är sant, ljudet får vi bli bättre på. Kanske skaffa bättre ljudupptagningsutrustning, och så.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Känsliga tittare varnas, en film som gjordes för ungefär 2 år sedan. Det hade blivit invasion i en kompis lada, ville de ha krig, så skulle de få krig :).

EDIT: Hmm kom på att filmen kan verka stötande, skicka iväg ett pm om ni vill se den ^_^.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...