Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Förlåt för dubbelpost, men;

Jag tänkte satsa litegrann på att träna upp (nedre) ryggen eftersom jag svankar ganska mkt.

Måste jämna ut musklerna i magen och ryggen.

Har ni något förslag på övning som man ska göra?

Om du svankar är det väl ryggen som är för stark och magen som släpar, eller menar du att du böjer dig för mycket framåt?

Bra sidor med övningar:

http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=28

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar inte som om någon vet vad skildnaden är mellan att gör många lätta och lita tunga. Har fått för mig att om man gör lite o tunga får man starka muskler fort. och om man gör många får man uttåligare muskler? ja ni förstår :)

Helt rätt :teehee:

Angående svanksaken: Kom på nu att förra året var det nån gubbe som föreläste något för oss i skolan.

Bl.a sa han det jag sa, om musklerna.

Det var där jag hade fått det ifrån. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar inte som om någon vet vad skildnaden är mellan att gör många lätta och lita tunga. Har fått för mig att om man gör lite o tunga får man starka muskler fort. och om man gör många får man uttåligare muskler? ja ni förstår :P

Rätt :P

Om man vill vara bra i armbrytning vad ska man då träna?

*Kunde tolkas*

Ska man träna handled? och ska man träna med små eller stora vikter?

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha...hahahaha...haha. Grus. Haha.

Aja, efter en del inomhuscuper och så nu under julen drar det igång nu till veckan igen, något sånt här kommer det nog se ut som;

2 pass på konstgräs

1 pass inomhus

1 löppass

Det suger att lira på grus, de kan komma konstgräshall men det vet man ju hur det blir med sånt ^^. Vår förening har precis flyttat ner vårt a-lag 2 divisioner så man vet aldrig redigt vad som händer. Tyvärr la de ett gruspass på torsdagen så vårat löppass försvinner, jag behöver de för min kondition är inte vad den borde om man säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar inte som om någon vet vad skildnaden är mellan att gör många lätta och lita tunga. Har fått för mig att om man gör lite o tunga får man starka muskler fort. och om man gör många får man uttåligare muskler? ja ni förstår :P

Om man har långa muskler så är de uthålligare och om man kar korta muskler så är de större och starkare men orkar inte jobba lika länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...