Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Ingen som vet hur hur man ska lägga upp träningen om man vill bli bra i armbrytning :P ?

Jag vet inte riktigt hur man tränar för att bli bra i armbrytning, men handleder så tar du ett skaft som är ungefär 30-40cm långt(från en hockeyklubba, soppborste whatever) du borrar ett hål rätt igenom det på mitten, du knyter fast en tyngd i ett rep som du drar genom hålet och knyter.

sen snurrar/rullar(?) du med raka händer (bara handledarna får jobba) skaftet så att tyngden kommer ändå upp till skaftet, släpper ner det och gör det om och om igen.

Ska göra en enkel paint-förklaring om du inte fattar.

Edit FTW!. :)<-----Ja, det är länken :P

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte riktigt hur man tränar för att bli bra i armbrytning, men handleder så tar du ett skaft som är ungefär 30-40cm långt(från en hockeyklubba, soppborste whatever) du borrar ett hål rätt igenom det på mitten, du knyter fast en tyngd i ett rep som du drar genom hålet och knyter.

sen snurrar/rullar(?) du med raka händer (bara handledarna får jobba) skaftet så att tyngden kommer ändå upp till skaftet, släpper ner det och gör det om och om igen.

Ska göra en enkel paint-förklaring om du inte fattar.

Jag förstog lite halvt :) . Paint e bra :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv tränar jag inte för att få stora muskler, eller stora och stora, jag vill inte bli någon jävla biff. Vill helst ha hyffsat stora muskler och bra kondition och en jävla uthållighet.

När det gäller armbrytning är det nog som KalleR säger att det handlar lika mycket om teknik. Uthålliga muskler kan även vara väldigt andvändbart I armbrytning.

EDIT: Förövrigt så föredrar Heidi det här.

Tränar: efter eget program 10-12 pass i veckan;

armbrytning, styrketräning på gym (främst med

fria vikter och dragmaskin) boxning, löpning

och klättring i rep samt armgång på bom.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt nytt rekord idag *StolT* Jag tog 55 (bänkpress) idag (ska prova 60 på tisdag) sen kom jag nyss hem från 2tim fys, helvete ( ^_^ ) vad drygt det är med hinderbana och 10m armgång. Har såna jävla märken på handlederna :)

En till grej, en kompis påstår att han tar 70kg och då vill ju jag vara bättre ( :unsure: ) och då borde jag träna med? (stora/små vikter?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag räknar iallafall med stången. 30 kg stång + 25 kg på varje sida.

Vid stångens utgångsläge har man oftast halvbörjda armar - går du ner först, eller lyfter du direkt upp?

Har fortfarande inte tagit mig till gymmet. Det betyder att jag inte har tränat på snart 3 veckor. Men det blir nog i veckan, jag känner mig inte lika förkyld längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Räknar ni med eller utan stången?

Vi räknar iallfall med stången

Det beror säkert på vem du frågar, de flesta tar nog inte ner den ända till bröstet.

Jag brukar ha nån cm över men många andra i min klass kör till bröstet så....

Är det så att man tränar mer bröstmuskler om man håller längre ut på stången (allso längre avstånd mellan händerna) än om man håller längre in?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...