Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Den där har jag gjort i statisk "version" fan va drygt det är när vi ska hålla bena så rakt ut du kan i 5sec :ermm:

Fast vill du specificera dig på nedre magen så är det den bästa övningen, finns inte så många övningar för nedre magen, du ska veta också att du tränar det nedre partiet mer än man kan tro när du tränar mage, eftersom du arbetar med hela magen, sen för att få till den "perfekta" tvättbrädan så kan man gå in på övningar för dom olika delarna av magen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag tränar för tillfället rätt bra.

Jag äter aldrig onytigt, har bra matvanor. Jag går en timmas promenad varje dag i rask takt. Dom dagar jag inte promenerar så går jag på gym, vilket är 3 gånger i veckan. Där cyklar jag och springer på band och gör endel magträningar.

Hoppas min mageg ser bättre ut snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast vill du specificera dig på nedre magen så är det den bästa övningen, finns inte så många övningar för nedre magen, du ska veta också att du tränar det nedre partiet mer än man kan tro när du tränar mage, eftersom du arbetar med hela magen, sen för att få till den "perfekta" tvättbrädan så kan man gå in på övningar för dom olika delarna av magen.

Okej, klart man vill ha den perfekta tvättbrädan :teehee:

Ny idolbild. Varför det ser ut som om jag har en stor grop i ryggen vet jag ej. den finns inte där egentligen.

:lol::P

Nu börjar det hända grejer, efter att ha tjatat på farsan ihelgen och idag ska jag förhoppningsvis gå till Nautilus imorn och fixa ett gymkort, :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag tränar för tillfället rätt bra.

Jag äter aldrig onytigt, har bra matvanor. Jag går en timmas promenad varje dag i rask takt. Dom dagar jag inte promenerar så går jag på gym, vilket är 3 gånger i veckan. Där cyklar jag och springer på band och gör endel magträningar.

Hoppas min mageg ser bättre ut snart.

Quotar mig själv för att fråga, tror ni att ovanstående kommer ge resultat till en finare kropp till typ maj/juni?

Har inge vidare fin kropp just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Quotar mig själv för att fråga, tror ni att ovanstående kommer ge resultat till en finare kropp till typ maj/juni?

Har inge vidare fin kropp just nu.

För att få en fin kropp gäller det att träna länge, länge. Men för att ge bäst resultat så måste man kombinera muskelbyggande övningar med fettförbränande övningar. Jag brukar köra magövningar varannan dag (viktigt med vila mellan övningar) samt springa minst en halvtimma två till tre gånger i veckan. Detta för att skaffa en fin mage till sommaren. Och det ger resultat, det kan jag lova.

Men du måste även träna andra muskler än mage eftersom du annars kommer att se helkonstig ut. Träna även armar,bröst,rygg o s v så kommer du säkert få en snygg kropp till sommaren.

Till sist ett tipps på en magövning som jag som sagt kör varannan dag. Lägg dig på rygg på exempelvis ett bord med benen ut i luften. Greppa tag med händerna i kanten bakom huvudet. Lyft sedan benen sakta upp i 90 graders vinkel. Fortsätt en liten bit till så att rumpan lyfter ifrån bordet. Vänd sedan tillbaka sakta!

Upprepa sju gånger vila en stund och kör sju till och du kommer att ha en härlig träningsverk dagen efter.

Kom ihåg att göra rörelsen sakta för maximalt resultat och att ryggen alltid ska vara tryckt mot bordet för att förhindra skador på ryggen.

Lycka till med träningen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"gropen" är väl svanken!?

Ligg på rygg och stick in handen under ryggen så känner du att det finns ett hålrum där.

Jag vet hur min kropp och kroppar överlag är uppbyggda. Vad jag menar är att det ser onaturligt ut på fotot, antagligen beroende på ljussättning. Nämnde det enbart så jag skulle slippa förklara ifall någon annan tog upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gristräning med laget idag, och det var bara övning nästa gång ska vi köra på riktigt, tjohej.

Började med 25 minuters intervall, det var ungefär såhär. Tre höga upphopp med höger fot, baklänges snabbt, gå tjugo meter, ryck tjugo meter, jogga fem meter, ryck tio meter, jogga tjugo meter, tre höga upphopp med vänster fot, baklänges snabbt, ryck tio meter, gå tjugo meter, jogga femtio meter och börja om.

I tjugofem minuter, fyfan vad det tog efter femton minuter. Och vi ska succesivt öka tills vi kör 45 minuter.

Sedan gick vi inomhus och körde massa styrkeövningar, alla nya övningar som kändes som fan i musklerna, eller vad sägs som att sitta på knä, låta en kompis hålla i vaderna mot backen. Sedan ska man med rak rygg luta sig ner mot backen och upp igen. Sakta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...