Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Och för helvete gubbar, glöm INTE stretchningen, ni vill inte bli som jag.

Jag når strax under knäskålarna när jag böjer mig ned, för mycket baksida lår-träning utan stretch. :huh:

Förstår nog lite hur du menar :huh:

Lika jag gjorde då. :unsure:

Jag gjorde 80reps med hantlar igår och nu kan jag inte sträcka ut armen rakt :o

Självklart så stretcha man ju <_<

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde 80reps med hantlar igår och nu kan jag inte sträcka ut armen rakt <_<

80 reps... hur körde du då, 10 x 8? :huh:

För om du kan köra 80 st rakt av så kör du på alldeles för lätt. På gymmet här så brukar vi köra runt 10 x 3. Och då ska man alltså ha tyngder så att man precis klarar 10, inte så att man kan köra 20 om man vill men bara kör '10 ändå för det är sagt så.'

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

80 reps... hur körde du då, 10 x 8? :huh:

För om du kan köra 80 st rakt av så kör du på alldeles för lätt. På gymmet här så brukar vi köra runt 10 x 3. Och då ska man alltså ha tyngder så att man precis klarar 10, inte så att man kan köra 20 om man vill men bara kör '10 ändå för det är sagt så.'

Asså jag körd 20x4 <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast vill du specificera dig på nedre magen så är det den bästa övningen, finns inte så många övningar för nedre magen, du ska veta också att du tränar det nedre partiet mer än man kan tro när du tränar mage, eftersom du arbetar med hela magen, sen för att få till den "perfekta" tvättbrädan så kan man gå in på övningar för dom olika delarna av magen.

Man kan inte träna olika delar av magen :huh: Sen så kan man inte forma musklerna heller, som dom ser ut kommer dom alltid se ut bara att storleken som ändras...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

<_<:unsure::huh: ?

Det har sagts hur många gånger som helst nu :huh: :

På gymmet här så brukar vi köra runt 10 x 3. Och då ska man alltså ha tyngder så att man precis klarar 10, inte så att man kan köra 20 om man vill men bara kör '10 ändå för det är sagt så.'

Alltså, vill du ha maximal muskeltillväxt så ska du ha så tunga vikter så att du BARA orkar tio stycken. Sen vilar du lite, så gör du samma sak igen. O.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo... Det finns övningar som tar mer på övre delen, och övningar som tar mer på nedre delen.

Helpiswhatiwant: Det bästa att göra är att börja träna.

Den som du i Kiedis* visade mig när man hänger, den tar väl mer på nedre? För det kan jag behöva träna :huh:

Det har sagts hur många gånger som helst nu :unsure: :

Alltså, vill du ha maximal muskeltillväxt så ska du ha så tunga vikter så att du BARA orkar tio stycken. Sen vilar du lite, så gör du samma sak igen. O.s.v.

Jo men det vet jag ^^ men jag tränade ju så att jag skulle få sega muskler (iförsta hand vill jag ha sega muskler men det är ju rätt nice med stora muskler <_< ) ska väl prova och fixa lite. Fast jag har inge tyngre hemma så jag får köra med 5kg tills Torsdag :huh:

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...