Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Tyvärr går det inte att isolera enbart vissa delar av magen. När man tränar magen tränas hela magen. Det är samma sak med biceps, du kan inte tex isolera endast ett huvud där. (Biceps består av två muskelhuvuden)

Har aldrig fördjupat mig riktigt i hur det är med magmusklerna...>_<

Men det finns ju sit-ups varianter där man, när man gått upp, "stuttar" med sin vänstra armbåge mot sitt högerknä, sen ner igen, och upp och "stuttar" med sin högerarmbåge mot sitt vänstra knä, etc...

Hur är det då, för det måste väl ta annorlunda på magen än om man gör bara vanliga monotoma sit-ups?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men att träna armar, bröst och liknande kan väl ändå inte vara ett hinder?

Så kör på allt du, tycker jag, om du får. Speciellt eftersom det är bröst och armar som är det roligaste att träna, Imo... :lol:

Okej, själv tyckte jag nån maskin som man tränar magmuskler med var riktigt rolig och benpress så klart :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt, bara en träning kvar (onsdag), och sen är gymmet fördigrenoverat. 100% nya maskiner. :rolleyes:

Det har varit en lång vecka.

Hmm, märker att det här blev lite luddigt. Så här ligger det till:

WorldClass har sedan i måndags renoverat hela det stora rummet. Bytt golv och sånt. Idag kom dom nya maskinerna och redskapen. Under den här veckan har vi fått träna i ett jättelitet rum där bara tanter och gubbar brukar hålla till annars. Det har varit skittråkigt. Men på torsdag är det färdigt! :( Ska dock träna på onsdag, så det får bli i den tråkiga delen av gymmet det med. Menmen, sen på fredag smäller det.

Ska börja träna varje måndag, onsdag och fredag sen. Ska bli najs som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt, bara en träning kvar (onsdag), och sen är gymmet fördigrenoverat. 100% nya maskiner. :rolleyes:

Det har varit en lång vecka.

Hmm, märker att det här blev lite luddigt. Så här ligger det till:

WorldClass har sedan i måndags renoverat hela det stora rummet. Bytt golv och sånt. Idag kom dom nya maskinerna och redskapen. Under den här veckan har vi fått träna i ett jättelitet rum där bara tanter och gubbar brukar hålla till annars. Det har varit skittråkigt. Men på torsdag är det färdigt! :( Ska dock träna på onsdag, så det får bli i den tråkiga delen av gymmet det med. Menmen, sen på fredag smäller det.

Ska börja träna varje måndag, onsdag och fredag sen. Ska bli najs som fan.

Låter härligt.

Skit-gymmet här hemma har inte blivit renoverat sen dom byggde själva huset. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Den här tråden får inte falla i glömska.

Körde ett rätt så tungt bröstpass idag, har inte vart nere på gymet på typ 3 veckor (jobbat mycket), men nu är jag ledig i ett par dagar och tänkte, har jag väl gått ner så vill man fortsätta gå ner.

Nåväl körde detta.

Bänkpress - 4 set, 10 rep - 65kg

Sned bänkpress - 4 set, 10 rep - 55kg

Bröstpress - 4 set, 10 rep - 35kg (den var tung idag)

Pec deck - 4 set, 10 rep - 20kg

Nedåtlutande bänkpress - 4 set, 10 rep - 40kg

Bröstpress uppåt - 4 set, 10 rep - 30kg

Avslutade allt med ett kondispass på 30 min.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt börja köra lite hårdare nu, och har gjort ordning ett schema som jag tänkt följa den kommande veckan och ett tag längre. :) Kör bara 2 muskelgrupper per pass denna gång.

Måndag: Bröst/ mage

Tisdag: Rygg/ triceps.

Onsdag: Vila.

Torsdag: Ben/ biceps.

Fredag: Valfri muskelgrupp/axlar.

Lördag: Vila.

Söndag: Valfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt börja köra lite hårdare nu, och har gjort ordning ett schema som jag tänkt följa den kommande veckan och ett tag längre. :) Kör bara 2 muskelgrupper per pass denna gång.

Måndag: Bröst/ mage

Tisdag: Rygg/ triceps.

Onsdag: Vila.

Torsdag: Ben/ biceps.

Fredag: Valfri muskelgrupp/axlar.

Lördag: Vila.

Söndag: Valfritt.

Rygg/triceps, ben/biceps Varför nu detta?

Aja, tränade idag... och jao. Körde ben kan vara värt att nämna, har inte tränat mina ben på jättelänge och är rädd att de har börjat krympa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...