Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Så jag tränade lite iförrgår, under träningen så lyfte jag vikter för att träna bicepsen, den vanliga träninges metoden att man börjar nere vid buken sen går man som en halv cirkel upp till bröstet. Jag lyfte 20 kg 15x3 och efteråt så kände jag att det spände sig i armbågarna. Nu 2 dagar efteråt har det inte blivit bättre. Varför spänder det sig så i armbågarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började jogga/springa ute igår. Resultatet blev en hejdundrande träningsverk ibenen. Vad ska man göra för att undvika detta?

Stretcha noga efteråt. men träningsvärken brukar bara vara riktigt jobbig efter första passet, vila bort den och spring igen så ska det inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fysträning med fotbollen idag :D Väldigt skönt att va igång igen efter 3 veckors uppehåll pga. förkylning och annat mums. Dock känner jag att jag nu eftersom jag spenderar all ledig tid framför datorn aldrig får tillbaka den konditionen jag hade en gång i tiden :shifty: Den är väl inte så dålig nu men det är så mycket roligare att lira när den är på topp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar bara köra bänkpress när en polare är med. Rädd att jag ska fasta under stången. :shifty:

När jag är själv brukar jag köra en maskin som ska likna bänkpress.

använd sånna där grejer som man som är på stångarna vid sidan om så kan den inte åka ner i bröstet på dig. Och om du inte orkar lyfta upp den därifrån så finns det säkert nån vänlig själ som kan hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Isåfall.

Walla - har sett att det finns "krokar". Det är ju inte första gången jag är på gymmet precis. :shifty:

Men det är fortfarande lite scary. Om man ska pressa en sista gång men inte orkar mer, så stången stannar vid bröstet, då orkar man ju inte lyfta upp den till den lägsta kroken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Isåfall.

Walla - har sett att det finns "krokar". Det är ju inte första gången jag är på gymmet precis. :shifty:

Men det är fortfarande lite scary. Om man ska pressa en sista gång men inte orkar mer, så stången stannar vid bröstet, då orkar man ju inte lyfta upp den till den lägsta kroken.

Gymmet där jag tränar ser vår ut såhär :

På de svarta markerade stället (som är en bit ovanför marken) ställer man sig på, så man kan få tag på stången och lyfta den om personen behöver hjälp/orkar inte lyfta upp den helt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...