Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Hur lång tid börjar räkna med för att ens få se formen av en bräda? kan det ta ett år om jag tränar magmusklerna varan dag? :lol:

Liten update :ph34r: Idag har jag cyklat 60min på cykeln och gjort 100 sit-ups, får väl se vad jag gör till kvällen -_-

Det beror helt hur pass hårt du tränar och hur pass lätt du har att få fram dina magmuskler.

100 sit-ups låter lite väl mycket, använd en tyngd eller något liknande som du håller i medans du gör sit-upsen, så att du slipper nöta så många.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror helt hur pass hårt du tränar och hur pass lätt du har att få fram dina magmuskler.

100 sit-ups låter lite väl mycket, använd en tyngd eller något liknande som du håller i medans du gör sit-upsen, så att du slipper nöta så många.

Eller gör dom saktare

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump + dubbelpost :ph34r::ph34r:

Hur lång tid börjar räkna med för att ens få se formen av en bräda? kan det ta ett år om jag tränar magmusklerna varan dag? :)

Liten update :ermm: Idag har jag cyklat 60min på cykeln och gjort 100 sit-ups, får väl se vad jag gör till kvällen :)

Eller gör dom saktare

Exakt, det är det som är det viktigaste. Gör alltid sit-ups sakta och gå aldrig ner med skulderbladen i marken. Om du gör detta så tror jag inte att du klarar att göra 100 sit-ups. Men tänk på att inte bara köra magövningar. Men 60 min på cykel låter ganska bra. Men det som ger bäst resultat är intervall övningar antingen om man springer eller cyklar. Detta bränner inte bara underhudsfett utan ger även bra kondition.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och man ska heller inte gå för långt upp, för går man för långt så 'vilar' man magen även då. Utan du ska göra sit-ups så att magen är spänd hela tiden.

Det stämmer det, glömde vist att nämna det :ermm:

Ante du undrade hur lång tid det kommer ta att få en tvättbräda. Det är nästan omöjligt att svara på men om du kör magövningar en tre- fyra gånger i veckan och andra fettförbränandeövningar två-tre gånger i veckan kommer resultaten till slut. Det är bara att fortsätta :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt, det är det som är det viktigaste. Gör alltid sit-ups sakta och gå aldrig ner med skulderbladen i marken. Om du gör detta så tror jag inte att du klarar att göra 100 sit-ups. Men tänk på att inte bara köra magövningar. Men 60 min på cykel låter ganska bra. Men det som ger bäst resultat är intervall övningar antingen om man springer eller cyklar. Detta bränner inte bara underhudsfett utan ger även bra kondition.

Okej, det var Kondition som gjorde att jag börja cykla :ph34r:

Nee tror inte heller jag klara 100 sit-ups utan o ta i med skulderbladen :ermm:

Det stämmer det, glömde vist att nämna det :)

Ante du undrade hur lång tid det kommer ta att få en tvättbräda. Det är nästan omöjligt att svara på men om du kör magövningar en tre- fyra gånger i veckan och andra fettförbränandeövningar två-tre gånger i veckan kommer resultaten till slut. Det är bara att fortsätta :)

Okej, ska försöka träna några ggr i veckan. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bestämt mig för att sluta anteckna resultatet av min träning. Eftersom jag har fyllt i resultatet av varje övning, varje gång jag har tränat kan jag se ganska exakt hur många gånger jag har varit på gymmet. Kan möjligtvis ha tappat bort nått papper, och så var vissa inte helt ifyllda, men jag kan säga att jag har varit på gymmet c.a 350 gånger. :ermm:

Jag har tränat i 2½ år. Det betyder att jag har tränat i genomsnitt var 2,6:e dag. Det låter rimligt om man tänker på mina uppehåll då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska det vara nåt problem för mig att cykla ca 60min per dag med nån vilo dag iveckan? ;)

Finns det nåt sätt så man kan se hur mkt G/Kg man tappat om jag har tappat 1222 kalorier :D (537 första dagen och 685 andra dagen)

Vet inte, men du kan prova med en våg annars. :)

Om du cyklar hårt i 60 minuter kan det nog vara bra med fler än en vilodag. Fast jag har inte så stor koll på kondition och sånt.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska det vara nåt problem för mig att cykla ca 60min per dag med nån vilo dag iveckan? :)

Finns det nåt sätt så man kan se hur mkt G/Kg man tappat om jag har tappat 1222 kalorier ;) (537 första dagen och 685 andra dagen)

Om du cycklar "lätt" i 60 min för att förbättra konditionen så kan du göra det varannan dag eller liknande. Men om du kör hårt för att bygga benmuskler och dylik så kan det vara bra med lite extra vila. Vilan är viktig när det gäller att bygga muskler eftersom musklerna bryts ner under träningen. Konditionen däremot bryts "inte ner" utan den förbättras bara med varje gång.

Så om man sammanfattar så kan man i teorin köra kondition varje dag, men styrketräning kräver vila emellan träningspassen. Självklar är det svårt att träna kondition utan att andvända muskler :D så att vila någon dag efter det är inte så dumt det heller.

Träning tar tid och försöker man skynda på det så ökar risken för skador och då tar det ännu längre tid.

Lycka till med träningen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du cycklar "lätt" i 60 min för att förbättra konditionen så kan du göra det varannan dag eller liknande. Men om du kör hårt för att bygga benmuskler och dylik så kan det vara bra med lite extra vila. Vilan är viktig när det gäller att bygga muskler eftersom musklerna bryts ner under träningen. Konditionen däremot bryts "inte ner" utan den förbättras bara med varje gång.

Så om man sammanfattar så kan man i teorin köra kondition varje dag, men styrketräning kräver vila emellan träningspassen. Självklar är det svårt att träna kondition utan att andvända muskler :D så att vila någon dag efter det är inte så dumt det heller.

Träning tar tid och försöker man skynda på det så ökar risken för skador och då tar det ännu längre tid.

Lycka till med träningen ;)

Man tackar ;)

Ska väl vila imorgon då sen cykla lite på måndag igen B)

Kebab: Jag tror inte det är p.g.a muskel byggande jag gått upp i vikt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vågar jag inte, står väl att jag gått upp 5Kg då :P

Okej ;)

Om man vill bygga muskler så måste man gå upp i vikt. Dels i muskelmassa vilket är ganska självklart, men man måste även lägga på sig ett par extra kilon genom äta mycket (och rätt såklart) för att musklerna ska få den näring dom behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man vill bygga muskler så måste man gå upp i vikt. Dels i muskelmassa vilket är ganska självklart, men man måste även lägga på sig ett par extra kilon genom äta mycket (och rätt såklart) för att musklerna ska få den näring dom behöver.

Mycket = lite mer än vanligt? ;)

Har tränat tisdag, torsdag, fredag, lördag och lite lätt idag så jag ska vila imorn träna på tisdag vila onsdag och träffa en tränare på Nautilus på Torsdag och antagligen träna på Fredag :(

Här är det hårdsatsning :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket = lite mer än vanligt? ;)

Har tränat tisdag, torsdag, fredag, lördag och lite lätt idag så jag ska vila imorn träna på tisdag vila onsdag och träffa en tränare på Nautilus på Torsdag och antagligen träna på Fredag :(

Här är det hårdsatsning :P

Ja. Mer än vanligt.

Se till så du inte övertänar. Glöm ej 48h vila mellan varje pass med samma muskel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...