Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

2020-01-18 at 17:38, antepanteboy skrev:

Känns som att prata med en vägg här. Hur går det för er @Kebab och @Siana?

 

Kände mig halvgrov på gymet idag. Kombinerar i nuläget både knäböj kalinka, bänkpress boogie och marklyft mambo. Totalt sex dagar i veckan.

Gymmar knappt alls sedan några år tillbaka! Men min gamla gymkamrat har börjat gå igen nu och han gör ett bra jobb på att försöka tjata med mig! Men även om jag kommer igång kommer nog fokus vara ett eller två allsidiga pass i veckan - känner att jag nu för tiden mycket hellre vill vara ute i friska luften och motionera än att lägga min tid inne på ett svettigt gym.

Du och din kropp verkar ha gjort en jävla resa, ser stabilt ut! :D

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
2020-01-18 at 17:38, antepanteboy skrev:

Känns som att prata med en vägg här. Hur går det för er @Kebab och @Siana?

 

Kände mig halvgrov på gymet idag. Kombinerar i nuläget både knäböj kalinka, bänkpress boogie och marklyft mambo. Totalt sex dagar i veckan.

Kul att det går så bra för dig! Jag fick nyligen ett nytt gymkort då jag passerade sju år som medlem och jag kör fortfarande på, går väl runt 4-5 dagar i veckan oftast. Jag är relativt stark just nu, fast inte överdrivet stor då jag försöker hålla mig på hyfsat lågt kroppsfett. Jättestolt över din framgång! 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Jag tänker inte säga att ni är bögar för att ni tränar, det tänker jag inte säga.

Jag föredar att vara positiv och, i den mån jag kan, företräda Brudarna.

De älskar er, när ni är vältränade! Så träna på!

Allt för B*!

(För mig står B för Bajen, men för er ska det står för Brudarna)

Låt stå, på lärar-maner!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
2020-09-21 at 13:50, antepanteboy skrev:

195kg marklyft drogs upp i fredags! Formen var fruktansvärd, men upp kom den. Känns gött att 200-ingen ligger så nära nu! 

Nice! Jag kan inte släppa att jag aldrig blev särskilt bra på marklyft när jag var som bäst tränad och därmed aldrig kunde testa 1-rep max. Hur noggrann och försiktig jag än var så fick jag ont i ländryggen. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
33 minuter sedan, gta_johan skrev:

Hur länge kan man träna med nybörjarschemat innan det är dags att avancera? 2-3 månader? 

Offtopic: Kul att se dig här igen! Jag visste väl att det var ett tag sen :)

On topic: Själv har jag ingen aning, men känner man att man klarar av det man tränar och att man skulle vilja ha mer är det väl fullt möjligt att öka på? Så länge man inte gör dramatiska byten på en gång och riskerar skada är det väl okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en timme sedan, gta_johan skrev:

Hur länge kan man träna med nybörjarschemat innan det är dags att avancera? 2-3 månader? 

 

Det beror helt på hur pass väl du känner att du behärskar grundövningarna. Känner du att formen är okej och att du kan hantera stången och vikterna på ett bra sätt så tycker jag att du kan avancera. Jag rekommenderar att du kör vidare med ett 5x5 schema innan du avancerar ännu ett steg. Efter 5x5 tycker jag att ett upper/lower -4ggr/vecka eller PPL 3-6ggr/vecka passar bra, såvida du inte vill finslipa nåt av dina lyft, då finns det anpassade scheman att tillgå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Hjärnspöken om mitt tidigare leverne har legat på som ett brunnslock sedan jag började träna för 5 år sedan. Jag var så vansinnigt rädd att gå upp i vikt igen att jag drog på mig en mindre ortorexi där jag peakade på 78kg på mina 190cm i längd. Sedan när jag började avancera min styrketräning och ökade i styrka ökade jag ju såklart dessutom i vikt, och min syn på träning och kost blev lite mer hälsosam. Nu i januari stod vågen dock på tresiffrigt igen, och jag kände att en deff vore på sin plats. Jag har gått ner ca 4kg sedan dess och tänker fortsätta till v.17. Proteinintaget ligger rätt högt och styrketräningen är schemalagd som innan, så förhoppningsvis förlorar jag till störst del fett.

 

I övrigt ligger maxen just nu på 92.5 i bänk, 150 i böj och 200 i mark. 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, antepanteboy skrev:

Hjärnspöken om mitt tidigare leverne har legat på som ett brunnslock sedan jag började träna för 5 år sedan. Jag var så vansinnigt rädd att gå upp i vikt igen att jag drog på mig en mindre ortorexi där jag peakade på 78kg på mina 190cm i längd. Sedan när jag började avancera min styrketräning och ökade i styrka ökade jag ju såklart dessutom i vikt, och min syn på träning och kost blev lite mer hälsosam. Nu i januari stod vågen dock på tresiffrigt igen, och jag kände att en deff vore på sin plats. Jag har gått ner ca 4kg sedan dess och tänker fortsätta till v.17. Proteinintaget ligger rätt högt och styrketräningen är schemalagd som innan, så förhoppningsvis förlorar jag till störst del fett.

 

I övrigt ligger maxen just nu på 92.5 i bänk, 150 i böj och 200 i mark. 

Fina siffror och glädjande att det finns folk som håller igång trots pandemin. Själv har jag inte tränat på flera månader då jag inte vill ta risker genom att besöka gymmet. Det märks både på vågen tyvärr och på välbefinnandet. 

Jag har en timme i veckan som jag kan träna på betald arbetstid så borde helt klart sätta igång igen. Jag känner igen det där om rädsla för att lägga på sig fett vid styrketräning (jag får så vansinnigt stor aptit av träningen) och tänker därför inledningsvis fokusera på fettförbränning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

58 minuter sedan, Arvid skrev:

Fina siffror och glädjande att det finns folk som håller igång trots pandemin. Själv har jag inte tränat på flera månader då jag inte vill ta risker genom att besöka gymmet. Det märks både på vågen tyvärr och på välbefinnandet. 

Jag har en timme i veckan som jag kan träna på betald arbetstid så borde helt klart sätta igång igen. Jag känner igen det där om rädsla för att lägga på sig fett vid styrketräning (jag får så vansinnigt stor aptit av träningen) och tänker därför inledningsvis fokusera på fettförbränning.

 Vi brukar vara ca 10 personer samtidigt på gymet, så det känns ändå relativt säkert. Fördelen med att bo i en liten stad 😅 och tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Jag skulle gärna börja träna igen om det inte vore för att det är ett av de sämsta ställena för smittskydd. Jag fick till och med ett ettårskort gratis genom jobbet som jag förstås borde ha pausat för att tjäna in nästa år, men det har jag inte gjort i tron att det snart kommer att vara över. Ja, nu har halva året gått och jag har inte satt min fot där :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 1 month later...
1 timme sedan, antepanteboy skrev:

DM igår!

Tre godkända maxlyft på 152.5, 85 och 212.5. 

Sjukt. Bra jobbat! :) Det är nåt jag aldrig kommer kunna sikta på. Även 80 kilo känns mycket för mig.

Lägesrapport: Snart inne i månad elva av mitt köpta gymkort (som jobbet betalade). Fortfarande aldrig gått dit. Kanske borde ändra på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...