Jump to content

Forumgala 2006


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 134
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Förstår inte varför man skall krångla till allting med en jury och en massa omröstningar?

Det lättaste och rättvisaste är ju om man skapar en tråd med alla alternativ, varje medlem får endast skriva ett inlägg i tråden, och det inlägget skall endast innehålla nomineringarna. Moderatorer rensar alla andra inlägg för att få en så ren tråd som möjligt.

Tråden stängs på angivet datum, och alla röster räknas samman. Detta kan ta en bra stund, men resultat kommer att ge en mycket mer rättvisare bild.

Allting kontrolleras så att resultatet stämmer och en tråd skappas med vinnarna, även övrigt resultat listas.

Sen kan man ju oxå rensa bort alla som har mindre än typ 20 inlägg och inte vart medlem i mer än 2 månader, då det inte är troligt att de har så stor koll på forumet.

Bara en tanke.... :)

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T]' date=Nov 8 2006, 15:38' post='796401]

Förstår inte varför man skall krångla till allting med en jury och en massa omröstningar?

Det lättaste och rättvisaste är ju om man skapar en tråd med alla alternativ, varje medlem får endast skriva ett inlägg i tråden, och det inlägget skall endast innehålla nomineringarna. Moderatorer rensar alla andra inlägg för att få en så ren tråd som möjligt.

Tråden stängs på angivet datum, och alla röster räknas samman. Detta kan ta en bra stund, men resultat kommer att ge en mycket mer rättvisare bild.

Allting kontrolleras så att resultatet stämmer och en tråd skappas med vinnarna, även övrigt resultat listas.

Sen kan man ju oxå rensa bort alla som har mindre än typ 20 inlägg och inte vart medlem i mer än 2 månader, då det inte är troligt att de har så stor koll på forumet.

Bara en tanke.... :)

BOT

En bra tanke.

Antingen det eller om man, som någon nämnde, vill att det ska bli en överraskning skickar vi helt enkelt PM till Vice.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T]' date=Nov 8 2006, 15:38' post='796401]

Förstår inte varför man skall krångla till allting med en jury och en massa omröstningar?

Det lättaste och rättvisaste är ju om man skapar en tråd med alla alternativ, varje medlem får endast skriva ett inlägg i tråden, och det inlägget skall endast innehålla nomineringarna. Moderatorer rensar alla andra inlägg för att få en så ren tråd som möjligt.

Tråden stängs på angivet datum, och alla röster räknas samman. Detta kan ta en bra stund, men resultat kommer att ge en mycket mer rättvisare bild.

Allting kontrolleras så att resultatet stämmer och en tråd skappas med vinnarna, även övrigt resultat listas.

Sen kan man ju oxå rensa bort alla som har mindre än typ 20 inlägg och inte vart medlem i mer än 2 månader, då det inte är troligt att de har så stor koll på forumet.

Bara en tanke.... :(

BOT

Har redan försökt. Vice verkar inte gå att övertala på den punkten, han vill ha jury. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liksom, hur mycket får juryn egentligen välja? Det är medlemmarna som har valt dem, och det är medlemmarna som ger juryn nomineringar. Det är mer gala-aktigt och mycket mer spännande. Visst, PM fungerar, men vem vill ställa upp med att få en sprängfull inbox? Sen är det jävligt tråkigt att skicka ett PM, jag vet att fler personer än jag tycker det. När P-C höll i galan var det just PM som skickades. De flesta nominerade vann med två- tre röster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En bra tanke.

Antingen det eller om man, som någon nämnde, vill att det ska bli en överraskning skickar vi helt enkelt PM till Vice.

Jag tror inte Vice. vill ha några hundra PM skickade till sig, som han måste hålla reda på, då är det enklare med t ex en poll där bara skrivande inlägg räknas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis! Du får uppdraget att få tag på Hultan! :(

Sagt och gjort ^_^

----- Original Message -----

From: Viktor Gustavsson

To: webmaster@gtasajten.com

Sent: Tuesday, November 07, 2006 5:04 PM

Subject: Forumgala 2006!

Hej Hultenius!

Det har nu blivit dags för GTASajtens forumgala 2006.

Och flera av medlemmarna, bland annat jag. Tycker att ett fint pris. Vore en bricka under avataren.

Liknande Mods och Admin-brickorna. Fast med texten "Årets" på skulle bli ett fint pris.

Om detta är möjligt skulle vi hemst gärna se att det också blev så. Om du har tid och lust.

Om du nu skulle gå med på idén så behöver inte hålla koll i tråden, om du tycker det är jobbigt.

Utan jag mailar dig när det är klart. Och säger vilka som ska få brickan.

Tack så mycket.

/Mvh - En av dina GTASajtare, VickeX

______________________________________________________________

Hej Viktor,

Vet inte om en bild är så bra, då kan personen förväxlas med någon som jobbar på GTAsajten.

Men en titel/textrad (liknande "Hedersmedlem" som en del gamla admins och moderatorer har) är helt ok.

Går bra om du mailar mig när det är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:(

bra bra!

Thank me, as always ^_^

Men jag ska maila honnom igen. För årets spammer kanske inte ska vara "Hedersmedlem" ;)

Men det får stå någonting annat. Typ "Årets artist" m.m. '' Så. Priset är fixat. Antar jag :(

Quick edit: Kom på nu att han sa en textrad (Liknande...) ^^

Quick edit 2: Jag tror vi har en ny kandidat till "Årets mest ägda" eller vad nu kategorin hette.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BOTs idé lät precis vad jag hade tänkt mig.

Och det behöver inte alls bli krångligt med massa pollar, eftersom man kan ha flera Pollar i samma tråd.

Och jag blev mäkta överaskad av att VickeX lyckades få ett svar från Hultan.

Så tummen upp för direkt demokrati med pollar där alla får rösta. Förutom de som skrivit löjligt lite inlägg eller bara varit medlemmar en kort tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BOTs idé lät precis vad jag hade tänkt mig.

Och det behöver inte alls bli krångligt med massa pollar, eftersom man kan ha flera Pollar i samma tråd.

Och jag blev mäkta överaskad av att VickeX lyckades få ett svar från Hultan.

Så tummen upp för direkt demokrati med pollar där alla får rösta. Förutom de som skrivit löjligt lite inlägg eller bara varit medlemmar en kort tid.

Men det går ju inte att stoppa dem från att rösta.

Visst man kan SÄGA att de inte får det. Men de kan ju göra de ändå. Right? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom en stor del av medlemarna inte vill se en jury så gör vi ett mellanting då.

Ni mailar era röster till mig, som sedan räknar ihop dem och presenterar resultaten.

VickeX: Kategorin "årets spammare" är inte med.

Att skapa en knapp för varje kategori, blir för stort arbete. "Galavinnare -06" räcker!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom en stor del av medlemarna inte vill se en jury så gör vi ett mellanting då.

Ni mailar era röster till mig, som sedan räknar ihop dem och presenterar resultaten.

VickeX: Kategorin "årets spammare" är inte med.

Att skapa en knapp för varje kategori, blir för stort arbete. "Galavinnare -06" räcker!?

Lär inte bli några knappar alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar knappar under avataren. Allt som har med forumets utseénde att göra sköter hultan, och ja.. Alla vet hur hans flitiga fingrar arbetar.

Plus att knapparna skulle bli rätt stora om man skriver t.ex "Galavinnare 06" på dom, om man kollar på admin och mod knapparna så är dom rätt små så..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...