Jump to content

Livet & Döden


Mark
 Share

Recommended Posts

...va? :(

The number 42 is The Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything, according to Douglas Adams' series The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Numerous others have parodied this supposed mysticism of 42.

LÄNK

EDIT: Fan... R2D2 :)

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DE va typ några som hadde varigt döda under nån minut(Under oppration eller liknande) och dom säger att såg hela deras liv Spolas förbi som nån repris..typ....ööh så när man dör så får man se på film? :)

Det borde ju vara nått mer sen efter de....vilket man får reda på när man dör..

Därför Säger jag: Lev livet medans du kan...DU vet inte om du får flera :(

Att man får se sitt liv i repris, som många säger sig ha fått - är en näradöden-upplevelse. Det är alltså när man är helt säker på att man ska dö. Och ljuset i tunneln som vissa återuppväcka personer hävdar att de har sett, har förklarats med att den händer något speciellt i hjärnan när man håller på att slockna, därför ser man detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testa att tänka på livet/döden då du ligger i sängen innan du ska sova, använd fantasin, överdriv litegrann. Du kan få en sån där "känsla" som känns lite..tjaa, annorlunda.

Testa :)

Jag klarar inte av att föreställa mig det där innan jag ska gå och lägga mig då jag är lite halvtrött.

Jag får en känsla av oro när jag tänker på det, och en känsla ungefär som att jag inte är tillräcklig eftersom jag inte kan styra över det där.

Det är helt enkelt för äckligt för mig att tänka på sånt där när jag ligger i sängen, för mina känslor förstärks något otroligt när jag är trött.

Men under dagarna så känner jag inget speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"De levande vet att det ska dö, och de döda vet ingenting alls"

Det jämnförs som en sömn, i sömnen är man ju omedveten om något, bortsett från drömmar.

Är jehovas vittne. Enkelt svarat, jag tror på det som står i bibeln..

Är inte rädd för döden heller.

Sen var det massor av frågor jag inte kom ihåg, men jag har aldrig varit nära på dö iaf. (vad jag vet)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns inga ljus. Vi dör vi och ruttnar, ciao!

Jag har aldrig sagt att den fysiska kroppen lever vidare. Människor som har varit med om näradödenuppleverser har sett detta. Om dessa talar sanning eller icke vet ingen förutom dom själva. Dock tror jag mer på dom än dig eller någon annan på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig sagt att den fysiska kroppen lever vidare. Människor som har varit med om näradödenuppleverser har sett detta. Om dessa talar sanning eller icke vet ingen förutom dom själva. Dock tror jag mer på dom än dig eller någon annan på forumet.

Men oftast är det väl folk som tror på nån slags religion och dräför säger så för att vissa sig märkvärdiga. Såg nått program om folk som varit nära döden och sett "ljuset" det lät mest som skitsnack alltihop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men oftast är det väl folk som tror på nån slags religion och dräför säger så för att vissa sig märkvärdiga. Såg nått program om folk som varit nära döden och sett "ljuset" det lät mest som skitsnack alltihop.

Det behöver det inte alls vara. Man behöver inte tro på någon religon för att se det som vi kallar övernaturligt. Du måste vara duktig om du vet hur skitsnack på seriös nivå låter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det behöver det inte alls vara. Man behöver inte tro på någon religon för att se det som vi kallar övernaturligt. Du måste vara duktig om du vet hur skitsnack på seriös nivå låter.

Nja men det var några gamla tanter som babblade om att gud hade pratat med dom etc. Själv är jag ateist så jag tycker det är skitsnack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja men det var några gamla tanter som babblade om att gud hade pratat med dom etc. Själv är jag ateist så jag tycker det är skitsnack.

Det är din åsikt. De "gamla tanterna" berättar själva vad de såg. Jag har själv svårt att tro på dom, men som sagt..det finns många funderingar/åsikter om vad som händer när man dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte på någon gud, däremot tror jag att man kommer någon annan stans när man lämnar Jorden. Jag har en hemsk tanke. När man väl är död, tänk om det är så att kroppen bara är förlamad, hjärtat också, men man har fortfarande känsel. Därför ska jag inte kremeras, ifall det är så. Vem vet ? Av någon anledning kanske vi har känseln kvar. Jag vill dö stillsamt, lycklig och ihågkommen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...