Jump to content

Krafttag mot spam m.m


Nord
 Share

Recommended Posts

Ja, men nu prata vi inte om hastighetsbegränsning. Ett forum är mer år "våldshållet". Vilket PL13 "Om någon genom sitt uppträdande stör den allmänna ordningen eller utgör en omedelbar fara för denna, får en polisman, när det är nödvändigt för att ordningen skall kunna upprätthållas, avvisa eller avlägsna honom från visst område eller utrymme.".

Dvs. forum har poliser för att upprätthålla allmän ordning från bråk och slagsmål. Eller kör du bil här?

Jag kör bil! :wub:

Nej, men saken är, KalleR fick spamma, bara för att han var moderator sade några, vilket jag tycker är fel. Man ska inte få spamma bara för att man är moderator, enligt det jag har läst så har visst KalleR spammat bara sådär, utan att det har varit nåt störande uppträdande.

Nu ska vi inte broka, snela hest! :wub:

Angående den nya idén, så tycker jag att det är skitbra att man ska vara så hård mot spam. :D

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 169
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Aha, så du t.ex. menar att poliser kan köra 10 km/h snabbare än andra bara för att de är poliser och kan tänja på lagarna ibland? :wub:

Har inget mer att tillföra just nu! :wub:

Ja det menar jag. Om polisen i en radiobil anser att det är befogat att köra 80km/h på en 70 väg så kan de göra det utan problem. Ingen skulle sätta dit dem och skulle någon försöka hade det inte blivit ett åtal.

Samma gäller här på forumet, asnser någon av moderatorerna att det är befogat att ta i lite med hårdhandskarna har de alla befogenheter att göra så.

Ibland tycker kanske du att polisen är hårdhäntare än vad de behöver vara, men de tycker att de handlar rätt och då är det deras åsikt som räknas.

Bara att acceptera min vän.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det menar jag. Om polisen i en radiobil anser att det är befogat att köra 80km/h på en 70 väg så kan de göra det utan problem. Ingen skulle sätta dit dem och skulle någon försöka hade det inte blivit ett åtal.

Samma gäller här på forumet, asnser någon av moderatorerna att det är befogat att ta i lite med hårdhandskarna har de alla befogenheter att göra så.

Ibland tycker kanske du att polisen är hårdhäntare än vad de behöver vara, men de tycker att de handlar rätt och då är det deras åsikt som räknas.

Bara att acceptera min vän.

Men liksom, om de åker 80 km/h på en 70-väg, och så kommer någon annan som åker i 80 km/h, och poliserna tar fast dem, och anser att de åkt fel, då är det fel att poliserna gjort så.

Det är inte så att jag inte accepterar, jag gör det men jag tycker fortfarande att det är fel, men som sagt, jag bestämmer inte här. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men liksom, om de åker 80 km/h på en 70-väg, och så kommer någon annan som åker i 80 km/h, och poliserna tar fast dem, och anser att de åkt fel, då är det fel att poliserna gjort så.

Det är inte så att jag inte accepterar, jag gör det men jag tycker fortfarande att det är fel, men som sagt, jag bestämmer inte här. :wub:

Men som sagt, poliser får göra så, och då är det bara att finna sig i det. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att klargöra lite saker för er omedvetna - om vad som gäller.

Poliser har INTE befogenhet att köra för snabbt när de vill. En poliskollega har rätt att stoppa samt bötfälla/ta lappen om en annan polis kör för fort. (Det skulle jag vilja se btw, när en annan polis sätter på blåljus bakom kollegan). Men den såkallad "Kårandan" gör att många ofta inte bryr som om fortkörningen. Har vi rett ut det nu?

Polis1

- Du, det där gick lite fort va?

Polsi2

- Öh ja, ber om ursäkt.

Polis1

- Peter Eriksson heter du va?

Polis2

- Ja, det gör jag.

Polis1

- Det blir böter på det där, 800kr fortkörning.

Hahaha :lol:

Bara att fråga om det är något annat. :wub:

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att klargöra lite saker för er omedvetna - om vad som gäller.

Poliser har INTE befogenhet att köra för snabbt när de vill. En poliskollega har rätt att stoppa samt bötfälla/ta lappen om en annan polis kör för fort. (Det skulle jag vilja se btw, när en annan polis sätter på blåljus bakom kollegan). Men den såkallad "Kårandan" gör att många ofta inte bryr som om fortkörningen. Har vi rett ut det nu?

Polis1

- Du, det där gick lite fort va?

Polsi2

- Öh ja, ber om ursäkt.

Polis1

- Peter Eriksson heter du va?

Polis2

- Ja, det gör jag.

Polis1

- Det blir böter på det där, 800kr fortkörning.

Hahaha :P

Bara att fråga om det är något annat. :)

Hehe, precis det jag ville säga hela tiden! :lol: Nu är det utrett. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Medan vi 'ndå är inne på Hybernat's och varningar och ban så går det inte att banna en ip istället för att blockera användaren?

Eller är det redan igång på GTAsajten?

Det går, men jag vet inte vilka som har tillgång till att göra så. Vanliga moderatorer (a'la mig) kan inte det, tyvärr. En sådan funktion hade varit rätt användbar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går, men jag vet inte vilka som har tillgång till att göra så. Vanliga moderatorer (a'la mig) kan inte det, tyvärr. En sådan funktion hade varit rätt användbar nu.

Varken mods(vilket du påpekad) eller admins på GTAsajten kan det. Ni kan bara banna med sk. "Disable indefinitely".

Det är bara Hultenius själv som har tillgång till IP-ban. Han var senast inne i augusti, så ipbans är inte att räkna med -_-

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yay, nu kommer forumet få en sån där mysig "Anklaga allt- och- alla- som skriver- det- minsta- fel- vilket- skapar- fler- gräl- och- nya- anklagelser"- stämning.

Håller med. Ni admins borde fan försöka bidra till en bättre stämning än att knulla forumet som fan, speciellt du StellHell du beter dig fan inte som folk även om det är över internet, måste få det sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med. Ni admins borde fan försöka bidra till en bättre stämning än att knulla forumet som fan, speciellt du StellHell du beter dig fan inte som folk även om det är över internet, måste få det sagt.

Kuk i röven på dig med. Varför är det vi som ska skapa stämning?

När det är ni, medlemmar som skapar den dåliga stämningen så är det inte vår rätt att fixa så ni har en bra ställning. Fixa era egna problem, vi är här för att jävlas.

bigfuck-you-gringo2_788505_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...