Jump to content

Basshunter-LOL-SE-2006-SMO


sobe
 Share

Recommended Posts

Vad trött jag blir på alla som tror att trance/techno-musik skapas på ett seriöst sätt i eJay-program.

eJay har redan färdiga loopar, inget som du gör själv, daah.

Det programmet borde förbjudas.

Precis, Basshunter har en enorm orkester i pojkrummet. Så måste det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 228
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Precis, Basshunter har en enorm orkester i pojkrummet. Så måste det vara.

Killen sitter väl i Fruityloops? Vilket är så långt bort från eJay man kan komma.

Själv sitter jag i Reason + några hårdvarusynthar. Men geez, då kan inte personer som spelar piano vara riktiga musikanter, lol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad trött jag blir på alla som tror att trance/techno-musik skapas på ett seriöst sätt i eJay-program.

eJay har redan färdiga loopar, inget som du gör själv, daah.

Det programmet borde förbjudas.

eftersom inte du heller vet vad han använder så behöver du inte säga något?

Själv sitter jag i Reason + några hårdvarusynthar. Men geez, då kan inte personer som spelar piano vara riktiga musikanter, lol.

ingen bryr sig om dina über program etc.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Killen sitter väl i Fruityloops? Vilket är så långt bort från eJay man kan komma.

Själv sitter jag i Reason + några hårdvarusynthar. Men geez, då kan inte personer som spelar piano vara riktiga musikanter, lol.

Reason är precis samma sak som FL och ejay, bara att du inte har loopar, eller något annat heller för den delen i startskedet.

Du behöver inte vara musikaliskt begåvad för att manuvrera Reason. Du måste vara teknisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reason är precis samma sak som FL och ejay, bara att du inte har loopar, eller något annat heller för den delen i startskedet.

Du behöver inte vara musikaliskt begåvad för att manuvrera Reason. Du måste vara teknisk.

Haha, du är verkligen dum på riktigt.

Man måste kanske inte vara musikaliskt begåvad för att trycka på lite knappar i Reason, men du måste däremot vara musikalisk om du ska göra BRA låtar.

Reason innehåller hårdvara som i mer eller mindre form finns på riktigt, fast i mjukvara, allt från samplers, synthar, trummaskiner med mera, och dessa programmerar/spelar man precis som i verkligheten. Melodierna görs på samma sätt som i verkligheten, man har ett klaviatur och trycker på dom dom tangenterna man vill, PRECIS som på ett piano. Jag ser inte skillnaden förutom att allt sker i datorn, på en skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, du är verkligen dum på riktigt.

Man måste kanske inte vara musikaliskt begåvad för att trycka på lite knappar i Reason, men du måste däremot vara musikalisk om du ska göra BRA låtar.

Reason innehåller hårdvara som i mer eller mindre form finns på riktigt, fast i mjukvara, allt från samplers, synthar, trummaskiner med mera, och dessa programmerar/spelar man precis som i verkligheten. Melodierna görs på samma sätt som i verkligheten, man har ett klaviatur och trycker på dom dom tangenterna man vill, PRECIS som på ett piano. Jag ser inte skillnaden förutom att allt sker i datorn, på en skärm.

Jag vet mycket väl hur Reason fungerar, och man behöver inte vara ett dugg musikalisk bara för det.

Kan du läsa noter så är allt redan klart. Det är det enda du behöver kunna. Melodier och rytmer ligger i blodet. Alla kan trumma med händerna på bordet och få det att låta bra.

Jävla keff.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, du är verkligen dum på riktigt.

Man måste kanske inte vara musikaliskt begåvad för att trycka på lite knappar i Reason, men du måste däremot vara musikalisk om du ska göra BRA låtar.

Reason innehåller hårdvara som i mer eller mindre form finns på riktigt, fast i mjukvara, allt från samplers, synthar, trummaskiner med mera, och dessa programmerar/spelar man precis som i verkligheten. Melodierna görs på samma sätt som i verkligheten, man har ett klaviatur och trycker på dom dom tangenterna man vill, PRECIS som på ett piano. Jag ser inte skillnaden förutom att allt sker i datorn, på en skärm.

Mja, och hur många lyssnar på Botten Anna för att den är bra? Och hur många lyssnar på den för att den är udda?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Kan du läsa noter så är allt redan klart...

Eh, så är det med väl all musik? Oavsett genre.

Och nej, jag skydder inte basshunter som person, utan som producent.

All musik genomgår någon form av datorisering, och även där oavsett genre, förutom kanske någon jävla afrikansk stam-trumma.

Det du menar är att te x folk som kan spela piano är helt jävla omusikalisk. Vad är en musikalisk person för dig?

Redigerad av sobe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, så är det med väl all musik? Oavsett genre.

Och nej, jag skydder inte basshunter som person, utan som producent.

All musik genomgår någon form av datorisering, och även där oavsett genre, förutom kanske någon jävla afrikansk stam-trumma.

Det du menar är att te x folk som kan spela piano är helt jävla omusikalisk. Vad är en musikalisk person för dig?

Det han menar är att det i Reason bara är att klicka lite så får man fram en melodi. Ja, det går på piano också men då är det inte lika lätt att spela in och det finns inga inbyggda skalvisare och sånt (som Cubase har, jag har använt Cubase då är jag lika avancerad och musikalisk som du är).

Och PS: White Stripes skiva Elephant hade inga datorer inblandade i inspelningen, den var ändå en årets bästa skivor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det han menar är att det i Reason bara är att klicka lite så får man fram en melodi. Ja, det går på piano också men då är det inte lika lätt att spela in och det finns inga inbyggda skalvisare och sånt (som Cubase har, jag har använt Cubase då är jag lika avancerad och musikalisk som du är).

Och PS: White Stripes skiva Elephant hade inga datorer inblandade i inspelningen, den var ändå en årets bästa skivor.

Jag skulle vilja se dig "klicka lite" i Reason och få fram en BRA melodi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, ge mig en BRA melodi du har gjort?

Haha, ja visst.

http://www.jamma.se/index.php?page=%2Farti...n%3Ddiscography

Visserligen ett 2 år gammalt demo, men ändå.

Eller dom här:

http://media.putfile.com/Erik-Med-K---Ta-E...loss-Version-04

http://media.putfile.com/Erik-Med-K-feat-T...ffekten-Av-Somn

Alla dom låtar är inspelade med både studiosynthar och Reason.

Och jag skulle vilja se er göra det i något bajs-eJay på en kvart. lol

Redigerad av sobe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...